Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > muis parkieten Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : muis parkieten
louisa29
Oud Lid
Posts :12

Oud Lid
2004-08-13 - 14:48:48

ik heb zelf diverse valkparkieten nu lijkt het me leuk om er een koppel muis parkieten bij in te doen.
maar ik kan nergens vinden of dit kan.
wie kan mij helpen om hier een antwoord op te vinden of heeft er ervaring mee.


Daniel
Website Member
Posts :3286

Website Member
2004-08-13 - 19:48:30

Muisparkieten moet je echt appart houden. Je kan ze alleen bij andere muisparkieten houden. Andere vogels slachten ze een voor een af.
Het beste kan je ze in een kleine kolonie kweken.
Het enige nadeel is dat ze zeer veel lawaai maken


louisa29
Oud Lid
Posts :12

Oud Lid
2004-08-13 - 22:16:30

bedankt voor je antwoord.
ik zal ze er niet bij indoen.
ik had dit niet verwacht het leken mij toch best wel vredige vogels.
dat ge schreeuw kan ik op d koop toe nemen ik heb de ruimte.


henkmeer
Oud Lid
Posts :354

Oud Lid
2004-08-14 - 00:33:43

Moet je eeens bij het NOP gaan kijken zitten de muisparkieten op het nest, en je wil niet weten wat daar allemaal bij zit


louisa29
Oud Lid
Posts :12

Oud Lid
2004-08-14 - 10:36:20

wat is het nop ?
mischien klinkt het het dom maar ik heb er nog nooit van gehoort


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2004-08-14 - 10:38:45

Ook hier in Deventer op het vogeleiland staat een enorme volière met muisparkieten. Ze hebben hier meerdere koppels (kleine kolonie?) samen met nog een paar andere vogels. Dit lijkt al jaren goed te gaan.

Erwin


louisa29
Oud Lid
Posts :12

Oud Lid
2004-08-14 - 11:32:18

nu begin ik toch te twijfelen of het kan of niet kan.
is misschien is er iemand die muis en valk parkieten bij elkaar inheeft of heeft gehad die me zijn ervaring kan vertellen


Mario
Oud Lid
Posts :436

Oud Lid
2004-08-14 - 11:46:14

Het kan wel met valkparkieten omdat de volwassen vogels van zich kunnen afbijten maar jonge vogels zullen zich niet kunnen verweren bovendien zal je wel een erg grote voliere nodig hebben en dan nog is het risico op afgebeten tenen ed. groot.Veel hangt ook af van de vogels zelf sommige zijn vredelievend maar andere zijn echte killers dus het is een grote (gevaarlijke) gok die je waagt.


louisa29
Oud Lid
Posts :12

Oud Lid
2004-08-14 - 11:51:30

okee mijn besluit staat vast ik doe het niet .
ik neem gewoon het zekere voor het onzekere.
bedankt voor jullie advies


Daniel
Website Member
Posts :3286

Website Member
2004-08-14 - 11:56:37

Mijn ervaring met Zuid-Amerikaanse parkieten in zijn algemeen en valkparkieten is slecht. Ik had bijvoorbeeld 1 koppel witogen bij een koppel valken zitten in een volieren van van 5 x 8. Dit ging goed tot het broedseizoen. Toen vond ik mijn valken onthoofd terug.
Ik ben verbaasd om te horen dat het bij het NOP wel goed gaat, want mijn ervaring met hen is dat ze ook zeer territoriaal zijn.
Misschien komy het door de soorten die je kiest. Want in het wild schijnen er ook verschillende soorten de nesten van muisparkieten te gebruiken zonder dat ze lastig gevallen worden door de parkieten.
Je zou kunnen proberen om ze samen te houden maar houdt je vogels goed in de gaten en haal ze bij de eerste signalen van territoriaal gedrag uit elkaar anders is de kans groot dat je je valken verliest (ik heb valken bij diverse andere soorten gehouden en meestal zijn zij de minst dominante soort m.u.v. misschien van catharina's of bourkes)


louisa29
Oud Lid
Posts :12

Oud Lid
2004-08-14 - 12:13:59

bedankt voor je eerlijke antwoord, ik laat ze nu zeker niet bij de valken in.
het lijkt me verschrikkelijk om ze onthoofd terug te vinden


Bertje01
Oud Lid
Posts :8

Oud Lid
2004-08-15 - 12:56:44

Hallo, bij mij lukt dat ook al 4 jaar lang.Deze voliere is 7M x2.6M.Hierin zitten 3 koppels muisparkieten(wildvang)-1 paarprincessen -1 paar roodruggen-2 paar valken-1 paar lutino halsbanden en nog 1 paar goudschouderwevers,dus maw dicht bevolkt.Resultaten dit jaar:5 muisparkieten,6 valken,3halsbanden,3 roodruggen zo zie je maar dat het eventueel wel kan.Dat is mijn ervaring.Ik ken nog een site waar blauwe muisparkieten en valken samen zitten .www.moenchsittiche.de Groetjes Bert


louisa29
Oud Lid
Posts :12

Oud Lid
2004-08-15 - 13:21:40

bedankt voor de tip het is echt een mooie site


Bertje01
Oud Lid
Posts :8

Oud Lid
2004-08-15 - 13:39:32

Graag gedaan!!!!!


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2004-08-15 - 13:43:52

Veel verschillen mbt het houden/kweken van muisparkieten en andere kromsnavels samen. Wat bij de ene kan, kan bij de andere blijkbaar niet. Verschil zou hem natuurlijk kunnen zitten in voliere grootte, aantal voerplaatsen/nestkasten, alle tegelijk in de voliere gezet, allemaal als jonge vogel tegelijk in de voliere gezet, nummerieke aantallen van overige vogels tov muisparkieten. (zolang een bepaalde soort in de minderheid is geen problemen) Genetische achtergrond tov aggresie, grote van overige vogels tov muisparkieten, etc etc. Leuk om verschillende meningen te zien tov deze muisparkieten. Toch voor de beginner (en ervaren liefhebber)even extra opletten en goed van te voren nadenken alvorens men begint te combineren met verschillende parkietensoorten. wink ;)
Groet Gert


louisa29
Oud Lid
Posts :12

Oud Lid
2004-08-15 - 14:38:23

ik vind het zelf ook leuk al die verschillende meningen en ervaringen.
maar ook erg verwarend.
mischien kan ik ze gewoon bij de andere vogels in doed en dan er gewoon bij blijven en kijken hoe het gaat. of ze in een ander hok zeten en deze weer in de voliere zodat ze aan elkaar wennen



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 251 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede