Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > vogels invoeren uit zuid afrika. Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : vogels invoeren uit zuid afrika.
dan
Website Member
Posts :296

Website Member
2010-04-16 - 13:38:18 send message to dan

Hallo

Zijn er hier mensen die wel eens vogels invoeren uit afrika en mijn er meer over willen vertellen?

vriendelijke groet Dan.


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2010-04-16 - 14:23:00 send message to Daniel

Is hetzelfde als voor Amerika welke je al in een eerder topic hebt gevraagd:

http://www.vogelarena.com/forum/forum_read.php?id=9840


misschien wil je je ervaringen met invoer uit dat land met ons delen.


dan
Website Member
Posts :296

Website Member
2010-04-16 - 14:43:33 send message to dan

he Daniel

Amerika is niet mogelijk ik heb gehoord afrika wel dus daarom zoek ik meer info van mensen met ervaring daar over?

groet Dan.


Antonia
Website Member
Posts :1945

Website Member
2010-04-16 - 14:58:38 send message to Antonia

Waarom zou je nog meer vogels naar hier halen, er zijn er hier toch genoeg te vinden ? wink ;)


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2010-04-16 - 15:27:27 send message to Daniel

Amerika is wel mogelijk indien je je maar aan de wettelijke vereisten houdt. Het zelfde geld voor Zuid-Afrika. En welke vogels zou je willen importeren?


dan
Website Member
Posts :296

Website Member
2010-04-16 - 15:49:14 send message to dan

he Daniel kan jij mijn meer vertellen dan over het invoeren van cites 1 vogels??

groet Dan.


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2010-04-16 - 16:01:15 send message to Daniel

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Als je vogels wilt invoeren in de EU kan dat alleen via kweek stations welke goedgekeurd zijn door de EC (European Commission). In de VS is er 1, in Zuid-Afrika geen idee. Deze kweekstations sturen de vogels naar een goedgekeurd quarantainestation in de EU waar de vogels in quarantaine gaan voor 1 maand.
Voor Cites 1 vogels geldt daarbij nog de extra wetgeving dat je een invoervergunning moet aanvragen bij het Citesbureau.

Dit alles is een hoop papierwerk, kost je aardig wat geld en ik adviseer je veel geduld te hebben.


afican parrot
Website Member
Posts :250

Website Member
2010-04-17 - 12:47:45 send message to afican parrot

Het geen Daniel zegt klopt. Vogels mogen komen van "vermeerderingsbedrijven" die erkend zijn in het land van herkomst. Over de wereld zijn er een 6tal erkend dacht ik. In Amerika, Canada en Israel. Die van Israel is een park/zoo met weinig bijzondere vogels. In amerika zijn er 3 dacht ik met daaronder World Parrot Trust, ik vermoed dat deze mensen tegen import waren en betwijfel of er aan deze organisatie een "vermeerderingsbedrijf" kan gelinkt worden. In Canada was er een vermeerderingsbedrijf met roofvogels dacht ik. Je kan er meer over vinden op de eurlex website.

succes.


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2010-04-17 - 15:01:46 send message to mijnkaketoes.nl

Hallo


Ik heb me er in de tijd in verdiept.
Maar er is mits je de contacten niet hebt geen beginnen meer aan. Moeilijke tot onmogelijke procedures en voor het geld hoef je het niet te doen. Eventuele winst gaat al weer op aan vervoer, quarantaine etc

Wat is de reden dat je ze via afrika wil invoeren??
Henk


dan
Website Member
Posts :296

Website Member
2010-04-17 - 23:27:44 send message to dan

Hallo Henk.

In het kort gezegt ik dacht dat het flink goedkoper zou zijn maar ik heb begrepen dat het niet zo is.

groet Dan.


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2010-04-18 - 10:32:17 send message to Daniel

Voor het geld hoef je het niet te doen, zoals Henk aangaf lopen de kosten erg op.


arjandaf
Website Member
Posts :980

Website Member
2010-04-18 - 20:56:51 send message to arjandaf

heb nog steeds niet kunnen lezen over welk soort vogel het gaat DAN. verlicht onze intresse eens als je wilt


arjan


dan
Website Member
Posts :296

Website Member
2010-04-18 - 23:09:00 send message to dan

Hallo iedereen.

Het zou dan gaan om Grote geelvleugel ara's. Worden daar aardig gekweekt heb ik begrepen?

Groet Dan.


Ronny123
Website Member
Posts :42

Website Member
2010-04-20 - 15:47:32 send message to Ronny123

Als je goed naar de regels kijkt dan zie je op de site van de VWA (http://wisdom.vwa.nl/ivo/Start.do)dat import van 5 of minder vogels (gezelschapsdieren)gewoon mogelijk is: ze hoeven NIET van 92/65 erkende bedrijven te komen maar moeten voldoen aan een aantal eisen; deze eisen kun je nalezen in beschikking 2007/25/EG en staan ook op het certificaat. Om het certificaat te zien doorloop dan de vragen en vul in bij productselectie "gezelschapsdieren" (geen vogels want dan kom je op het commerciele gedeelte en dan mag het alleen van erkende bedrijven), daarna vul je land van oorsprong "zuid afrika" in, definitieve invoer van levende dieren, doel is invoer. Welke diersoort wil je invoeren: vogels niet zijnde pluimvee, en dan kom je op de pagina die zegt dat import mogelijk is en dan kies je certificaat model DIGD012003.
Dan zie je de eisen en is import niet zo moeilijk op voorwaarde dat je zelf meevliegt. Keuring is dan niet nodig door de veterinaire dienst. KLM heeft deze service van meevliegen niet, Lufthansa heeft er geen problemen mee.

Succes met het importeren! (BTW je kunt alle soorten vogels, mits voorzien van CITES invoeren als gezelschapsdier)


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2010-04-20 - 16:23:58 send message to Daniel

Ronny voor Cites 1 vogels blijft een invoervergunning noodzakelijk.


Ronny123
Website Member
Posts :42

Website Member
2010-04-20 - 20:11:57 send message to Ronny123

Daniel, dan heb ik een verrassing voor je: voor alle CITES dieren (behalve bijlage III) moet je bij de Nederlandse douane een import CITES kunnen overleggen, dus niet alleen voor CITES I dieren. Het gaat mij er gewoon om dat vele mensen de wet niet kennen, maar toch adviezen geven in forums.



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 185 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede