Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > vogels importeren Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : vogels importeren
JVH1
Website Member
Posts :20

Website Member
2010-07-03 - 11:57:31 send message to JVH1

Hoi,
Zijn er mensen die ervaring hebben met het importeren van nakweek vogels(lories of andere kromsnavels) vanuit Amerika naar België of Nederland.
Hoe gaat dit in zijn werk?
En bestaat de regel dat men 5 vogels kan meebrengen vanuit buitenland zonder enig probleem?

Mvg
Johan


Ronny123
Website Member
Posts :42

Website Member
2010-07-04 - 01:01:02 send message to Ronny123

ik heb er geen eigen ervaring mee, maar:
Als je goed naar de regels kijkt dan zie je op de site van de VWA (http://wisdom.vwa.nl/ivo/Start.do)dat import van 5 of minder vogels (gezelschapsdieren) mogelijk is: ze hoeven NIET van 92/65 erkende bedrijven te komen maar moeten voldoen aan een aantal eisen; deze eisen kun je nalezen in beschikking 2007/25/EG en staan ook op het certificaat. Om het certificaat te zien doorloop dan de vragen en vul in bij productselectie "gezelschapsdieren" (geen vogels want dan kom je op het commerciele gedeelte en dan mag het alleen van erkende bedrijven), daarna vul je land van oorsprong in, definitieve invoer van levende dieren, doel is invoer. Welke diersoort wil je invoeren: vogels niet zijnde pluimvee, en dan kom je op de pagina die zegt dat import mogelijk is en dan kies je certificaat model DIGD012003.
Dan zie je de eisen en is import niet zo moeilijk op voorwaarde dat je zelf meevliegt. Keuring is dan niet nodig door de veterinaire dienst. KLM heeft deze service van meevliegen niet, Lufthansa heeft er geen problemen mee.

Succes met het importeren! (BTW je kunt alle soorten vogels, mits voorzien van CITES invoeren als gezelschapsdier)


JVH1
Website Member
Posts :20

Website Member
2010-07-04 - 20:26:29 send message to JVH1

Hoi
Alvast bedankt voor de info ,ik ga het eens goed nalezen
enkel spijtig dat je zelf ook moet meereizen.
En zoveel buitenlandse vrienden heb ik nu ook weer niet


bflam3
Website Member
Posts :3

Website Member
2017-04-30 - 11:51:29 send message to bflam3

hoi allemaal ik ga in december naar chili en ik wilde weten of die regel nog bestaat aangezien dat deze post 5 jaar geleden gepost zijn


Antonia
Website Member
Posts :1945

Website Member
2017-04-30 - 13:28:09 send message to Antonia

Waarom zou je ?
Er zijn hier inmiddels toch voldoende vogels te krijgen.....


bflam3
Website Member
Posts :3

Website Member
2017-04-30 - 17:02:25 send message to bflam3

want ik probeer aan baardsijs te komen en die zijn haast niet te kregen hier...met pijn en moeite heb ik een stel kunnen kopen paar manden terug maar daar is in middels de pop van dood


Daniel
Website Member
Posts :3286

Website Member
2017-04-30 - 23:41:53 send message to Daniel

De vijf vogel regeling is bedoelt voor mensen die emigreren en hun vogels mee willen nemen. De regeling is dus niet bedoelt voor mensen die op vakantie gaan en dan op vakantie vogels kopen. Op Schiphol controlleren ze daar dus ook op.


bflam3
Website Member
Posts :3

Website Member
2017-05-01 - 11:10:40 send message to bflam3

a ok bedankt


Theun H
Website Member
Posts :6

Website Member
2017-05-01 - 15:01:13 send message to Theun H

Het is toch belachelijk dat je vanuit de hele wereld kippen en eenden kunt importeren (met of zonder enge ziekten)en dat wij in de E.U niet een paar vogeltjes mogen importeren.Want in de rest van de wereld wordt er nog wel geďmporteerd denk maar eens aan de oostblokkers.


P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2017-05-02 - 13:09:13 send message to P.Rooth

Nederland is altijd vromer dan de paus geweest


dundieje
Website Member
Posts :234

Website Member
2017-05-02 - 22:32:52 send message to dundieje




Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 248 bezoekers op de site, waarvan 7 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede