Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Rare ontlasting. Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Rare ontlasting.
Ruben31
Website Member
Posts :791

Website Member
2010-10-11 - 16:17:19 send message to Ruben31

Is het normaal dat 1 van mijn pyrrhuras een ietwat bruin/lichtgroene ontlasting heeft?

Zit wel wit door maar ik vind het vrij dun en ben dit niet gewend van mijn pyrrhura die binnen zit.De andere vogel lijkt dit ook te hebben volgens mij,maar ik heb ook al gezien dat deze een goede donkergroene met witte ontlasting had die niet echt dun was.Wat ik ook zag vanmiddag is dat 1 vogel waterige ontlasting poept met een beetje wit erdoor.

Ze eten allebei goed en zitten niet bol.

Ik geef ze elke dag een bak met fruit gemengd met eivoer die ik smiddags als ik thuis kom weg haal.Ook krijgen ze een bak met grote parkieten zaad en natuurlijk drinkwater in een bak.

mvg


Marc_o
Website Member
Posts :120

Website Member
2010-10-12 - 13:00:49 send message to Marc_o

Elke dag fruit? Ligt er natuurlijk aan welk fruit maar ken me voorstellen dat dit een waterige ontlasting veroorzaakt, ik zou gewoon eens proberen om geen fruit te geven over een x periode en te kijken of de ontlasting veranderd.


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2010-10-12 - 14:19:20 send message to denegon

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

een vogel poept wat hij eet als ik rode bietjes geef aan mijn vogels dan is de poep donker met een rode glans en wit geef ik ze mais dan is deze lichtbruin met wit wordt er appel of groene paprika gegeven dan is de ontlasting groen met wit dus dit kan verschillend zijn. De dunheid kan komen door te veel aan fruit en dan ook nog fruit als kiwi druiven en citrus vruchten helpt helemaal mee met dunne ontlasting. wortels en gekookte bietjes geeft niet zo een dunne ontlasting.

ik geef mijn caiques (ook zuid amerikanen) 50 % zaden en 50 % groenvoer met eivoer.

groetjes egon


Ruben31
Website Member
Posts :791

Website Member
2010-10-12 - 17:04:13 send message to Ruben31

vanmorgen paprika met wortel en eivoer gegeven en idd de ontlasting was rood of oranje,maar toch wel weer redelijk waterig wat ik heb gezien.

Zal ze eens een paar dagen geen groenvoer geven en kijken wat er dan gebeurd.


RICHARDVHASSELT
Website Member
Posts :232

Website Member
2010-10-18 - 18:08:03 send message to RICHARDVHASSELT

Probeer maar eens een paar druppels yakult in de bek en een paar dagen door het water werkt prima.


Ruben31
Website Member
Posts :791

Website Member
2010-10-22 - 19:34:07 send message to Ruben31

Toch maar wat ontlasting opgevangen en naar veldhoven gestuurd vandaag,ben benieuwd.

Ontlasting bleef dun ondanks het eten van alleen zaad,werd wel wat dikker maar toen ik vanmiddag een stukje appel gaf was het meteen weer water.


Ruben31
Website Member
Posts :791

Website Member
2010-10-25 - 14:46:16 send message to Ruben31

Heb de uitslag binnen van het mest onderzoek.

beide vogels hebben twee bacterien waar ze last van hebben en moeten een antibiotica kuur ondergaan van twee weken.

Ben blij dat ik dit nu weet en hopelijk slaat die kuur aan en zijn ze binnenkort weer beter.

mischien hebben jullie er wat aan.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 144 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede