Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Edelparkieten Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Edelparkieten
tjoepe
Oud Lid
Posts :101

Oud Lid
2010-09-10 - 18:31:15

ik zou graag proberen in open voilere te kweken met 2 koppels grijskopedels,afmetingen 6m lang x2m breed x2 hoog.zijn er liefhebbers van de edelparkieten?ik kweek in kooien van 2X1X1m bper koppel binnen.rozekop,grijskop,finsch,pruimkop.wil nu eens proberen met vrije kweek????
groeten
rudi


tjoepe
Oud Lid
Posts :101

Oud Lid
2010-10-19 - 17:34:23

Ben ik dan de enige die edelparkieten kweekt op de WERELD??????????


Tenzi
Website Member
Posts :261

Website Member
2010-10-19 - 19:15:37

Ik kweek met pruimekoppen en rozekopedelparkieten.
Per stel heb ik een buitenvlucht van 3x1x2 mtr en hieraan een (vorstvrij) nachthok van 1,5x1x1,5 mtr. (lxbxh).
Ik houd ze dus per koppel. Tussen de vluchten zit overal dubbelgaas. Heb nog nooit afgebeten tenen of nagels gehad. Jongen blijven plm. 1-2 maanden bij de ouders na het uitvliegen.
Doordat ik overal gaas tussen heb, beinvloeden ze elkaar wel veel. Dit is goed om de broeddrift aan te wakkeren, maar ik heb ook al meegemaakt dat de mannen zijn pop en/of jongen wilde beschermen en continue in het gaas hing om de 'buurman' weg te jagen.
Ik zou niet gauw meerdere (broed)koppels in 1 voliere zetten. Het zijn in de breodtijd nu niet bepaald de liefste voor andere vogels, en zeker geen soortgenoten.
Kun je de voliere niet in tweeen delen zodat je 6x1x2 mtr. met elk een koppel krijgt?
Geen kans op ongelukken tijdens de kweek.




Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 105 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede