Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Chinese dwergkwartel eitjes in broedmachine.. Help? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Chinese dwergkwartel eitjes in broedmachine.. Help?
melliejj0201
Oud Lid
Posts :25

Oud Lid
2010-09-28 - 11:39:39

Wij hebben natuurbroed geprobeerd. Dit is gelukt, er zijn 4 jongen uitgekomen. Na een week lagen ze alle vier dood . Ik heb ze eivoer gegeven vermengd met insectenpaté en speciale kwartelmeel voor kleintjes.
Nu hebben we een broedmachine van iemand geleend. We broeden ze nu uit op een temperatuur van ongeveer 37,5 graden. 2 keer per dag keren we de eitjes, maar....hoe lang van te voren moet je stoppen met keren. Ik dacht 2 dagen en ze liggen nu 13 dagen in de broedmachine. Moet er nog wat me de luchtvochtigheid gebeuren vlak voordat ze uitkomen?


Asura
Website Member
Posts :282

Website Member
2010-09-28 - 12:18:15

Ik heb zelf geen ervaring met het uitbroeden van kwarteleieren, maar we hebben een tijdje terug een broedmachine gekregen. Daar zit een handleiding bij waarin staat dat de eieren inderdaad de laatste 2 dagen niet meer gekeerd hoeven te worden en dat de luchtvochtigheid omhoog moet (60-70% geloof ik?).


Honsbeek
Website Member
Posts :88

Website Member
2010-09-28 - 17:45:13

De eieren komen na circa 18 dagen uit. Dus na de 15de dag niet meer keren en de luchtvochtigheid naar 60%. Dit luistert allemaal heel erg nauw. Dus wees gewaarschuwd wanneer je een teleurstelling moet verwerken.

Verder eerste dagen alleen kuikenvoer tot 4 weken daarna kan je overgaan op wat grover voer. Zorg ook voor voldoende water.

Probeer direct bij de jongen een hennetje te plaatsen, bij ons ging dat prima en de kuikens kropen direct bij de Hen. De kuikens accepteerde de hen en andersom.

Nu hebben we Natuurbroed CDK mogelijk dat we de hen hebben gestimuleerd.

Succes

Peter



melliejj0201
Oud Lid
Posts :25

Oud Lid
2010-09-29 - 00:29:56

Oké, morgen is het dus de laatste dag (dag 15). Ik ga er eigenlijk gewoon al vanuit dat er niks uitkomt, des te leuker is het als het wel lukt.
Ik zal proberen om de luchtvochtigheid zo hoog te houden....meestal kijk ik toch wel een paar keer per dag of de temperatuur goed is en dat was het happy :).


melliejj0201
Oud Lid
Posts :25

Oud Lid
2010-10-02 - 12:08:10

Gister zijn er 8 (!) jonge kwarteltjes geboren laugh :D. Het gaat erg goed en vandaag kunnen ze als het goed is uit de broedmachine en krijgen ze voor het eerst eten en drinken.
Heb al wat foto's gemaakt van buiten de broedmachine omdat ik hem nog niet open wilde/mocht maken.

Beetje nieuwsgierig:


Het zijn er dus 8, allemaal wildkleur. Nu zit er dus eentje bij die heeft gele vleugeltjes en de rest niet ...
Geen duidelijke foto, maar de gele vleugeltjes zijn zichtbaar:


Ik kan ze gewoon sivo start geven toch? Of moet er ook nog eivoer en kwartelmeel doorheen?


Ruben89
Website Member
Posts :300

Website Member
2010-10-02 - 12:48:57

mooi resultaat

alleen sivo start is voldoende


melliejj0201
Oud Lid
Posts :25

Oud Lid
2010-10-02 - 17:37:29

Net de kleintjes verhuisd naar hun nieuwe onderkomen. Ze begonnen meteen te drinken en op de grond te pikken naar eten.
De temperatuur is 31 graden, is dat goed? Ze liggen wel allemaal op een hoopje, dus ik denk eigenlijk dat het te koud is...





melliejj0201
Oud Lid
Posts :25

Oud Lid
2010-10-04 - 15:54:25

De jonge kwarteltjes doen het goed, ze leven allemaal nog. Maar als ze allemaal op 1 hoopje gaan liggen...wat houd dat in? De temperatuur is ongeveer 33 graden en hangt aan 1 kant van de bak. Wat betekend dit?



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 166 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede