Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > brinsea contaq z6 Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : brinsea contaq z6
brion68
Website Member
Posts :10

Website Member
2010-03-23 - 23:58:50 send message to brion68

hallo wie heeft er ervaring met dit toestel zou me dat willen aankopen zou goed toestel zijn voor ara eieren ??? heb nu de rcom 20pro heb daar 2 stuks van elk en problemen met beide weet niet waar ik ze in belgie kan laten herstelen info erover zou fijn zijn hersteler liefst in belgie


maewim
Website Member
Posts :159

Website Member
2010-03-24 - 12:03:30 send message to maewim

wat is het probleem


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2010-03-24 - 12:43:44 send message to Karel

Ik denk niet dat veel hobbyisten over dergelijke geavanceerde apparatuur beschikken. De z6 is natuurlijk wat dat betreft, en mede door de nieuwe CIT, het neusje van de zalm.


pana
Website Member
Posts :72

Website Member
2010-03-24 - 13:22:43 send message to pana

Hallo, heb zelf ook Rcom 20 Pro sedert twee jaar; wat is je probleem ? Enige dqt ik heb ondervonden is +oeite o+ vocht op peil te houden ° blijkt nu dqt eenvoudig reinigen vqn tzee +etqloen stqqfjes 5zqqr vochtspons inschuift/ voldoende zqs o+ euvel te herstellen Misschien kan je herstelling laten uitvoeren in t Neerhof, Lokeren , België waar ze dergelijk toestel verkopen. Ikzelk kocht aan in Engeland, scheelde me een 200 euro;


brion68
Website Member
Posts :10

Website Member
2010-03-24 - 14:56:34 send message to brion68

hallo dank u voor de info maar ze staan nu bij neerhof en zij kunnen ze niet maken toestellen heb ik ook uit engeland goedkoper maar ja zie nu wat nu de toestellen zijn 1jaar en 2jaar oud de eene is met de spons en de andere het nieuw model dat ze nog niet in neerhof hebben bij de eene probl met themp en de andere dat nieuw model (zonder spons)vocht probleem heb op in april afspaak met de verantwoordelijke van brinsea uit engeland voor die Z6 hoop daar mee meer geluk te hebben


prodier
Website Member
Posts :27

Website Member
2010-03-26 - 08:57:06 send message to prodier

Wij broeden al jaren met de voorloper van de Z6 namelijk met de CONTAQ X3 en we zijn er zeer tevreden over,(ik denk weleens dat als ik er een baksteen in leg dat zelfs die uitkomt)
Wij broeden veel eieren uit, ook voor onze klanten en ik heb nog nooit problemen gehad met deze machine
In het begin is het even wennen want de temperatuur in de luchtzak welke op de eieren rust is wat hoger als in een gewone motorbroedmachine maar dan kan het niet meer misgaan.
Wij hebben deze machines (zowel de X3 als de X8),voor het eerst in werking gezien bij een roofvogelkwekerij en daar heb ik hem uiteindelijk ook gekocht
Ook de begeleiding en service van deze kwekerij zijn perfect want ook wij moesten wat wennen aan deze voor ons nieuwe manier van broeden.
Mischien hebben ze ook de Z6 al staan en kunnen ze uit eigen ervaring over hun resultaten vertellen
Kijk dus eens op www.falconiformes.com

Succes Mart


kakatoe
Website Member
Posts :771

Website Member
2010-03-26 - 17:35:26 send message to kakatoe

Wat mankeerd er aan jullie vogels??
zijn jullie vogels ziek of hebben ze mankementen dat jullie de jongen met de hand willen grootbrengen.
Houd er wel rekening mee dat handopof vogels meer agressief naar de mens zijn als natuurbroed handtamme vogels


brion68
Website Member
Posts :10

Website Member
2010-03-26 - 18:46:02 send message to brion68

oeepps nog ne groene !!!


maewim
Website Member
Posts :159

Website Member
2010-03-27 - 11:55:22 send message to maewim

kaketoe heb jij nog nooit handopfok gedaan
ik geloof er niets van


bert1974
Website Member
Posts :754

Website Member
2010-03-28 - 06:42:20 send message to bert1974

ik snap niet helemaal waarom kaketoe nou zo moet worden afgeblaft.
hij vraagt alleen maar of er iets mis is met jullie kweek vogels.
dat was ook het eerste wat ik dacht.

ps ik ben een natuurbroed kweker en ik heb in het verleden 1 keer een paar baby grijzen op 6 weken verkocht voor hand opfok.
ik doe dit nooit weer.
ik heb liever dat de ouders ze groot brengen omdat er in mijn ogen geen andere manier is om van mijn hobby te genieten.
ik hoef er gelukkig niet van te leven.

iedereen ervaart zijn hobby op zijn eigen manier.
en voor mij en gelukkig voor nog veel meer mensen is dat natuur broed.

groet bert


kakatoe
Website Member
Posts :771

Website Member
2010-03-28 - 09:49:42 send message to kakatoe

Ik ben het met Bert eens
Nee waarom zou ik aan handopfok moeten doen?
Zelf heb ik vorigjaar een jong bij gevoed maar doe dat ook niet weer.
Die vogel is later ook gestorven nadat de ouden het jong zelf eer voeden.
Blijkt dat de ouden een jong niet voeden dan mankeerd er iets aan en dat merk je niet aan.
En mocht z'n vogel overlijden dan is het leed niet te overzien de verkoper wil er niets van weten en zal ook niet tot een oplossing komen
Als ik een handtamme vogel wil haal ik ze wel af en toe uit het blok maar laat de ouden verder de rest wel doen.
De persoon die het topic starte kreeg een pbtje met deze woorden IK HET DOE IS VOOR HET VOORBESTAAN VAN DIT SOORT.
Op de vraag of hij ze dan ook weggeeft om ze dan ook weer terug telaten zetten in de natuur bleef zijn antwoord uit.
Maar waar hier nog geen antwoord op gegeven is wat makeerd er aan jullie vogels dat jullie broedmachines moeten hebben.
Het zal wel een geld kwestie zijn
Ik heb liever een handtamme natuurbroed vogel dan een handopfok vogel.
Een hand opfok vogel zal eerder de eigenaar aanvallen daar ze geen angst kennen voor de mens



ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2010-03-29 - 09:55:00 send message to ParkietenPeter

quote
oeepps nog ne groene !!!

Nou heb ik niet zo heel veel verstand van kweken met papegaaien, daarom zijn er gelukkig wetenschappers in Bern geweest die voor ons eens zo'n onderzoek hebben gedaan naar dit fenomeen.
En wat blijkt, verrekt shocked 8O, heeft kakatoe nog gelijk ook!!!

Zoek maar eens op het forum hier en je wordt wijs.

Daarnaast mag er wel wat meer respect getoont worden.
Ook naar kakatoe toe.

Daarnaast is het een algemeen bekendstaand feit dat een handopfokvogel vaker en meer voor problemen zorgt dan een natuurbroed war moeite voor gedaan is. Denk aan al die opgevangen dieren.

ParkietenPeter
Moderator VA


nohk gaaeo
Website Member
Posts :52

Website Member
2010-03-29 - 20:10:22 send message to nohk gaaeo

@kakatoe vraagt:
Maar waar hier nog geen antwoord op gegeven is wat makeerd er aan jullie vogels dat jullie broedmachines moeten hebben.
Ten eerste denk ik omdat veel van onze vogels nog niet gedomesticeerd zijn.
Als ik kijk naar het aantal paren dat niet of slecht broed,niet voeren,of de jongen verminken,of slechts 1 jong willen voeren.dan lijkt mij een broedmachine een nuttig hulpmiddel,om toch te proberen om jongen op stok te krijgen.

Volgens mij zou het wel wenselijk zijn als iedereen zijn eigen handopfok vogels zelf zou houden,en zo "natuurlijk" mogelijk volwassen laat worden.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 167 bezoekers op de site, waarvan 7 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede