Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Dit kan niet langer Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


Mario
Oud Lid
Posts :436

Oud Lid
2004-07-22 - 00:26:18

Is comisch bedoelt he man!!!wink ;)
Al eens goed rondgekeken op internet op sommige ongure site wat ze daar allemaal met dieren uitstekenshocked 8Ovooral de vrouwen dan.shocked 8O
Kan ook niet maar daar reageert niemand op.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2004-07-22 - 00:31:22

Natuurlijk Gert! Laten we eerlijk zijn, we hebben allemaal vogels voor ons eigen plezier en niet omdat we daar de vogels een plezier mee willen doen..........maar we beseffen heel goed onze verantwoordelijkheid en dat daar wel een paar consequenties aan zitten wat verzorging en welzijn van de vogels betreft.
Daarom zijn we ook dagelijks bezig om het voor de vogels zo goed en aangenaam mogelijk voor elkaar te krijgen.

Dat sommige vogels het niet zo fijn hebben komt door twee oorzaken: onwetendheid en onverschilligheid. Wat onwetendheid betreft: deze mensen kunnen veel leren van sites zoals deze.

Wat onverschilligheid betreft -dat is denk ik de groep die oorspronkelijk door Mario bedoeld wordt- is de vraag: moet het mogelijk worden om deze mensen te verbieden vogels te houden?
Ik denk het wel, maar nogmaals: de goeden mogen niet onder de slechten hoeven lijden!

Dus ik kies niet voor een wet die zegt:
"Het is verboden, tenzij je een soort diploma hebt"
Maar liever voor een wet die zegt:
"Het is iedereen toegestaan, tenzij blijkt dat iemand niet goed voor zijn vogels zorgt".



Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2004-07-22 - 00:33:57

Er loopt een heel fijn lijntje tussen komisch en smakeloos.........


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2004-07-22 - 00:38:04

Ik weet het niet helemaal zeker maar volgens mij is er een wet die hier al in voorziet. Ik weet niet meer exact welke wet maar een rechter kan na bewezen nalatigheid of dierenmishandeling een persoon het recht ontnemen om nog langer een bepaalde diersoort te houden. Zo is er een paar jaar geleden een eigenaar al zijn honden (meen dat het Huski's waren) afgenomen. Het is alleen wel een zeer moeilijke zaak omdat eerst het dierenleed 100% moet worden bewezen en de dader moet de mogelijkheid hebben gehad om zijn of haar leven te beteren.


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2004-07-22 - 12:36:13

Nou gert in die reactie kan ik me al veel meer vinden , alleen die slechte argumenten om een vogel in huis te nemen .. ik geloof dat ik een 5 scoor op de 8 argumenten wink ;)

Dat breid zich na aanschaf dan wel uit met :
het karakter
het eigenwijze reageren
de capriolen die ze uithaald
de liefde die je krijgt etc.

Maar dat kwam later pas wink ;)


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2004-07-22 - 14:01:53

Gelukkig wel Natasja want als deze goede eigenschappen er niet waren geweest van de vogel en jezelf, ja dan hadden we weer een NOP kandidaat en dat willen we nou net niet. Dat schaad de vogelsport al die luitjes die zien waar toe het kan leiden. (lijden mag ook in dit geval) Alhoewel bij het NOP zitten ze ruim en krijgen een goede verzorging. Maar in feite zijn het "overtolige vogels" maar gelukkig zal jou vogel hier nooit komen want je hoort bij de 20% van de goeie. wink ;)
Groet Gert


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2004-07-22 - 14:51:47

da's lief van je Gert , het is zowieso mooi dat er zo'n oplossing is want ook mensen die het beste voor hebben met hun dieren ( of moet je juist zeggen die mensen die het beste voor hebben met hun dieren ..? ) kunnen soms door omstandigheden hun vogels niet meer houden.

Maar er zou hier toch heel wat moeten gebeuren wil ik m'n meisje weg brengen hoor wink ;)


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2004-07-22 - 19:40:43

Afgelopen week had ik hier een jonge vrouw (34)over de vloer die toch haar 2 vogels kwam brengen ivm een erstige ziekte.sad :( Door omstandigheden en stress was het te moeilijk voor haar om de zorgen voor deze vogels. Hopelijk wint ze deze oneerlijke strijd zodat de vogels weer kunnen worden opgehaald. Ja dit is iets wat bij het NOP niet kan zo'n tijdelijke opvang als er in prive-levens van mensen wat ernstigs gebeurd. Het gebeurd zoals we pas bij een andere topic zagen gelukkig meer, dat mensen dan bereid zijn de vogels over te nemen. Als vogels door omstandigheden niet meer kunnen worden gehouden dan zijn er ook "collega's" die willen en kunnen helpen. Dit heeft vind ik naast het houden van vogels een soort morele verplichting te opzichte van vogels van andere mensen die het even niet meer trekken. Ik heb gelukkig ook mensen die mij weer helpen als ik ziek ben of op vakantie, zij maken de volieres schoon en voeren de vogels. Gelukkig zijn er ook best veel positieve mensen onder onze vogelwereld.
Gert. happy :)


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2004-07-22 - 20:35:04

*ahum* moet ik toch eerlijk zeggen dat ik de twee papegaaien van mijn zus geweigerd heb als vakantie opvang , hoe gek ik ook ben van mijn Kicah moet er niet aandenken om er nog een kooi bij te hebben met 2 papegaaien , nou moet ik zeggen dat ik ook werkelijk niets heb met haar papegaaien hoor.. die schreeuwen echt kei hard ,daar zou ik dus weer niet tegen kunnen.



Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 200 bezoekers op de site, waarvan 9 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede