Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Ara's vechten aan voerbak Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Ara's vechten aan voerbak
vajeroen
Website Member
Posts :28

Website Member
2010-08-02 - 16:40:33 send message to vajeroen

6 maanden geleden heb ik een koppel ara's samengesteld. De man is 5 jaar oud, en de pop 11. Ik had nu niet verwacht dat deze direct samen zouden zitten en dat ze zich onmiddelijk als een echt koppel gingen gedragen, maar ondertussen zitten ze 6 maanden samen, en nog steeds zoeken ze mekaar niet echt op.

Als ik 's morgends of 's avonds aan hun kooi kom, hangen ze wel naast elkaar aan het gaas, niet echt vlak bij elkaar, maar toch.

Maar wanneer ze eten krijgen, laat de man de pop niet mee eten uit de voerbak. Dan ontstaan er telkens korte gevechten (met de bekken tegen elkaar). De pop probeert dichter en dichter te komen, tot ze te dicht komt en de man even uitvalt. Dit gebeurt soms ook al voor ik met het eten in de voliere kom. Dan kan de man ook al eens uithalen naar de pop, omdat hij weet dat ik er aan kom met het eten.

Zijn er mensen die dit ook al hebben meegemaakt?
Zou dit nog goed komen tussen die 2, daarmee bedoel ik of ze in de toekomst misschien toch zouden kunnen kweken?
Of is dit echt een voorbeeld van een koppel dat niet klikt.

Zou het helpen als ik op 2 plaatsen hun voer aanbied? Dan zouden ze wel op 2 plaatsen kunnen eten, maar gaat dit de verstandhouding tussen de 2 ara's verbeteren?


lennard
Website Member
Posts :866

Website Member
2010-08-02 - 17:23:21 send message to lennard

Ik heb van diverse kwekers hetzelfde probleem gehoord.. Het beste kun je een van de 2 omruilen want meestal als het niet gelijk klikt bij ara's zal het nooit gaan klikken ook.

Met vriendelijke groeten,

Lennard


Vogelen
Website Member
Posts :506

Website Member
2010-08-03 - 10:57:17 send message to Vogelen

Hallo,

Vooropgesteld dat ik geen ervaring met ara's heb, heb ik ook ongeveer een half jaar geleden wel twee geelvoorhoofden samen gezet. Het was absoluut geen liefde op het eerste gezicht, veel snauwen naar elkaar, en de toegang naar binnen/buiten dicht houden om de ander maar te jennen. Ik had de hoop al opgegeven maar sinds ander halve week beginnen ze een beetje te "flikflooien" met elkaar. Het ene moment lijkt het alsof ze elkaar voeren, even later snauwen ze weer. Wat ook opvalt is dat ze heel veel met hun poten naar elkaar duwen. Regelmatig gaat de pop met haar snavel aan het plafond hangen om met beide poten richting de man te zwaaien. Ik heb toch weer hoop dat het goed komt. Ik heb verschillende keren gelezen, oa op dit forum, dat het gelijk of anders binnen een paar dagen moet klikken. Dat lijkt hier niet op. Wat ik me afvraag, zijn er ook koppels die altijd een haat/liefde verhouding blijven houden?


Galah46
Website Member
Posts :188

Website Member
2010-08-03 - 16:33:20 send message to Galah46

Heb tot voor enkele jaren ara's gehad. Dit is iets dat regelmatig kan voorkomen. Als het niet klikt tussen beiden na ongeveer een maand, ging ik ervan uit dat het nooit zal klikken, dus 1 van de 2 omruilen, en nogmaals proberen, meestal lukt het dan wel. Heb zelf altijd de man omgeruild, omdat deze wel iets vlugger te vinden zijn.(tenzij anders)wink ;)


ferry1
Website Member
Posts :196

Website Member
2010-08-06 - 13:14:19 send message to ferry1

Beste,

Ik heb je een pm gestuurd.

groeten Ferry


kaapsen
Website Member
Posts :213

Website Member
2010-08-06 - 19:25:46 send message to kaapsen

Dag Vajeroen,het zou met wat veranderingen evt ook nog wel kunnen gaan klikken.

Zekers en eigenlijk had je dat vanaf het begin al moeten doen,op minimaal 2 plekken voer aanbieden,ook weer niet TE ver van elkaar.

Ara,s maar eigenlijk bijna alle papegaaien kijken de kat uit de boom en zullen meestal eerst snavelcontact krijgen via bv een tak,maar iid geval een ander voorwerp,dwd zeggen bied voldoende takken aan en verander daardoor je indeling in de kooi.

Ik weet niet hoe jouw kooi is ingericht,maar geef dus voldoende afleiding in die kooi,kijk een beetje snavelgevecht is eigenlijk niet meer als normaal,er heeft ook nog geen bloed gevloeid,als ze elkaar ECHT niet mochten had je dat probleem ws wel al gehad.

Dus heb nog even geduld,6 maanden is niets,klikken kan het nog altijd,je hebt namelijk echtende en vechtende paren,(kooppels).

Sucses.

Gr Keesw.


vajeroen
Website Member
Posts :28

Website Member
2010-08-09 - 09:15:46 send message to vajeroen

Bedankt voor de reacties.
Ik ga zeker al op 2 plaatsen voer aanbieden. Wanneer er gevoederd wordt of wanneer ze weten dat ik ze ga voederen, begint de man de pop al wat op afstand te houden. Hij wil namelijk de beste noten voor zich houden. De pop wil natuurlijk ook eten, en komt stilletjes dichter, en dan ontstaan de gevechten. Er is inderdaad nog nooit een ara gekwetst geraakt, maar toch gaat het er soms toch heftig aan toe.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 151 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede