Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > HELP! Graag reacties... edel papegaai.. .ziet er slecht uit! heel slecht... Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3
volgende >>>


Auteur Onderwerp : HELP! Graag reacties... edel papegaai.. .ziet er slecht uit! heel slecht...
jerobas
Website Member
Posts :21

Website Member
2010-11-11 - 10:11:19 send message to jerobas

hallo iedereen...

ik heb kennissen die een edelpapegaai hebben. Ze kunnen er niet voor zorgen en ze vroegen mij om ervoor te zorgen. Maar ik schrok er wel een beetje van. De vogel op onderstaande foto is een voorbeeld. Maar het ziet er precies hetzelfde uit. Graag hoor ik van jullie wat het is ... en wat er tegen te doen valt!
Alvast bedankt.



jerobas
Website Member
Posts :21

Website Member
2010-11-11 - 10:16:24 send message to jerobas

foto is blijkbaar niet te zien...
hier een link van een willekeurige advertentie.. nogmaals dit is niet de vogel waar het omgaat maar lijkt er wel heel erg op... wat is dit mensen?

http://link.marktplaats.nl/394933266


maewim
Website Member
Posts :159

Website Member
2010-11-11 - 10:45:10 send message to maewim

hebben julie daar geen DA


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2010-11-11 - 12:54:58 send message to Rik

Bij die vogel op MP is het eerste dat ik zou het hok een keer schoon maken. Niet te geloven!
Minimaal € 150,-- anders blijft hij 'gewoon' zitten. Ik vind zo'n goor hok eerlijk gezegd niet gewoon.

Even ter zake:
Edelpapegaai is een fantastiche vogel en het is een leuke uitdaging om zo'n mooi beest proberen op te knappen. Je moet alleen niet vergeten dat zo'n 'opknappertje' veel geld gaat kosten. Dierenartskosten die er direct aankomen en als de vogel uiteindlijk iets ernstigs onder de leden heeft is alles voor niets geweest.

Aan de andere kant: ik zou hem gelijk ophalen.


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2010-11-11 - 13:00:13 send message to Ton Koek

Eerst grondig laten onderzoeken door een goede vogelarts vóór je de vogel eventueel ophaalt, je weet maar nooit.
Na de onderzoeken krijg je van de arts te horen wat je moet doen voor de vogel lijkt me.


jp57
Website Member
Posts :277

Website Member
2010-11-11 - 13:32:52 send message to jp57

ziet er nie goed uit, ik zo hem zeker in een ziekenkooi zetten. lekker warm en naar een DA die verstand heeft van vogels gaan.
als ie in een ziekenkooi zit kan je de ontlasting goed nazien, wat hij eet enz..
gr, johan


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2010-11-11 - 14:21:23 send message to Rik

Oké...ik zou hem gelijk ophalen maar het is beter om Tons' advies op te volgen: éérst laten onderzoeken en dan ophalen.

Bovendien zag ik dat je zelf ook vogels hebt zitten. Dan is het belangrijk dat je weet dat je geen vogels in huis haalt die een besmettelijke ziekte hebben.


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2010-11-11 - 14:21:50 send message to dun grijzeroodstaart

ziet er inderdaad bar slecht uit .

jammer dat de mensen niet gewoon eerst richting dierenarts gaan ..

succes met dit beestje ...



Maarten17
Website Member
Posts :4

Website Member
2010-11-11 - 16:48:13 send message to Maarten17

Als ik het zo bekijk lijkt het heel erg op beak and feather disease BPFD, ook wel bekent als verenrot. Als je er meer over wil weten moet je het even intypen bij google.

Ik zou deze vogel zeker niet in huis nemen want het is besmettelijk.

Gr


jerobas
Website Member
Posts :21

Website Member
2010-11-11 - 20:49:27 send message to jerobas

graag hoor ik nog meer reacties!! is dit nou echt pbfd?? wie... ik hoor het graag van jullie!


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2010-11-11 - 21:39:32 send message to Rik

quote
is dit nou echt pbfd??


Is maar één ding om achter te komen. Op PBFD laten testen. Kan van alles zijn maar kan ook niets aan de hand zijn.


birdcenternop
Website Member
Posts :21

Website Member
2010-11-11 - 22:08:26 send message to birdcenternop

WAAROM NIET GEWOON NAAR DE DIERENARTS!!!!!!!!!!!!!!


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2010-11-11 - 23:27:31 send message to Rik

quote
WAAROM NIET GEWOON NAAR DE DIERENARTS!!!!!!!!!!!!!!


Jerobas vraagt om advies. Het advies is eenluidend: Als je de vogel wilt is het verstandig om eerst te laten onderzoeken door een dierenarts.

Jerobas heeft niet aangeven dat hij de vogel gaat ophalen maar hem niet wil laten onderzoeken door een dierenarts.

Er is maar één iemand die er mee naar de dierenarts zou moeten gaan en dat is de huidige eigenaar.

In dit geval: heel verstandig van Jerobas om eerst advies te vragen alvorens tot handelen over te gaan met alle mogelijke gevolgen van dien. Mijn complimenten!

Een beetje vreemd om hem dan bovenstaande tekst toe te schreewen met hoofdletters en uitroeptekens. Niet zo netjes! sad :(


jerobas
Website Member
Posts :21

Website Member
2010-11-11 - 23:55:10 send message to jerobas

iedereen erg bedankt voor jullie reacties...

ik wil natuurlijk weten waar ik mee begin. Als het de moeite waard is dan doe ik het natuurlijk met alle liefde. Het gaat om de vogel. Maar als ik de vogel overneem. en daar ook nog geld voor moet betalen. Is het dan verstandig? dat wil ik graag weten... dat ik niet met de vogel naar de dierenarts ga en dat die zegt inslapen die vogel. Dat is niet de bedoeling.

Het valt me wel op dat niemand dit herkent en duidelijk kan vertellen wat het zou kunnen zijn. dus ik hoor het graag van een kenner!



Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2010-11-12 - 00:54:38 send message to Ton Koek

Hoe kunnen we dit herkennen? je geeft alleen een een link naar een fotootje van een andere vogel.

Maak zelf goede foto's van het dier waar het om gaat, ook detailfoto's van vooral de veeruiteinden. Pas dan kan iemand hier een gefundeerde mening geven.


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2010-11-12 - 09:51:14 send message to johanblok

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Je zult zowiezo naar de dierenarts moeten gaan. Er is een behoorlijke kans daar een heel negatieve uitslag uitkomt. Ik begrijp heel goed dat je dit individu een kans wilt geven.
Echter, als je de vogel aanschaft is de huidige eigenaar er toch weer in geslaagd om geld te vangen voor de door hem verwaarloosde vogel. Gezien de foto en het feit dat de eigenaar de vogel wil verkopen en niet naar de dierenarts gaat, lijkt het eigenlijk beter om melding te doen van verwaarlozing.
In het geval van kennissen zou ik bij hen sterk aandringen om een bezoek aan een dierenarts te brengen en te laten testen op ziektes als PBFD. Daarbij zou je kunnen aanbieden om bij een negatieve uitslag (d.w.z. PBFD e.d. niet aanwezig) de vogel over te nemen en de onderzoeken te betalen.



Pagina : 1 2 3
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 234 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede