Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Parelkwartel winterhard? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Parelkwartel winterhard?
parkietstijn
Website Member
Posts :71

Website Member
2010-06-30 - 22:42:44 send message to parkietstijn

Hallo,

Ik had een vraag: is de parelkwartel / madagascar patrijs winterhard?

Indien iemand me meer over deze soort kan vertellen dan zou ik graag alle ervaringen horen.

Mvg,
stijn


hoogervorst
Website Member
Posts :411

Website Member
2010-07-01 - 10:40:46 send message to hoogervorst

Stijn,
Bij mij zitten de madagascarpatrijzen op minimaal 5 graden in de winter. Het kan een agressieve soort zijn tegen anderen of hun wederhelft. Plaats altijd beiden tegelijk in een nieuw verblijf. Stop dus geen haan/ hen bij haan/ hen waarbij het territorium bepaald is. Opnieuw koppelen doe je in een nieuw hok, beter is misschien de vogel die je over hebt verkopen en een nieuw koppel of 2 jonge onverwant aankopen.
Prijs ong. 75/100 euro per paar, hen legt groene eieren ter groote van krielei. Let op evt. eierpikkers. Voeding bij mij bestaat uit mengsel van sierhoenderkorrel, parkietenzaad en tortelduivenvoer gemengd, wat eivoer, grit en universeelvoer, 3 meelwormen per vogel per dag, wat groenvoer, 6 blokjes fruit(apple/ peer). Ze lopen bij mij op hennep met wat grond of zand op de bodem. Ik gebruik ijzeren hondevoerbakjes(1 voer+1 water) in rekje omdat ze gelijk gaan krabben in voer.
Het is niet echt een soort voor beginners, maar de soort is ook niet al te moelijk. Succes is niet altijd verzekerd. Let op wat je erbij doet. Bij mij hebben ze een grondoppervlak van 80X80 X 80 hoog, hoeken afgeschermd en ze zijn eierleggend. Des te groter gehouden des te schuwer de vogels en dit bevorderd het plezier niet. Hou ze bij voorkeur apart zonder verdere vogels erbij.
Ik hoop je hiermee wat ervaringen van mij gegeven te hebben en succes ermee.
Ronald
Purmerend


parkietstijn
Website Member
Posts :71

Website Member
2010-07-01 - 16:43:00 send message to parkietstijn

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Oke top, bedankt!
Ik heb nu nl. ook een koppel aan kunnen schaffen, was ze nog nooit tegen gekomen oid en had nog een voliere vrij. Ik dacht: dit is mijn kans om iets aparts aan te kunnen komen.
Zou het alleen problemen geven als ik ze in de winter buiten laat? Volstaat het afschermen van de voliere?

Zijn ze bij jou trouwens nog aan het leggen momenteel? En hoeveel eieren leggen ze gemiddeld per jaar?

Meer reacties zijn uiteraard welkom.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 243 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede