Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Geslacht bepalen bij een albino halsbandparkiet Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Geslacht bepalen bij een albino halsbandparkiet
Kakariki20
Website Member
Posts :35

Website Member
2010-04-24 - 15:27:55 send message to Kakariki20

Ik heb onlangs van iemand uit de buurt twee halsbanden overgekocht, een wildkleur en een albino, als jong koppel zijnde.
Raar genoeg zijn de vogels gekortwiekt, maar in de hoop om de vogels er weer bovenop te krijgen heb ik ze over kunnen kopen voor 30 euro voor beide. Gelukkig krijgen de vogels hun veren weer terug en kan de groene al een metertje of twee vliegen.

De groene begint langzamer hand al een zwarte band in de nek te krijgen, dus van die is het geslacht al goed duidelijk (ook doet hij al dansen voor de albino en gekke bewegingen maken). Maar ik kan helaas nergens vinden op internet hoe ik het geslacht kan bepalen van de albino. Krijgt deze ook een band als het een man betreft? Want ik zie een heel licht grijs streepje in de nek. Zijn er nog andere manieren om het geslacht te bepalen van mijn albino?

Ik kan eventueel wel kijken of ik een goede foto kan maken van de nogal schuwe albino, mocht dit enigzins nog nodig zijn.


sylvain
Website Member
Posts :178

Website Member
2010-04-24 - 17:18:30 send message to sylvain

hallo,

je kan de albino ook laten sexen.

Mvg Sylvain


Ruben89
Website Member
Posts :300

Website Member
2010-04-24 - 17:20:31 send message to Ruben89

Hallo,

het geslacht van een albino kan alleen met zekerheid vastgesteld worden door hem/haar te laten sexen. Dit kan eenvoudig door een paar buik/borst veren op te sturen, dan wordt dmv DNA het geslacht bepaald. Of endoscopisch, daarvoor moet je naar de dierenarst.

Met vriendelijke groet,

Ruben


Kakariki20
Website Member
Posts :35

Website Member
2010-04-24 - 17:51:05 send message to Kakariki20

Dus er zijn echt helemaal geen andere manieren om dit te zien? De albino was zichzelf straks al behoorlijk breed op aan het stellen, en ruzies onderling treed ook weleens op.

Ik zit nu op de site van Gendika, die ik heb gevonden op internet, volgens mensen moet dit een goede zaak zijn om mijn halsband te laten sexen?


yaro
Website Member
Posts :177

Website Member
2010-04-24 - 18:46:30 send message to yaro

als hij net zo pronkt als de groene
weet je dat het een man is
een tijdje goed bekijken en je kom al een hoop aan de weet
en er zit bij een man geen band maar als je meerder albino,s heb kan je wel verschil zien
er zit wel een soort rand bij de mannen en bij de poppen niet


Kakariki20
Website Member
Posts :35

Website Member
2010-04-24 - 20:21:28 send message to Kakariki20

Ik heb het maar 1 keer mogen meemaken, de albino is over het algemeen zeer rustig, maar zeker niet minder fors als de groene. Mochten er echt geen andere manieren zijn om het geslacht uit te lezen dan zal ik de vogel toch maar moeten laten sexen.

Mocht ik twee mannen overhouden, is dat ook weer een mooi excuus om 2 koppels samen te stellen, ik heb de ruimte.


Ruben89
Website Member
Posts :300

Website Member
2010-04-24 - 23:27:01 send message to Ruben89

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Hallo,

dat balts gedrag wordt soms ook wel vertoont door poppen, dus dat geeft geen zekerheid.
voor 19 euro kun je hem laten sexen bij gendika, dan heb je zekerheid. er zijn ook wel goedkopere adressen, maar dan moet je even zoeken. Ik doe altijd bij gendika, en bevalt mij prima

mvg, ruben


P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2010-04-25 - 20:10:38 send message to P.Rooth

Albino is een combinatie van geslachtsgebonden
( Lutino ) en van resecief blauw .

Waaruit zijn deze jongen gekweekt ?

Paul


Kakariki20
Website Member
Posts :35

Website Member
2010-04-26 - 20:41:51 send message to Kakariki20

Dat weet ik niet, ik heb ze overgekocht van een man die ze pas een week had (overgenomen met de voliere).
De albino doet mij erg aan een man denken, ik ben van plan er een overjarige pop bij te plaatsen, en kijken hoe dit uitpakt.
Mocht het een man zijn, dan kijk ik even of ik voor de andere ook een partner kan vinden.
Zoals ik zei, ik heb er de ruimte voor, ik ben alleen een beetje bang dat twee koppels enorme herrie maken.


Ruben89
Website Member
Posts :300

Website Member
2010-04-26 - 22:06:24 send message to Ruben89

hallo

laat die vogel gewoon sexen, dan heb je zekerheid en wie weet kun je dan nog kweken dit jaar.
ik raad je af om er andere overjarige vogels bij te gaan plaatsen, dit levert niet veel goeds op.

mvg, ruben


Kakariki20
Website Member
Posts :35

Website Member
2010-04-27 - 19:25:04 send message to Kakariki20

Ik heb 5 borstveren opgestuurd naar Gendika, heel simpel kunnen aanvragen online happy :) Nu maar afwachten wat het is. Houd jullie op de hoogte! Nogmaals bedankt voor al jullie reacties.

Graag had ik mocht dit een man zijn, er een andere albino aan gekoppeld (een jong), maar deze blijken niet zo heel vaak op internet aangeboden te worden, of het is een eind uit de buurt.


Ruben89
Website Member
Posts :300

Website Member
2010-04-27 - 21:46:21 send message to Ruben89

hallo,

Je zou er ook heel goed een blauwe bij kunnen zetten. of een pallidblauw.

mvg, ruben



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 187 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede