Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Mega Bacterie Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Mega Bacterie
krombekje
Website Member
Posts :72

Website Member
2010-08-22 - 19:54:09 send message to krombekje

Wie heeft er wel eens zijn vogels besmet gehad met de Mega bacterie of beter gezegt een schimmel infectie.

En hoe is het verlopen met de vogels.

En heb je er nog nadelige gevolgen me gehad met de kweek achteraf.

Bij mij heb ik een paar parkieten die er last van hebben,en ik ben inmiddels bezig met kuren.
sad :(


medaar
Geroyeerd
Posts :1001

Geroyeerd
2010-08-22 - 21:38:56 send message to medaar

is zinloos, ik geloof niks van die mega bakkerij.(haha).. gr medaar .


oli4
Website Member
Posts :745

Website Member
2010-08-22 - 21:45:40 send message to oli4

heb ik zelf nog nooit van gehoord, leg eens uit??.....


blg
Oud Lid
Posts :1027

Oud Lid
2010-08-22 - 22:03:28 send message to blg

Een schimmel infectie http://nl.wikipedia.org/wiki/Schimmels is iets anders dan een bacterie http://nl.wikipedia.org/wiki/Bacteri%C3%ABn

Bij lories geef je Nystatine Labaz http://www.apotheek.nl/Medische_informatie/Medicijnen/Producten/Nystatine_Labaz_drank.aspx?mId=10704&rId=1532
Plus vitamine A

Nystatine Labaz kun je bijna niet over doseren met vitamine A moet je voorzichtig zijn.

Resultaten bij lories binnen een paar dagen en daarna geen negatieve invloed op de kweek




Zebbie
Website Member
Posts :28

Website Member
2010-08-22 - 22:48:02 send message to Zebbie

Nystatine werkt niet tegen megabacterie wel tegen andere vormen van schimmels.Het enige wat werkt tegen megabacterie is megabacpc ofwel fungizone moet enkele weken gegeven worden en de dosering is tricky.
Drinkwater aanzuren werkt ook nauwelijks daar je zo zuur moet gaan dat vogels het niet meer willen drinken en de dosering van aanzuurmiddelen is afhankelijk van de hardheid van het water per streek.De meesten kiepen er wat appelazijn ofzo in en denke,n dat het werkt maar is bullshit tenzij de dosering toevallig juist zou zijn.
Beter is citronzuur door het eivoer doen.


Antonia
Website Member
Posts :1945

Website Member
2010-08-22 - 23:39:59 send message to Antonia

Heb ooit een vogel gehad met een mega bacterie.
Omdat mijn vaste va met vakantie was ben ik elders gegaan, deze arts vond mijn vogel niet ziek maar gaf voor de zekerheid iets mee zonder de ontlasting te onderzoeken.
Toen mijn arts terug was daarheen gegaan, bleek hij een mega bacterie te hebben, uiteindelijk is ie toch overleden, had een vergroote kliermaag.(mogelijk kds)
Zonder de juiste medicijnen wordt ie zéker niet beter.


edou
Website Member
Posts :159

Website Member
2010-08-23 - 16:27:16 send message to edou

@BLG

met maagschimmel en megabacterie wordt het zelfde bedoeld. Vroeger ging men er van uit dat het een bacterie betrof, tegenwoordig is men er van overtuigd dat het een schimmel is.

het medicijn hiervoor heet amphoteracine b


krombekje
Website Member
Posts :72

Website Member
2010-08-23 - 20:30:01 send message to krombekje

Mijn medicijne zijn oke het amphotericine B (fungizone).
Maar of het werkt de tijd zal het leren al hoe wel ik toch stiekem al bij twee vogels verbetering zie.
Afwachten maar.......


DirkD
Website Member
Posts :408

Website Member
2010-08-23 - 22:42:38 send message to DirkD

Indien vogels sterven aan Mega bacterie is de onderliggende oorzaak meestal een besmetting met het circovirus. Dit virus vernietigd het immumsysteem en de vogel heeft geen weerstand tegen de bacterien die hij normaal overwint.
De vogel sterft dus meestal aan secundaire infecties.


krombekje
Website Member
Posts :72

Website Member
2010-08-25 - 21:59:07 send message to krombekje

Zo ik nu kan zien naar drie weken te hebben gekuurd,zit er vooruitgang in.
Ik moet binnenkort de dieren arts bellen om te vragen hoe we verder gaan,als het aan mij ligt dan kuur ik nog twee weken door.
Mits het uiteraard geen kwaad kan,en dan mest onderzoek laten verrichten en dan maaar hopen dat het weer goed is.
Maar zo ik heb gelezen en heb gehoort gaat de vogel als hij dood gaat, dood aan een de hongersdood omdat de maag en krop vol zitten met voer maar aangezien de voeding niet meer verteert word blijft de vogel honger houden.
Zo zul je dus ook de vogel meer bij de voerbak zien zitten,en hij zal als maar blijven eten.
Maar toch bedankt voor jullie reactie,s.


edou
Website Member
Posts :159

Website Member
2010-08-25 - 23:17:19 send message to edou

10 dagen kuren moet genoeg zijn, als je langer moet kuren is de weerstand weg waardoor de megabacterie niet weg gaat en is er meer aan de hand


krombekje
Website Member
Posts :72

Website Member
2010-08-25 - 23:28:59 send message to krombekje

Oke goed te weten edou.
Heb je toevallig ook daar last mee gehad,zo ja zijn je vogels er goed boven op gekomen en de kweek gaat die ook goed.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 271 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede