Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > hoe gaat het met de kweek Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


arjandaf
Website Member
Posts :980

Website Member
2010-05-26 - 17:09:11 send message to arjandaf

p.rooth

ik kweek met de A.roseicollis ik ben al een poos gestopt met grotere parkietsoorten en papegaaien
ik kweek de wilkleur en de lutino en niet geheel zonder succes ( vind ik = niet bescheiden weet ik ook happy :) ) en de kweek is net zoals vorig jaar niet echt super te noemen vorig jaar was bar slecht zelfs


P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2010-05-26 - 20:18:22 send message to P.Rooth

Hallo

A roseicollis zijn toch geen soort die echt moeilijk kweekt .
Heb ze 25 tot 30 jaar geleden ook gehad en die kweekten dat het klapte .

De voeding , behuizing en omgeving is daar misschien iets in te vinden waardoor de kweek zo slecht gaat ?

Paul




arjandaf
Website Member
Posts :980

Website Member
2010-05-26 - 21:18:06 send message to arjandaf

kweken opzich is niet moeilijk goede vogels kweken wel ( leek mij ) waarschijnlijk zijn de vogels die jij vroeger had ook een heel stuk kleiner dan de huidige collis . er ontbreekt ze aan niks niet qua schone hokken/voliere en of voer en of water maar ( die moest komen die maar happy :) ) het gaat overal een stuk minder met kweek ligt het aan het weer of een andere reden ?
gr arjan


dasc
Website Member
Posts :44

Website Member
2010-05-26 - 22:10:29 send message to dasc

Ik heb op dit moment een nest van 4 witoogaratinga's en 5 bruinoren (3 fallow en 2 split) op 6 koppels broedrijpe zuidamerikanen en ben dus zeker tevreden (zijn wel nog niet uitgevlogen).


P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2010-05-28 - 17:28:56 send message to P.Rooth

Hallo

25 tot een 30 jaar geleden was het niet moeilijk om mooie forse vogels te vinden dus die gedachte kunt u gerust laten varen dat ik met rommel kweekte , vind over het algemeen de roseicollis kleiner dan in die tijd .

Door de mutatiekweek werd er veel met broer X zus gekweekt om lekker snel weer dure kleuren te kweken en duur waren ze in tegnstelling tot heden ten dage dat lutino roseicollis bijna niks meer kosten .

Heb met de mutatiekweek niet bewust meegedaan maar kweekte wel per ongeluk bonte die weer duurder dan de wildkleur waren .

Kweekte het beste als er stelletjes appart zaten in ruime broedkooien ( 1 meter lang 70 hoog en 50 diep ) heb wel in volieres geprobeert maar om de een of andere reden lukte het mij niet om daarin te kweken met roseicollis wel met catharina parkieten in een colonie .

Mogelijk een idee om te proberen te kweken in broedkooien indien u daar de gelegenheid voor heeft

Paul


Richard V
Website Member
Posts :392

Website Member
2010-05-28 - 20:44:28 send message to Richard V

na een wat aarzelende start is het nu mooi op gang gekomen!


medaar
Geroyeerd
Posts :1001

Geroyeerd
2010-05-28 - 21:32:54 send message to medaar

kweek botvinken. nog niks dit jaar.vorig jaar al 25 jongen uitvliegen. het lukt niet dit jaar. de reden weet ik niet?? geen enkel idee. heb wel 4 putters uitvliegen dit voor het eerste jaar dat ik ze kweek. gr. medaar


arjandaf
Website Member
Posts :980

Website Member
2010-05-30 - 09:21:24 send message to arjandaf

beste Paul.

bekijk mijn voliere dan eens

gr arjan


arjandaf
Website Member
Posts :980

Website Member
2010-05-30 - 09:21:57 send message to arjandaf

richard.v

welk soort vogel(s) kweek je mee dan ?


P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2010-05-30 - 14:42:46 send message to P.Rooth

Arjandaf

Heb je volieres e.d even bekeken en kan mij je frustratie heel goed indenken dat de kweek niet gaat zoals je zou mogen verwachten .
Voeding , water en nestmateriaal zoals wilgetakjes worden verstrekt heb echter 1 vraag waarom de daglengte zolang gehouden wordt had je altijd die daglengte toen er wel goed gekweekt werd ?
Kan me herrineren dat bij mijn roseicollis de daglengte ook kunstmatig nooit langer dan 12 uur was en in de nacht een klein 5 watt nachtlampje voor het geval dat er iets verstoord zou worden .
Mogelijk dat je daar iets aan hebt om de kweekresultaten wat te verbeter qua aantal .

Paul


arjandaf
Website Member
Posts :980

Website Member
2010-05-30 - 16:54:54 send message to arjandaf

beste paul

de daglengte van 12 uur is te kort in de kweek periode . enkel en alleen omdat met 15,5 uur er veel langer gevoerd kan worden door de ouders 12 uur licht is gelijk aan 12 uur donker dus zonder eten in de kroppen. 5 watt lampjes in de nacht vanwege de verstoring doe ik niet aan omdat ze niet of uiterst zelden verstoord worden . en qua resultaten geen klachten behalve dat ze kleiner zijn dan 30 jaar geleden alleen zoals bij vele de uitkomst van eieren en de snelheid waarmee zeg .... gezin... word gesticht is later dan normaal

gr arjan



Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 166 bezoekers op de site, waarvan 10 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede