Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > grijze rrodstaarten in de rui. Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : grijze rrodstaarten in de rui.
osnavalth
Oud Lid
Posts :3

Oud Lid
2003-02-13 - 12:08:00

Beste mensen.

Nog een vraagje die misschien via dit medium opgelost kan worden.
Ik heb sinds 1,5 jaar ook een stel grijze roodstaarten(appart van de kaketoes).
Nu wil het geval dat ze nu al bijna een jaar in de rui lijken te zijn.
Ik moet er bij vermelden dat ze eerst de stres van een renovatie en daarna een verhuizing achter de rug hebben.
Nu hoeft dit natuurlijk niets met elkaar te maken te hebben maar je weet maar nooit.
De vogels zijn gekocht bij een gerenomeerde kweker in Den Ilp(bij Amsterdam) en waren en zijn verder in goede gezondheid.
Ik doe er alles aan om de leefomgeving van de vogels zo optimaal mogelijk te maken.
Grote voliëre van 2x2x2, natuurlijke zit stokken, natuur broedblok,ze hebben zelfs hun eigen stereo insallatie om het zo aangenaam mogelijk te maken.
Wie heeft er een idee want om nu met ze naar Amsterdam te rijden word me ook een beetje te gek.
Valthermond ligt namelijk boven in Drenthe en het is toch altijd een kilometer of 600 heen en terug.
Nou ik ben benieuwd of ik wat van iemand hoor.

Groeten Oscar Hannewijk.


agabird
Administrator
Forum Moderator
Posts :1050

Administrator Forum Moderator
2003-02-13 - 15:48:18

Weet je zeker dat het rui is?

Niet dat ze zichzelf plukken, wat ook heel goed mogelijk is. Je kunt daar achterkomen door eens wat veren goed te bekijken. Zijn ze afgebeten bij de wortel , of heel erg beschadigd, dan kun je bijna zeker zeggen dat ze hetzelf doen.

Ook kaalheid op speciale plekken, zoals op borst en nek geeft aan dat het waarschijnlijk geen rui is.


321
Oud Lid
Posts :6

Oud Lid
2003-02-13 - 15:49:13

Je kunt de vogels misschien laten testen op PBFD want een jaar is wel verdacht lang.


osnavalth
Oud Lid
Posts :3

Oud Lid
2003-02-16 - 18:17:13

Beste mensen.

Bedankt alvast voor jullie reactie maar ik weet zeker dat het geen verenplukken is omdat ze verder totaal geen kale plekken hebben.
Ze lijken gewoon heel erg op uit de kluiten gewassen poederdonzen.
Heb ik nog wel de vraag wat PBFD Precies is ik zit nog niet lang genoeg in dit wereldje om dat ook al te weten.


arizona
Oud Lid
Posts :20

Oud Lid
2003-02-16 - 19:29:13

naar amsterdam 196 km en terug 196 bijna 400 geen 600 ???


jeroen gulien
Oud Lid
Posts :2

Oud Lid
2003-02-16 - 21:29:43

hallo oscar,

Ik las je vraag en wil langs deze manier hierop reageren.
Ten eerste schrijf je dat je vogels bij een gerenomeerde kweker uit den ilp komen en dat hun gezondheid in orde is.
nou je gerenomeerde kweker is niets meer dan een ordinaire handelaar die zelf erg weinig vogels kweekt, maar het moet hebben van vogels die hij koopt bij de importeur of van kleine kwekertjes.
Tevens hoor je dat er erg veel vogels die bij dat soort bedrijven vandaan komen aan PBFD lijden aangezien het hier om verzamelpunten gaat waar van velerlei punten vogels bij elkaar worden gebracht zodoende is er een zeer groot ziekte risico.
Verders zie ik dat je ook molukken kaketoes hebt en het daarom onbegrijpelijk vind dat je je vogels niet op deze ziekte hebt laten testen omdat deze ziekte bij ongeveer 40% van de in nederland gehouden vogels voorkomt en zodoende het risico voor jouw molukkers ook erg groot is.
Deze ziekte begint niet altijd met plukken of extreem veerverlies.
Verders zou ik me als ik jou was maar eens zeer goed gaan verdiepen wat deze ziekte nou precies inhoud en wat nou precies de symptonen van deze slopende ziekte zijn.
met vriendelijke groet jeroen



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 232 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede