Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > genetica Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : genetica
Nicky sommers
Website Member
Posts :38

Website Member
2010-01-29 - 14:25:33 send message to Nicky sommers

voor school heb ik een opdracht om de diersoort te onderzoeken waar in de toekomst problemen mee komen of waar nu al problemen mee zijn qua genetica en welzijn. ik heb gekozen voor vogels met name neophema's en papegaaien. wie kan mij verder helpen aan informatie. over de genetische achtergrond/problemen in de toekomst met de kweek van mutatie's bij neophem's en papegaaien.

groeten nicky sommers


Ruben89
Website Member
Posts :300

Website Member
2010-01-29 - 21:07:18 send message to Ruben89

hallo

ik zou het onderzoek richten op 1 vogelsoort.
bijvoorbeeld een papagaai die op de cites 1 lijst staat.
Ik kan je er verder inhoudelijk geen info over geven, maar denk maar eens over de tip na.
ander diersoort eventueel wel, dan graag even via PM reageren.

mvg, ruben


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2010-01-29 - 22:37:32 send message to Ton Koek

Je kunt eens informeren bij een dierentuin of vogelpark waar ze meedoen aan kweekprogramma's.
Er zijn soorten waarvan er nog maar heel weinig zijn, het grootste probleem is dan inteelt.

Succes.


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2010-01-30 - 08:29:02 send message to ParkietenPeter

quote
over de genetische achtergrond/problemen in de toekomst met de kweek van mutatie's

Ik denk dat dat een moeilijke gaat worden.
Zoals je al aangeeft gaat het om een vorm van wetenschappelijk onderzoek en dan is het hoogstens wiskundig te beredeneren. Omdat niemand in de toekomst kan kijken.

Genetisch onderzoek kan natuurlijk nooit van de buitenkant gedaan wroden. Dan zul je dus alleen maar speculaties krijgen. In mijn ogen althans.

Daarnaast zijn er denk ik ook tal van factoren die nu niet bekend kunnen zijn die wel van grote invloed zullen zijn op de uitkomst.

Want hoe speelt een kweker in op de tonende problemen en wat zou de uitwerking kunnen zijn van het achter de feiten aanhollen. Omdat als een onvolmaaktheid zich tonnt, het vaak al in de genen opgelsoten ligt en zie dat er maar weer uit te krijgen. Juist omdat de kweker uit moet gaan van hetgeen hij ziet. De meeste van ons hebben niet de mogelijkheid om genetisch vergelijk te maken.

Enkele dingen waar je beslist mee te maken gaat krijgen.

Hiermee wil ik je natuurlijk niet ontmoedigen en wens je juist heel veel succes.

wink ;) Peter


Rogert
Website Member
Posts :1303

Website Member
2010-01-30 - 09:03:19 send message to Rogert

Hoi Nicky,

quote
waar in de toekomst problemen mee komen of waar nu al problemen mee zijn qua genetica en welzijn


Genetica en welzijn zijn twee los van elkaar staande onderwerpen. Genetica heb je nooit in de hand omdat je dat maar op beperkte factoren kan sturen (uiterlijk, productie) en welzijn heb je wel in de hand omdat dat de verzorging, voeding, huisvesting van de hobbyist betreft en niets te maken heeft met genetica (hoewel dat niet helemaal waar is wat ik schrijf)

Maar als je gericht vogels wilt onderzoeken en daar deze twee onderwerpen in wilt verwerken dan denk ik dat de legkip of vleeskip het beste onderwerp is. Hier zit veel genetica in en er is ook veel over het welzijn te vinden.

Succes met je scriptie!



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 234 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede