Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Besnijden van papegaaien tong!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Besnijden van papegaaien tong!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2004-08-07 - 14:20:17 send message to Jacqueline

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

user wiped their message


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2004-08-07 - 14:35:49 send message to dooren

Los van deze vreselijke mishandeling, zeer grote kans op een infectie van de tong ivm voeropname sad :(Nooit niet doen mensen, het spraakvermogen gaat er echt niet op vooruit.
Groet gert.


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2004-08-07 - 16:30:55 send message to natasja

gadverdamme zeg shocked 8O mag toch hopen dat het alleen maar om een broodje aap verhaal gaat .. je moet er toch niet aandenken ...


thuis
Website Member
Posts :347

Website Member
2004-08-07 - 16:57:55 send message to thuis

Het kan niet gekker sad :( maar ja... wereldwijd worden er vele diersoorten misbruikt door mensen omdat die denken het recht te hebben om dit te doen. Kan maar naar ons zelf; lichaamsbeschilderingen oke, tatoeages algemeen aanvaard, piercings ook zelf weten, nu ook al "versieringen"onderhuids.... steentjes in de ogen plaatsen..... EN er zijn al mensen die hun eigen tong kliefen, een zgn. slangentong... sad :(
Het moet niet nog gekker worden.. iedereen moet dat voor zichzelf weten maar laten wij van alle dieren afblijven !


rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2004-08-07 - 17:22:34 send message to rupicola

je verzint het niet!!!!!!!!
maar goed: dit is dus strafbaar (ongeoorloofde ingrepen/dierenwelzijnswet)en degene die hiervan kennis draagt hoort aangifte te doen.


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2004-08-07 - 17:53:30 send message to Niltava

Dit werd vroeger(wanneer weet ik niet precies) gedaan.
De tongen van papegaaien golden ook als een lekkernij(??)

Niltava


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2004-08-07 - 20:46:05 send message to Hawkeye_NL

Tja, hoe gruwelijk het ook klinkt. Deze zogenoemde "ingreep" is nog niet eens zolang geleden verboden gesteld. Er zijn heel erg veel vogels op deze manier misvormt en mishandeld omdat ze daardoor zogenaamd beter zouden kunnen praten. Pas in de jaren 80 of 90 is dit verboden geworden bij wet!

Weest blij! angry


mariannenl
Website Member
Posts :197

Website Member
2004-08-09 - 13:57:07 send message to mariannenl

getverderrie hoe kunnen ze zoiets nu vertellen ge geloven ????
dit doet me denken maar dat is precies het tegenovergestelde van bovengenoemd verhaal aan een "kweker" van hondjes, die had er zoveel dat de buren begonnen te klagen over herrie.
Hij heeft bij een gedeelte van zijn dieren toen een ingreep aan de stembanden laten doen zodat ze niet meer konden blaffen.
Hij is geschorst en hoeft op tentoonstellingen ook niet meer te komen.

Gelukkig is dat nu bij de wet verboden, en ik geloof ook niet dat welke dierenarts dan ook een stuk van een papegaaientong verwijdert

marianne.


Mario
Oud Lid
Posts :436

Oud Lid
2004-08-09 - 14:12:59 send message to Mario

Mensen die dat doen zouden ze beter met touw rond nek en molensteen aan de andere kant van het touw in de vaart...angryangryangry


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2004-08-09 - 15:13:24 send message to Karel

Ja, dat verhaal ken ik Jacqueline.

Het is een heel oud verhaal. Vroeger (60s) hoorde je het vaak, maar ik heb nog nooit iemand gesproken die dit daadwerkelijk bij een papegaai heeft gezien, laten doen of iemand kende die dat deed.

Zo langszaam aan begin ik te geloven dat het hier (gelukkig) om een zgn. "broodje aap"-verhaal gaat, dat waarschijnlijk ergens in een bruine dorpsherberg is ontstaan.

Net als het verhaal dat je bij een papegaai die te veel schreeuwt, zijn stembanden kunt laten weghalen (stembanden? waar dan?happy :)).



Birdygirl
Website Member
Posts :13

Website Member
2004-08-17 - 01:20:33 send message to Birdygirl

Dat laatste (het laten weghalen van de stembanden) schijnt echt te gebeuren.
Ik kon het destijds ook moeilijk geloven.. angry


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2004-08-17 - 14:00:39 send message to Karel

Dat lijkt me onwaarschijnlijkhappy :).
Vogels hebben namelijk geen stembanden. Zij produceren geluid dmv de stemspleet.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 183 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede