Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > onbevruchte eieren Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : onbevruchte eieren
verkoulen2
Oud Lid
Posts :8

Oud Lid
2004-07-19 - 20:19:43

Ik kweek al jaren met papegaaien maar ik had het afgelopen jaar alles onbevruchte eieren wat ik nooit had meegemaakt.Toen kreeg ik een tip van een duivenmelker.Misschien nu ook voor kwekers met hetzelfde probleem.Je moet de pop als ook de man de kont kaal plukken er zitten teveel veren en dan kan geen bevruchting plaats vinden.Nou ik moest de vogels toch de nagels knippen en ik heb gelijk ook de veren rondom de kont behoorlijk uitgetrokken.En wat blijkt nu na een paar weken (bevruchte eieren).Bij duiven is dat ook zo .Dat is voor mij en misschien voor andere een goede tip


leekgloster
Website Member
Posts :249

Website Member
2004-07-19 - 20:44:03

ook bij mijn glosters maak ik de cloaca vrij.
en er zijn nog meer kanarie rassen o.a de norwich waarbij het ook nodig is daar zij nogal zwaar bevederd zijn


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2004-07-19 - 20:59:55

Beste Verkoulen,

Als het je eerder wel lukt en nu niet kan dit natuurlijk laugh :D niet aan de kontveren te wijten zijn. Deze hadden ze eerder ook al. Natuurlijk moet dit bij bepaalde postuurkanaries en menig duivensoort gedaan worden. Omdat het hier nu eenmaal kweekvormen betref die in de natuur niet zullen voortplanten. Ze zijn zo op eigenschappen gekweekt die de mens leuk vindt - dahcten ze maar eens natuurlijker na - dat het niet meer natuurlijk is geworden. En dan moet de mens wel blijven helpen (lees: zich inmengen). Als het eerst wel lukt en dan een keer niet moet men doorgaans niet in paniek raken en allerlei kunst(zinnige)grepen uithalen, of gaat het om het geld?. wink ;) Het komt wel weer hoor.

Kwekers moeten toch weten dat geduld een zeer schone zaak is.

Gelukkig word ik ook niet naar de kapper gebracht als het eens niet wil.shocked 8O Later beter.wink ;)


Mario
Oud Lid
Posts :436

Oud Lid
2004-07-19 - 21:01:12

Ik knip de veertjes bij mijn zebravinkenmannen ook altijd voor de broedperiode(niet plukken anders komen ze snel terug en is het volgend legsel terug onbevrucht)vooral bij vogels met intensieve(lange)bevedering is dit aan te raden.


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2004-07-19 - 22:44:26

ehm mario .. enig idee hoe dat prikt ?wink ;)


en heren toch .. dan vind ik eigenlijk .. geheel in de hobby spirit dat jullie je eens moeten laten harsen razz :p


kakatoe
Website Member
Posts :771

Website Member
2004-07-20 - 05:28:48

natas ik hou niet van sm jij wel zekers mag jij mijn onderdanigheid wel eens wezen hoor laugh :Dlaugh :Dlaugh :D
ik hoor wel hoe wat en wanneer happy :)happy :)happy :)laugh :Dlaugh :Dlaugh :D


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2004-07-20 - 08:59:28

oh maar kakatoe dat heb ik in zijn geheel niet beweerd hoor razz :p


kakatoe
Website Member
Posts :771

Website Member
2004-07-20 - 09:35:13

maar harsen wel vandaar


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2004-07-20 - 10:34:15

ja harsen wel , maar lijkt me ook niet meer dan eerlijk dat de verenplukkers daar ook uit eigen ervaring over mee kunnen praten wink ;)


marnic
Oud Lid
Posts :212

Oud Lid
2004-07-20 - 10:47:18

pfffffff........ krijg het er warm van, ga (ik moet wel ParkietenPeterhappy :) ) eerst maar eens naar de kapper



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 200 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede