Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > vererving gele zwart oog. Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


bva118
Website Member
Posts :289

Website Member
2014-03-02 - 07:27:11 send message to bva118

De homozygote DEC staat toe dat er een klein percentage melanine aangemaakt wordt. Uiterlijk is dit een gele vogel met zwarte ogen mét blauwe stuit en groene aanzet van de dijbeentjes.
De heterozygote gele zwartoog,de DECIno, kan vrijwel geen melanine meer aanmaken. Dit uit zich dan in een witte stuit en zonder de groene aanzet van de dijbeentjes. Bij soorten die in naturelle vorm een groene stuit hebben, zoals de A. nigrigenis en A. lilianae zal de stuit geel zijn.
Enige onderscheid bij deze soorten in geval van homo- of heterozygoot is dan de aanwezigheid van de groene aanzet van de dijbeentjes. Als TT-vogel verdient dit de voorkeur aangezien we geen tussenvormen vragen.


Fonje
Website Member
Posts :439

Website Member
2014-03-02 - 10:36:54 send message to Fonje

Dus kan een DECIno voor een Ino aanzien worden?


Daniel
Website Member
Posts :3286

Website Member
2014-03-02 - 11:39:32 send message to Daniel

Als je niet bekend bent met mutatie ja.


nigrigenis13
Website Member
Posts :74

Website Member
2014-03-02 - 11:54:33 send message to nigrigenis13

Oke, ik ga het proberen met deze vogels. Zal zien wat er uit komt.


Dit bericht is door moderator Karel aangepast

bva118
Website Member
Posts :289

Website Member
2014-03-02 - 14:26:22 send message to bva118

Een DECIno zal niet gauw voor een lutino aangezien worden, DECIno heeft zwarte ogen, een lutino rode ogen.


nigrigenis13
Website Member
Posts :74

Website Member
2014-08-07 - 17:47:36 send message to nigrigenis13

hallo
gelezwartoog op pastelino gezet en heb daaruit 1 pastelino en 2 gele vogels met rode pupillen is enkel met het blote oog te zien maar toen ze net hun ogen open hadden kon je wel degelijk zien dat deze rode ogen hadden wat moet ik nu doen

ik ben zeker dat ze rode ogen hadden in het begin nu enkel nog de pupillen als je goed kijkt


bva118
Website Member
Posts :289

Website Member
2014-08-07 - 20:49:45 send message to bva118

Die gele vogels met enigszins rode ogen kunnen DECIno's zijn. De pigmentatie van de ogen heeft een vertraagde aanvangssynthese. Bij meerdere mutaties zie je dat de volledige oogkleuring pas op later tijdstip volledig is.


nigrigenis13
Website Member
Posts :74

Website Member
2014-08-08 - 08:38:42 send message to nigrigenis13

oke deze vogels zijn in ei geboren met mooie rode ogen ik dacht aan lutino uiterlijk is hetzelfde behalve de oogkleur
als ik deze vogels hou en die ogen blijven het zelfde is het dan nog steeds decino omdat ik dat nog van niemand heb gehoord ouders zijn bezig met 2de ronde ga zien wat er uitkomt


bva118
Website Member
Posts :289

Website Member
2014-08-08 - 16:32:34 send message to bva118

Neem als voorbeeld de oogkleur van cinnamon. Zoals bekend worden deze met rode ogen geboren welke na een aantal dagen naar donker verkleuren.
Gemakshalve zeggen we dan dat de oogkleur normaal is geworden. Toch zal je bij vergelijk met de oogkleur van een niet-cinnamon een miniem kleurverschil waarnemen. Zeker met inschijnen van licht. Ik denk dat dit effect bij veel, zo niet alle 'roodoog'mutaties zichtbaar is.


nigrigenis13
Website Member
Posts :74

Website Member
2014-08-08 - 18:04:46 send message to nigrigenis13

heb net in hun blok gekeken met een licht en zie net dat die gelezwartoog ook rood heeft in het licht


bva118
Website Member
Posts :289

Website Member
2014-08-08 - 22:20:57 send message to bva118

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Jouw kweekman gele zwartoog moet een DECIno zijn.
Dat verklaart dan ook de nog enigszins rode tint in het oog. Je hebt immers een PastelIno gekweekt uit deze man met een PastelIno pop. Uit deze combinatie kan je ook nog PastelDEC's kweken. Te herkennen aan de donkere buikkleur t.o.v. vleugeldekkleur.



Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 186 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede