Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Donaties PDD fonds Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3
volgende >>>


Auteur Onderwerp : Donaties PDD fonds
mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2010-04-24 - 15:55:54

Donaties voor PDD Research Fonds

--------------------------------------------------------------------------------

Met toestemming gekopieerd:


_________________________________________________


Zoals jullie waarschijnlijk al weten hebben wij een stichting in het leven geroepen die het mogelijk moet gaan maken om verder onderzoek naar het gevreesde PDD / KDS virus mogelijk te maken.

Omdat bijvoorbeeld dr Gerry Dorrestein niet in aanmerking komt voor wat voor subsidie dan ook hebben wij gemeend dit fonds in het leven te roepen. Gerry Dorrestein kan daarmee verder onderzoek doen, naar de ziekte die op dit moment ons als kweker, liefhebber het meest bezig houdt.
Graag zie of hoor ik initiatieven die lokaal ontplooid kunnen worden, en ik hoop dat elke zich zelf respecterende kweker bijv per jaar de opbrengst van een vogel ter beschikking stelt, omdat ik van mening ben dat vroeg of laat ook u er mee te maken krijgt. Laten we dus niet onze kop in het zand steken en nu actie ondernemen. Wat willen we bijvoorbeeld graag weten.

- hoe besmettelijk is het virus
- is het ei overdraagbaar
- waarom wordt de ene vogel wel ziek en de andere niet
- is er een vaccin te maken
- wat is de incubatie tijd

en zo kunnen we nog legio vragen stellen waarop we graag een antwoordt krijgen, ik doe hierbij een oproep aan de kwekers die reeds in een eerder stadium aangaven een donatie te willen doen. neem contact met mij op 0650642370

ook lezers van dit forum die echt het hart op de goede plaats hebben voor papegaaien, vraag ik dringend om donateur te worden van het Research Fonds. neem contact op mijn telefoon nummer staat hierboven.
Ik zal jullie melden dat in het bestuur van de stichting de volgende bekenden zitten.

Voorzitter (thiely de Moor)
Penningmeester (Bert Smedinga)
Secretaris (Peter Bastiaansen)

alle bedragen en gelden welke ter beschikking worden gesteld hebben en mogen slechts 1 doel hebben en dat is onderzoek naar PDD. dus u kunt er zeker van zijn dat dit ook op die manier gebruikt gaat worden.

Lorre & co heeft de eerste eerste aanloop kosten betaald, door het permanent beschikbaar stellen van bedragen die wij vragen voor knippen en nagels vijlen, en door het beschikbaar stellen van de bedragen die we binnen halen voor de voorlichtingsavonden. En als kweker zal ik elk jaar de opbrengst van een jonge ara doneren voor zolang als dit nodig mocht blijken.

ik hoop dat jullie als lezers ook dergelijke ideeën , kunnen willen ontwikkelen, het bankrekening nummer is ABN AMRO 429421699 PDD
> research fonds


Met vriendelijke groet,

Bert Smedinga
Penningmeester PDD Research Fonds


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2010-04-24 - 19:16:03

Mooi initiatief van deze mensen he.
Heb inmiddels een donatie gedaan.
Kan ons soort kwekers alleen maar ten goede komen.

Henk


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2010-04-24 - 23:11:48

Ik heb geen papegaaien maar Afrikaanse tropen. Als ik aan het eind van dit jaar jongen kan verkopen, dat verschilt per jaar, is de opbrengst van één koppel voor dit uitstekende doel.


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2010-04-25 - 08:33:59

Ton

Klasse.

Henk


agabird
Administrator
Forum Moderator
Posts :1050

Administrator Forum Moderator
2010-04-25 - 11:02:22

Een ontzettend goed initiatief, hulde.

Maar wat ik me afvraag, is de stichting enkel ter ondersteuning van Gerrie Dorrestijn, of worden ook op andere manieren onderzoek naar KDS gesteund?


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2010-04-25 - 12:09:43

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Volgens mij is het lab van Gerrie het enige lab in Nederland die hier professioneel mee bezig is. Ook heeft dit lab veel contacten met Amerikaanse onderzoekers.


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2010-04-25 - 13:00:59

in europa zijn er 2 dit is gerry en iemand in italie en in amerika die in italie doe het op een andere manier dan gerry en amerika maar onderling werken ze wel sammen .
er is in 18 maanden heel veel bereikt en er komen nog meer goede ontwikelingen op pdd gebied.

maar zo als altijd is geld het grootste probleem.

dus kwekers wij kunnen er voor zorgen dat deze ziekte overwonnen kan worden .


Picolet
Website Member
Posts :975

Website Member
2010-04-25 - 13:40:28

De ziekte zal niet overwonnen worden maar in de toekomst verkomen kunnen worden met een adequaat geneesmiddel.

vergeet niet dat die een behoorlijk bedrag per vogel zal zijn, dus voor de algemene soorten zoals gras- en valkparkieten blijft het een probleem om deze ziekte uit de collecties te houden. Een ander probleem met het avian borna virus dat deze ziekte veroorzaakt is dat het ook zoogdieren incidenteel via transmissie kan besmetten. Dus een besmette collectie kan ook de eigenaar of familieleden in uitzonderlijke gevallen besmetten. Dus hoe gaat dit aflopen in de toekomst?

Alle vogels enten zou een oplossing zijn, echter uitvoerbaar in de praktijk?

Overigens heb ik het idee dat momenteel de prioriteit bij het onderzoek ligt bij het ontwikkelen van een test via PCR en de HI software.

Deze zou via dit nieuwe lab op het NOP dan tesamen met PFBD en Polyoma en de Chlamydia test aangeboden kunnen worden.

Dus eigenlijk ook een stukje commercie en broodwinning voor de iniatief nemers.

In Amerika zijn ze al veel verder, concentratie van kennis lijkt me een snellere vorm van oplossen dan versnippering van onderzoek.

Ruud


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2010-04-25 - 15:35:04

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

user wiped their message


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2010-04-25 - 17:03:43

ruud ga eerst eens een keer met gerry praten .voor dat je iets schrijf .


Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2010-04-25 - 20:17:51

Beste Ruud,

ik heb heel toevallig een lezing mogen meemaken van de heer Dorrestein en zijn lab mogen bezoeken.
Ook voor jou zou dit erg interessant zijn geweest , dan kan je meepraten zonder aannames maar met feiten.

De test is juist geen PCR test , maar met een test die juist positieve vogels aanwijst (Eliza),

mvg Frank


Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2010-04-25 - 20:19:39

Er werd hem vandaag al 2 donaties aangeboden gezamelijk ter waarde van 3400 euro , dat is toch al een mooi begin,

mvg Frank


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2010-04-25 - 20:28:50

Kijk aan dat zijn nog eens positieve geluiden.


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2010-04-25 - 20:37:42

quote
ontwikkelen van een test via PCR en de HI software


Niet beter te wetenhappy :)is HI gelijk aan eliza.

Groeten rene


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2010-04-25 - 20:42:56

Stort voor iedere slimme opmerking 100 euro daar hebben ze wat aan.


Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2010-04-25 - 22:05:52

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ach Henk het is beter je energie te steken in positiviteit dan de negativiteit,

mvg Frank

PS Ondanks dat de suggestie is gedaan dat de heer Gerry Dorrestein zijn zakken aan het vullen is , heb ik een bescheiden bedrag toegezegd.
PS 2 Herstel ondanks dat de initiatiefnemers dit zouden doen om hun zakken te vullen heb ik een bescheiden bedrag toegezegd



Pagina : 1 2 3
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 273 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede