Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > mexsicaanse roodmussen Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : mexsicaanse roodmussen
harpje00
Website Member
Posts :1

Website Member
2010-04-12 - 18:40:31 send message to harpje00

hallo wie kan mij helpen i.v.m het soort voeder
voor mijn jonge roodmussen.nu gaan ze telkens dood. eivoer lusten ze niet.wie help mij


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2010-04-12 - 20:00:45 send message to ParkietenPeter

Je zou ander eivoer kunnen proberen.
Als je ze nu droogvoer geeft, zou je het vochtig kunnen maken.
Over het algemeen eten ze dacht ik zo hetzelfde als kanaries.
Weet je zeker dat het eivoer de doorslag geeft van de sterfte?

wink ;) Peter


bulldog
Website Member
Posts :58

Website Member
2010-04-12 - 20:46:11 send message to bulldog

op wat voor leeftijd gaan ze dood ik haal de jongen 2 weken na het uitvliegen weg bij mij gaan de mannen er dan achter aan omdat het popje overnieuw begint geef je ook wel eens insecten pinkies of buffeloos aan ze


roodmus
Website Member
Posts :1338

Website Member
2010-04-12 - 22:48:04 send message to roodmus

Ik heb zelf jaren roodmussen gekweekt en die aten vollop eivoer.

maar je moet het ze wel leren.

wat betekend dat je in de aanloop naar het broedseizoen eivoer verstrekt 1 dag en dan s,avonds weer wat hardvoer.

inderdaat levendvoer uit de diepvries is ook belangrijk.


arnoniem78
Website Member
Posts :10

Website Member
2010-04-14 - 12:04:13 send message to arnoniem78

Bij mij gaan ze prima. Ik geef rood eivoer en klein tropisch zaad, want ze zitten tusen tropen variërend in grootte van gordelgrasvink/diamantvink tot sint helena's. Verder onkruidzaden en wilde zaden en als 'levend' voer beperkt buffalowormpjes uit de diepvries.
Misschien dat het uitmaakt of ze in een binnen- of buitenvolière worden gekweekt, dat weet ik niet. Bij mij zitten alle vogels buiten, en zeker de roodmussen, die kijken niet eens naar het nachthok om.
Maar kunnen andere aspecten ook geen rol spelen? Als ze bijv. dood gaan na het ringen, accepteren de ouders de ringen misschien niet en mikken de ringen met jong en al uit het nest, of ze verminken ze, of ze voeren ze niet meer. Daarvoor schijnt een stukje ventielslang om het ringetje wel eens te werken, zeker bij glimmende ringen. Of het werkelijk helpt weet ik niet, ik heb het nog niet geprobeerd.
Een andere mogelijkheid is dat de ouders verwant zijn of dat één of beide ouders nog te jong zijn, dus niet ervaren of niet geslachtsrijp. Mijn eerste twee nesten mislukten ook, daarna verliep alles boven verwachting.

Succes ermee!


tuinman222
Website Member
Posts :29

Website Member
2010-04-14 - 21:54:33 send message to tuinman222

dag harpje je kunt jou vogels alles geven wat ze nodig moeten hebben maar als de vogels het niet kennen dan eten ze het vaak niet direcht wat weer gevolgen heeft voor jou jongen wat mijn voorganger ook al zei de voor bereiding is het allerbelangrijkst en dat begint alweer als je in het najaar nieuwe vogels aanschaft doe je dat niet dan begint toch jou voorbereiding alweer voor het nieuwe seizoen met 1 keer per week eivoer voor jou roodmussen het beste universeel 1 keer per week levend voer enzvoort tot je het begin van de kweek zit dan voer je het op het levend voer blijf je geven tot de eerste ei bij jou vogels is dan stop je er mee en ga je er pas weer mee verder als jou eerste jong geboren is als je erder begint heb je kans weet het bijna wel zeker dat de man weer gaat jagen op de pop om weer tekunnen paren waardoor de pop de jongen niet meer gaat voeren mocht je nog meer vragen hebben stel ze gerust aan imand bij elke antwoord die je krijgt haal je altijd wel weer wat uit groet gerard succes



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 171 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede