Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Wat kweken jullie naast de vogels? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Wat kweken jullie naast de vogels?
Exofauna
Website Member
Posts :141

Website Member
2010-09-15 - 19:16:12 send message to Exofauna

Hallo allemaal,

Het lijkt me wel leuk om te horen of jullie naast de vogels nog andere dieren kweken/fokken.

Zelf kweek ik naast mijn vogels ook met andere exotische dieren zoals: sugargliders en tropische vlinders.

Dus mochten jullie ook iets anders hebben dan vogels dan kan je dat hier plaatsen.

(ik heb momenteel voor de liefhebbers nog een paar rupsen/coconnen van de Samia cynthia ricini)

Vriendelijke groet Robin!


freddy321
Website Member
Posts :377

Website Member
2010-09-15 - 19:50:06 send message to freddy321

hoi Robin,
hoe hou je die vlinders,lijkt mij ook wel leuk.
heb je daar een grote kas voor nodig of hoe zit dat.


Birdman
Website Member
Posts :46

Website Member
2010-09-16 - 07:39:45 send message to Birdman

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Dat lijkt me ook erg leuk; zo'n kas met vlinders.
Ik heb jaren lang Pijlgifkikkers gekweekt met veel succes, maar het voer werd me wat te duur. Heb nu nog Japanse koi en orchideeën.
Groeten, Ad


Exofauna
Website Member
Posts :141

Website Member
2010-09-16 - 19:01:07 send message to Exofauna

Ik heb zelf wel een kas van ongeveer 2 bij 2 bij 1 meter, maar dat is voor de vlinders die ik houd niet verplicht.
Je kan onder de naam: Samia cynthia ricini trouwens veel informatie erover vinden op het internet.

Het zijn trouwens geen dag maar nachtvlinders die wel heel mooie tekeningen op de vleugels hebben.
De verzorging is best makkelijk: de rupsen eten voornamelijk liguster wat in bijna iedere buurt wel te vinden is.
De vlinders eten helemaal niks en gaan na ongeveer een week dood, maar ze laten wel heel veel bevruchte eieren na.
Wat ook wel leuk is dat ze heel groot worden, namelijk 15 centimeter in spanwijdte.
De rupsen zijn ook niet bepaald klein en worden (gestrekt) ongeveer 10 centimeter en zo breed als een gemiddelde vinger.

Ik denk trouwens dat ik ga stoppen met het kweken van deze soort, omdat ik door school ook niet meer zo makkelijk iedere dag verse takken voor ze kan halen, en de rupsen vervolgens daarop overplaatsen.

Dus mocht u intresse hebben laat het maar weten.

Vriendelijke groet Robin!



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 179 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede