Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > gebruik flubanol Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : gebruik flubanol
Nicky sommers
Website Member
Posts :38

Website Member
2010-04-05 - 14:14:39 send message to Nicky sommers

zelf heb ik koningsparkieten. voor de ontworming werd mij geadviseerd flubanol te gebruiken een middel voor varkens en kippen. dat kon over het voer worden gestrooid. dit moest ik enkele dagen doen. er zat een maatschepje bij. ik had nog gevraagd hoeveel te geven. dat kwam niet zo precies werd er gezegd. ik heb enekle dagen een kleine hoeveelheid over het voer gegeven. inmiddels zijn mijn twee koningsparkieten overleden. vergiftigd door de flubanol bleek uit sectie bij dierenartsenpraktijk zelhem. de vehoudingen werkzame stof zijn in dit middel veel te hoog voor parkieten in vergelijking met een kip. en kip kan 100 mg werkzame stof verdragen per kg een koning mar 1,5 mg per kg. je kan dus bijna niets geven of het is al te hoog. daarom wil ik iedereen waarschuwen om met dit middel te werken. weet waar je je raad vandaan haalt. doe dit bij een arts en neem dit niet zomaar van iemand aan. ik vind het erg jammer van de vogels

groet


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2010-04-05 - 14:43:25 send message to Karel

Veel kwekers schamen zich voor hun "fouten". Dat is jammer. Goed van je, dat je dit meldt. Een waarschuwing waar we allemaal iets aan hebben.


Rogert
Website Member
Posts :1303

Website Member
2010-04-05 - 15:24:46 send message to Rogert

Ik denk dat wij vogel liefhebbers sowieso te makkelijk met medicijnen omgaan. Ook al betreft het hier het ontwormen.

Je leest vaak al het zelf willen oplossen van een onbekende ziekte dmv antibiotica maar dit komt niet ten goede van het dier.

Doordat wij onze dieren vol proppen ontstaat er resistentie maar niet te vergeten dat ook de lever en de nieren een klap krijgen. En als je dan jongen vogels hebt die zich nog moeten ontwikkelen kunnen er vervelende bijwerkingen ontstaan of onderontwikkeling van het voortplantingsorgaan.

Je ziet het nu ook bij de kippenhouderij dat door overmatig antibioticagebruik ook mensen resistentie ondervinden.

Mijn voorkeur gaat uit naar gericht onderzoek als mijn dier ziek is waardoor je ook gericht medicijngebruik kan toepassen.

Het aller mooiste is om zelf mestonderzoek uit te voeren en je dieren te onderzoeken op bacteriën en worm eieren. Op die manier kun je ontwormen alleen als het nodig is.

Wat ook mooi zou zijn om een lijst te hebben met natuurlijke producten die bepaalde ziektes voorkomen of die de weerstand van onze dieren verhogen.

Maar heeft de dierenarts nog iets gezegd over welk middel wel te gebruiken?


Nicky sommers
Website Member
Posts :38

Website Member
2010-04-05 - 17:44:53 send message to Nicky sommers

de dierenarts uit zelhem ontwikkelt met zijn team producten voor vogels. ze zijn de enige die geregistreede ontwormingsmiddelen verkopen voor vogels na jaren lang onderzoek. dat is te koop onder de naam ``topet``. er zijn ontwormings korrels en vloeibare varianten van te krijgen. de varhoudingen in deze ideelen zijn speciaal afgestemd op vogels.


termaat
Website Member
Posts :61

Website Member
2010-04-05 - 20:22:12 send message to termaat

ben wel blij dat je dit hier verteld, ik heb ook wat koppels vogels overgenomen van een kweker die er mee stopte, en deze raadde me hetzelfde middel aan. zelf gebruikte hij dit al verschillende jaren, overigens was hij zelf wel tevreden over dit middel.


angel
Website Member
Posts :10

Website Member
2010-04-06 - 20:02:46 send message to angel

Ik gebruik al jaren flubanol en ben zeer tevreden over dit middel. Het is alleen maar bij de dierenarts te verkrijgen.Ik doe een scheplepel poeder over een flinke emmer met voer. Dit doe ik twee keer per jaar en heb nog nooit problemen ermee gehad. Maar goed om dit te lezen zodat ik niet teveel zal geven.


termaat
Website Member
Posts :61

Website Member
2010-04-06 - 20:49:17 send message to termaat

hierbij een link, is misschien wel leuk om even door te lezen. http://www.wormvrij.nl/Kippen/Producten.html


pitylus
Website Member
Posts :210

Website Member
2010-04-07 - 20:21:25 send message to pitylus

Hallo mensen ,

Ik wil hier effen reageren , ik gebruik al jaren flubanol en heb nog nooit ergens een probleem gehad ! Ik lees hier ; ik heb een beetje flubanol gestrooid op het voer , maar een beetje hoeveel is dat dan ??.

mvg



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 169 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede