Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Baby grijze roodstaartjes, wat nu? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3 4
<<< vorige


Bons
Website Member
Posts :24

Website Member
2010-09-16 - 13:55:24 send message to Bons

Gisteren met het drietal naar de DA geweest voor cloaca swaps en bloedafname. Hij heeft ze meteen voorzien van knijpringen voor me zodat ik straks weet welke geslachtsbepaling er bij wie hoort wink ;)

En hierbij een filmpje van toen ik weer terug was... ze pikten de draad gewon weer op alsof er niets gebeurd was happy :)

http://www.youtube.com/watch?v=FPwKfEAnRn0


Bons
Website Member
Posts :24

Website Member
2010-09-21 - 15:17:31 send message to Bons

Nou, de uitslagen van de ziektetesten kreeg ik gisteren via een telefoontje van de dierenarts en die waren allemaal negatief, dus positief voor de vogels. De geslachtstesten waren er vanmorgen per e-mail, ik had er 2 goed, jong 1 en 3 maar jong 2 had ik fout. Nog iemand die een gokje wil wagen?


Groepsfoto van de 18e


Jong 1, 18-09


Jong 2, 18-09


Jong 3, 18-09

En dan de foto's van vandaag.






Jong 1





Jong 2





Jong 3



Met zijn allen op het blok, daar heb ik ze op gezet, ze zitten nog steeds braaf in het blok alle drie wink ;)


Pissed off dady achter het tralieluik happy :)


Jong 1 en 3 op het blok.

Ik had een stuk kiwi meegenomen waar ze alle drie van geproefd hebben, ze zijn echt heel erg op eten en proeven zo schattig happy :) Ik leg steeds hele kleine hapjes van van alles en nogwat klaar, elke dag een ander smaakje. Vandaag een stukje gekookte kip, zo... ik zou echt durven zweren dat de bedelgeluiden harder en dwingender klonken. 't zijn hele kleine beetjes hoor, echt puur voor de smaak.

Jong 1 bijt :roll: Maar ik ben er op voor bereid en het doet nog geen pijn dus ik laat niets merken, dit wordt wel een hele mooie. Maar dat worden ze alle drie denk ik, beide ouders zijn echt fraai, en mams is een van de mooiste grijsjes die ik ooit gezien heb.

Jong twee blaast altijd en zit veel met de snavel open maar is echt zoooooo nieuwsgierig en bijten doet het niet. Die is behoorlijk grof van bouw, ook mooi.

En jong 3... *smelt* die is nog steeds het kleinst maar die is dan ook ruim vier dagen jonger dan jong 1 en dat scheelt natuurlijk wel. Die is by far het liefst en eet vol vertrouwen een stukje kiwi uit mijn mond. Wat een schatje is dat.

Nee... ik weet zeker dat het nog steeds mogelijk is ze nog heel erg tam te maken, alle drie. En ik ben zo blij dat ze nog bij hun ouders zitten.


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2010-09-21 - 17:56:40 send message to Ton Koek

Een gokje voor wat betreft de geslachten:
jong 1 een popje, nummer 2 en 3 mannetjes.

Erg mooie en leuke foto weer, echt genieten.


Bons
Website Member
Posts :24

Website Member
2010-09-21 - 18:33:52 send message to Bons

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Thanks happy :)

Je gokje zit er naast. Zelf gokte ik jong 1 en 3 popjes en jong 2 een man... maar het zijn 3 popjes laugh :D


jeeg
Website Member
Posts :73

Website Member
2010-09-21 - 23:06:12 send message to jeeg

nou gefeliciteerd dat is echt geweldig dat hoor je niet vaak.ik zou ze echt zelf houden als ik jullie was.het is misschien hard maar ik zou die parkieten weg doen en deze lekker gaan koppelen.want deze leuke diertjes ga je toch niet weg doen hihiihihih.gr jeeg


Bons
Website Member
Posts :24

Website Member
2010-09-21 - 23:21:03 send message to Bons

Ehm... als we drie grijze roodstaartjes houden om te koppelen, moeten er drie bij... dan hebben ze en allemaal minder ruimte en moeten misschien uiteindelijk nog meer jongen gaan plaatsen. En die nieuwe koppels gaan ons allemaal vet overleven... Nee, dat gaan we dus niet doen.

Maar de valkparkieten gaan wel weg zodat we plenty ruimte hebben om op ons dooie akkertje fijne nieuwe eigenaren voor de grijsjes te vinden al duurt het tot ze geslachtsrijp zijn.

Sterker nog... alle koppels zijn al gereserveerd, heb nu alleen nog een aantal jongen van dit jaar over. :-/


Bons
Website Member
Posts :24

Website Member
2010-09-26 - 18:59:37 send message to Bons

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Sinds afgelopen week heb ik de jongen eigenlijk bijna elke dag even mee het hok uit genomen, hetzij naar buiten hetzij naar binnen en dan steeds in een andere kamer.

Ik baal als een stekker dat ik domweg vergeten ben er foto's of filmpjes van te maken... maar vanmorgen was zoooooooo gaaf. Liepen ze met zijn drietjes over de keukentafel uitgebakken broodjes met zonnebloempitjes te slopen happy :)

De reden dat ik dan vergeet foto's te maken is domweg omdat we bijna ademloos naar het spul zitten te kijken. Vliegoefeningen op een keukenrol vastgehouden door Lief, te hard in je vinger bijten om te zien of het stuk kan :o. Ze proberen uit hun knuistje te eten, klimmen op je arm en glijden daarbij met trui en al ondersteboven... *smelt*

Ze zitten nog steeds allemaal in het blok, en elke dag denken we dat de grootste er nu wel uit zal komen. Lang kan het toch niet meer duren denk ik, de oudste wordt dinsdag 10 weken oud.



Pagina : 1 2 3 4
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 207 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede