Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > help ik weet het niet meer Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : help ik weet het niet meer
bram en jake
Website Member
Posts :81

Website Member
2010-07-25 - 20:51:17 send message to bram en jake

hallo mensen

onlangs is er iets stoms gebeurd.
ik had 7 diamantduifejs maar mijn moeder werd er op een gegevend moment helemaal gek van dat geluid dat ze maakten. dus we hadden besloten om het te verkopen dus we hadden het verkocht even later wou ik de nestblokken waar ze twee duifjes in had grootgebracht opruimen maar tot mijn verbazing zag ik een ei die onbevrucht was en een jonkie. de moeder was dus al weg. ik besloot het maar met de hand groot te brengen. maar ik weet niet precies hoe oud hij/zei is. hij heeft 3 dagen binnen overleefd en leeft nog steeds.
ik gebruik pap van nutribird wat eigelijk voor papegaaien is wat er wel op stond: ook voor andere vogels die veel vitamines nodig heeft.
ik moet hem spuiten wand hij eet niet zelf daarmee bedoel ik dat ik zijn bek zelf open moet trekken en dan kan ik er pas in spuiten.

het belangrijkste probleem is nu dat hij de eerste dagen nog op stok zat en verder prima uit zag maar nu zit hij heel opgezwolen ergens in een hoekje maar hij is niet bang hij zit er heel zuf uit ik weet niet of hij het gaat overleven.

zou het aan de verkeerde voedsel liggen of iets anders ? als je een tip weet zeg het me astublieft.

groetjes bram


Rogert
Website Member
Posts :1303

Website Member
2010-07-25 - 22:06:40 send message to Rogert

Het zal niet aan de voeding liggen, want jongen krijg je met de meest gekke producten groot. Maar of het ook voor een goede ontwikkeling van het dier zorgt is een tweede vraag!

Het kan wel de hoeveelheid voer zijn. Misschien heeft ie iets te veel gehad en is het voer in zijn krop gaan gisten?

Het kan ook een gebrek aan warmte zijn maar dat is moeilijk te beoordelen. Daar heb je nl niets over geschreven.

En er zijn zoveel dingen mogelijk die wij niet van een afstand kunnen beoordelen dat het het beste is om naar een vogelarts te gaan.

Mijn complimenten dat je zo je best doet om het beestje er door heen te helpen en ik denk dat je ook best trots mag zijn dat je zo ver gekomen bent. Duiven met de hand groot brengen is niet makkelijk.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2010-07-25 - 22:17:57 send message to Karel

Worden jonge duifjes niet door de ouders gevoerd met door hen aangemaakte duivenmelk, of is dat niet zo bij diamantduifjes?


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2010-07-26 - 01:03:21 send message to Daniel

diamantduifjes krijgen inderdaad ook kropmelk en hierdoor is het dus erg lastig om ze met de hand groot te brengen daarnaast moest ik ook meteen aan kropverzuring denken als mogelijk probleem.


P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2010-07-26 - 21:31:24 send message to P.Rooth

Biogarde yoghurt doet vaak wonderen bij handopfok


bram en jake
Website Member
Posts :81

Website Member
2010-07-27 - 16:48:02 send message to bram en jake

ik heb nu een lamp van 100n wat erboven gehangen hij is nu een heel stuk beter maar ik moet hem steeds nog dwingen te eten wat ik wel doe is wachten tot de krop leeg is dan pas weer voeren anders rijg je kropverzuuring

als ik een lepel met pap geef komt die nu als een speer erop af omdat hij honger heeft maar hij pakt het niet goed zijn snavel gaat er langs en het word elke keer weer een zooitje dat ik uiteindelijk toch hem weer moet dwingen een spuitje in zijn bek te doen


X_anita_X
Website Member
Posts :76

Website Member
2010-07-27 - 23:48:27 send message to X_anita_X

hoi
voer je met een gewone theelepel. als je dat doet dan kan je het beste de lepel aan beide zijkanten krombuigen zodat het meer een soort U vorm krijgt. dan scheelt een hoop gesmeer omdat de lepel te breed is voor een smal snaveltje.




Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 95 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede