Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > welke middeltjes helpen wel, en welke niet? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2010-06-05 - 21:47:01

het was ook maar als voorbeeld bedoeld, dit specifieke geval was inderdaad voor duiven bedoeld die grote inspanningen verrichte op verre vluchten, en spierkracht, is nu eenmaal onlosmakelijk verbonden aan eiwitten.

Maar waar ik op doelde was dat er wellicht ook andere middeltjes zouden zijn die van toepassing zouden kunnen zijn voor de kooi en vollierevogels. laat ik als voorbeeld nemen brandnetelthee, dit zou weer een goede bloedzuiverende werking hebben.


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2010-06-13 - 10:18:41

Het extra kalk toe voegen is nodig omdat bonte boertjes en andere afrikaanse soorten vaak in kweekkooien gehouden worden.
hierdoor krijgen ze te weinig zonlicht.
Het zonlicht is weer goed voor de botten en de kalkopname van de vogel.
heb je de vogels buiten in een vlucht waar de vogels in de zon kunnen zitten. dan is grit en maagkiezel genoeg om goede gezonde vogels te hebben en hier mee te kunnen kweken met de juiste voeding.
bijvoeren van kalk kan hiervoor zijn meerdere middelen op de markt.
of die waar geen fosfor inzit niet goed is weet ik niet.
gewoon een leuke buiten vlucht lijkt mij het beste,

groetjes egon


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2011-03-26 - 13:26:42

we zijn weer een poosje verder, en er zijn ook intussen weer leden bijgekomen, of weer actief geworden etc etc.
Dus tijd om eens opnieuw te polsen wat uw ervaringen zijn.
Onlangs nog in het forum over levertraan gehad, en hier waren ook goede ervaringen bij en wellicht zijn er nog meer ervaringen met andere middeltjes , en of tips hoe toe te passen.


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2011-03-27 - 09:00:21

Iedereen is altijd op zoek naar HET wondermiddel. Geloof me maar die zijn er niet. Gewoon goede voeding, fruit en groentem. Ruime volieres , veel zonlicht en in de gelegeneid stellen ze ook naar buiten te kunnen doen.
Al meer dan 30 jaar zie ik middelen voorbij komen die ons van alles beloven. Echter een belofte kunnen ze waarmaken en dat is het leegmaken van uw knip.

Henk


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2011-03-27 - 18:54:18

MIJN KAKETOE'S.NL

Dat zijn héééééél wijzen woorden Henk.

Henk.


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2011-03-27 - 19:10:45

maar het gaat hier ook om tips met bijv andere middeltjes die niet perse uit een potje o.i dergelijks te komen.
Maar zoals bekend is nu bijv oregano weer in opsraak ( in positieve zin) vanwege zijn goede eigenschappen, en wie weet hoeveel andere tips er nog zijn waar we allen ons voordeel mee kunnen doen.


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2011-03-28 - 11:46:05

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Wondermiddelen bestaan niet, maar er zijn wel degelijk heel veel nuttige stoffen.
Ik heb nu zo'n jaar of 8 allerlei kruiden in de volière staan. De ene soort wordt snel kaalgegeten, van een ander alleen af en toe wat blaadjes. Kennelijk weten de vogels welke stoffen ze kunnen gebruiken en wanneer.
Mijn kleine tropen werden en worden steeds behoorlijk oud, ik denk dat het een nuttige aanvulling is.


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2011-03-28 - 23:51:13

kan je ook vertellen welke kruiden nu het meest opgegeten worden? en of er ook iets te vertellen is over de omstandigheden, welk kruid bijv wanneer. Dus als er jongen zijn wordt kruid .... veel gegeten, of in die periode juist kruid ...., of kruid .... heel het jaar door .
Kortom is er een pijl op te trekken?


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2011-03-29 - 01:12:31

Opvallend was dat peterselie alleen in de maanden augustus en september echt gegeten wordt. Ik vermoed dat dat daar iets in zit wat de vogels helpt bij de rui.
Munt eten ze het hele seizoen vrij veel, citroenmelisse af en toe flink, dan weer een tijd niet.
Bieslook is veruit favoriet, ik laat het kiemen en opkomen binnen en het gaat echt meteen op, een vleeswarenschaaltje vol voor ongeveer 20 vogeltjes. Na 2 dagen is het op.
Vogelmuur wordt constant veel gegeten.
Van de knoflook heb ik ze nooit zien eten, maar dat zou luis weren en het geeft mooie bloemen.

Of één soort meer gegeten wordt als er jongen zijn, weet ik niet. Omdat ik meerdere soorten in de volière houd, zijn er vaak jongen tussen april en oktober.



Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 141 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede