Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > pbfd waarschuwing Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3 4 5
<<< vorige


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2004-08-23 - 23:37:05

Mario,
Ik heb nog al wat moeite genomen om dit duidelijk te krijgen voor wat betreft Nederland.
Als je in Belgie woont is het voor jou het makkelijks als je even belt met een advocaat in Belgie. Het kan heel goed zijn dat er in Belgie andere regels gelden voor dit soort zaken als in Nederland.

Maar, als je het antwoord hebt gevonden dan zou ik dit graag vernemen. Ik kan dit dan ook op mijn site erbij vermelden!

Respect,
Erwin


oranjekuif
Oud Lid
Posts :464

Oud Lid
2004-08-23 - 23:38:08

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

Ik bedoel hiermee dat geen een dierenarts of labaratorium aan kan tonen dat de testen echt betrouwbaar zijn(wel bij vogels die de ziekte zichtbaar hebben,maar ja dan weet je het zelf denk ik ook wel)Dus de dragers (de tgevaarlijkste)haal je er niet uit(dan zou je op antistoffen tegen het virus moeten kunnen testen,en dat doet men/kan men nog niet in europa)Dus een negatieve test zegt eigenlijk niet veel,en zeker niet bij babys(men adverteerd wel met babys getest op PFBD,maar wat is hiervan de waarde?) met afbreuk risico bedoel ik:Je kunt nog zo goed preventief bezig zijn met Quarantaine en virus onderzoeken maar je kunt met de huidige testen En betrouwbaarheid ervan nooit zeggen dat je een ziekte vrij bestand hebt,
Stel dat er bij degene waar jij een vogel aan hebt verkocht een probleem opduikt met een ziekte ,of wat ook kan, hij krijgt een verkeerde test uitslag ,heb je tegenwoordig een zeer grote kans dat je compleet neergesabeld wordt op het net door mensen die onwetend elkaar napraten en een onbekende voor hun veroordelen .
daarom verkopen al veel kwekers nog uitsluitend aan de,, handel,,

P.S Dit wil niet zeggen dat ik totaal geen waarde hecht aan het laten testen op virussen
Ik doe mijn aangekochte vogels 1 jaar in Quarantaine en laat ze twee keer testen op polyoma,chlamidia enPFBD,maar ik zal met de huidige beschikbare testmethode niet zeggen dat ik zeker weet dat ik een ziektevrij bestand heb.
Maar ik heb er wel het optimale voor gedaan om ,ziektes te voorkomen!!



johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2004-08-24 - 08:38:45

Aan gezondheidstesten door de verkopende partij heb je mijns inziens weinig. Aangezien deze na de datum van de test alsnog besmet kunnen worden, zeker bij een sterk wisselend vogelbestand met veel contacten. Daarom is het aan te raden nooit bij handelaren of op vogelmarkten te kopen.
Mijns inziens is de keuze van bij wie koop ik de vogels die ik heb wil belangrijker dan de testen. Wil je echt iets aan de quarantaine hebben dan is drie/vier weken erg kort zeker bij ziektes als PBFD.
Je kunt het beste per koop het risico inschatten aan de hand van de soort vogel die gekocht wordt en de situatie bij de verkoper. Een verkoper met twee koppels papegaaien, die daar al langer zitten, waarvan jij een paar jongen koopt levert weinig risico op.



Pagina : 1 2 3 4 5
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 168 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede