Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > ervaringen met ropa bird powder gevraagd Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


RICHARDVHASSELT
Website Member
Posts :232

Website Member
2011-01-09 - 18:40:58

Zou dat middel ook preventief werken tegen coxidiose wat nog wel eens voorkomt bij jonge splendid s snel vermageren en dan doodgaan wat natuurlijk zonde is ik heb gemerkt dat in het najaar de jongen die op kleur willen komen doodgaan en moeite hebben om door de rui te komen er zijn 2 mannetjes dood gegaan deze winter tot nu toe.


jan-ferdinand
Website Member
Posts :86

Website Member
2011-01-10 - 16:58:21

ik gebruik het nu paar maanden
omzich goede ervaring ermee
vermeng het door mijn eivoer
ruikt heel sterk en fris
je kan het ook door het voer vermengen dan blijft het aan het zaad plakken en de vogel krijgt het binnen tijdens het pellen van het zaad....


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2011-01-10 - 21:31:41

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

ik geef het in vloeibare vorm door het water inmiddels, en ruikt inderdaad wel aangenaam ( echt oregano) kan er alleen geen zinnig woord over zeggen of het wel of niet werkt.
maar vooralsnog lijkt men mn in de duivenwereld er goede ervaringen mee te hebben, en mocht het niet baten, schaden zal het ook niet daar het toch een natuurlijk product is.Uitgande van de resultaten die aan Rogert zijn toegezonden door de fabrikant lijken proeven tot dusver positief.


RICHARDVHASSELT
Website Member
Posts :232

Website Member
2011-01-10 - 21:43:03

Ik ga het zaterdag ook aanschaffen bij avian op de stand in apeldoorn net als je zegt baat het niet het schaad ook niet lijkt mij ik zal goed om info vragen en neem het dan mee ik denk in de vloeibare vorm.


Rogert
Website Member
Posts :1303

Website Member
2011-01-11 - 12:42:37

Ik ben na alle rapporten wel overtuigd dat het een goed product is. Maar wil wel even reageren op de opmerking: "Baad het niet dan schaad het niet".

Met bepaalde stoffen kan het zo zijn dat je ze toegevoegd aan je dieet zonder daar directe gevolgen van te ondervinden. Maar op de lange termijn zijn deze wel degelijk schadelijk voor de gezondheid van je vogels. Denk daarbij aan bepaalde vitamines en mineralen.

Wat ik daar mee wil aangeven is dat je je best kan verdiepen in welke hulpstoffen een vogel goed doen maar dat je ze niet zomaar "extra" gaat toevoegen aan je dieet. Dat kan dus toxisch werken.

Denk bv aan gedwongen kalk opname, toevoegen van vit. A + D, ijzer, het aanzuren van drinkwater. Maar ook geestverruimende producten als hennep of insecten kunnen schade aanrichten aan je vogels.

Maar met deze opmerking ga ik een hele andere discussie aanzwengelen en dat heeft niets te maken met Ropabird.


RICHARDVHASSELT
Website Member
Posts :232

Website Member
2011-01-11 - 19:27:07

Hoi Rogert zo is het niet de bedoeling dat je het zo opvat,ik doe mijn best voor de vogels zal jij ook ongetwijfeld doen en meer mensen met ons denk ik. Ik wil ze graag in leven houden dus het gaat mij meer om de werking tegen de coxidiose altijd zonde vooral de jonge vogels zijn er gevoelig voor en gaan dan nog wel eens dood daar wil ik graag wat tegen doen.


Rogert
Website Member
Posts :1303

Website Member
2011-01-11 - 20:12:32

Ik bedoelde het ook niet als aanval. En ik denk ook niet dat je dat zo op hebt gevat. Maar meer in zijn algemeenheid.

Ik heb bij Ropabird juist de rapporten opgevraagd om te kunnen achterhalen of het inderdaad baat en/of schaad. Want voor het zelfde geld was het toxisch geweest en hadden we onze dieren verloren.

Dat was het gene wat ik eigenlijk wilde benadrukken. Dat we niet klakkeloos van een fabrikant moeten aannemen dat het altijd baat en nooit schaad. Want zo kunnen we namelijk ook denken over antibiotica, Esb3 en gazasept. Deze producten "baten" wel (als je vogel ziek is) maar "schaden" ook. En daar kom je maar zelden achter.

En als het niet baat dan is het zonde van je geld. Kun je beter in andere dingen voor je vogels steken. En niet besteden aan iemand die rijk wordt aan gebakken lucht.


RICHARDVHASSELT
Website Member
Posts :232

Website Member
2011-01-11 - 20:15:43

Nee Rogert je bedoelt het goed en hebt er kijk op GOED WERK VAN JE !!!!, zo vat ik dat ook niet op natuurlijk je neemt zelf ook geen medicijnen als je niet ziek bent toch ik niet tenminste maar zaterdagmorgen vroeg ga ik naar apeldoorn en vraag ik meer info enz.


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2011-01-11 - 21:25:43

ik geef het midel zelf preventief, en om de ontlasting "mooi"te houden.
Naar ik begrepen heb van de fabrikant kan het middel zonder bezwaar gelijktijdig met andere producten worden gegeven, dus van wisselwerking/gevaar zou dan in dit geval, met dit middel geen sprake mogen zijn lijkt mij toch?
het enige dat ik mijn vogels buiten dit product geef is één maal per week extra kalk, en eenmaal per week, of om de week ( wisselt wel eens) wat multivitamine door het water. verder gewoon hun grit/maagkiezel, en hun eivoer afgewisseld/ gecombineerd met universeelvoer.


RICHARDVHASSELT
Website Member
Posts :232

Website Member
2011-01-25 - 16:04:08

Hoe vaak geven jullie oregano dan door het water ik heb het ook aangeschaft bij avian super snelle levering trouwens nu afwachten hoe het gaat heb het nu 1 keer gegeven door het water goed opgelost.

Richard


Rogert
Website Member
Posts :1303

Website Member
2011-01-25 - 16:22:33

Hoi Richard,

Ik geef de poedervorm 3 dagen achter elkaar door het voer en daarna drie dagen niet. Dit komt eigenlijk omdat ik één keer in de drie dagen ei-voer maak.

Het is ook niet noodzakelijk om het dagelijks te doen en ik geloof dat het advies van de fabrikant ook 3 dagen per week is.

Ik ben alleen niet zo'n voorstander van druppels door het water. Dit omdat je vaak meer water geeft dan een vogel verbruikt, de vogels ook regenwater kunnen drinken, en als je badwater hebt je ook meer moet aanmaken. Hierdoor gooi je relatief veel weg.

In poedervorm kun je veel gedoceerder door het voer mengen. En als je het na weegt zul je zien dat je heel zuinig kan voeren. Op een koppel grote vogels is het hooguit een mespuntje (wel even nawegen als je het voor het eerst gaat gebruiken).


RICHARDVHASSELT
Website Member
Posts :232

Website Member
2011-01-25 - 17:12:15

Hoi Rogert

Ik doe het door het water en maak altijd 4 liter ik gebruik drink flessen en wissel deze om de dag in de winter tijd in de zomer tijd dagelijks, in het voorjaar en zomer als de vogels buiten zijn buiten gebruik ik ook 2 badschalen deze vercvers ik ook dagelijks maar zal er over denken om poeder te gebruiken is makelijker dan denk ik.

Richard



Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 255 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede