Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Valparkieten Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : Valparkieten
nnnnnn
Website Member
Posts :24

Website Member
2010-11-20 - 13:44:40 send message to nnnnnn

Hallo vogelliefhebbers,ik heb een vraagje. Ik hou heel erg veel van valkparkieten alleen hoe maak je ze. Tamm
Mvg nnnnnn


maewim
Website Member
Posts :159

Website Member
2010-11-20 - 14:08:26 send message to maewim

een paar maal in je vingers laten bijten


nnnnnn
Website Member
Posts :24

Website Member
2010-11-20 - 14:23:01 send message to nnnnnn

In je vingers laten bijten is dat een grapje of echt en hoezo dan


stefke2
Website Member
Posts :68

Website Member
2010-11-20 - 16:30:15 send message to stefke2

Ik denk dat hij maar een grapje maakt.
Het hangt ervan af hoe oud je valkparkiet is.
Jonge vogels kunnen 'makkelijk' tam gemaakt worden. Bij oudere vogels is dat al heel wat moeilijker.
Hoe je nu precies een vogel tam maakt, weet ik niet precies. Maar probeer het zeker niet te forceren, geef je valkparkiet gewoon de tijd om aan je te wennen.

mvg stef


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2010-11-20 - 17:15:21 send message to Ton Koek

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

user wiped their message


nnnnnn
Website Member
Posts :24

Website Member
2010-11-21 - 20:47:01 send message to nnnnnn

Iemand nog meer info????


qwerty
Website Member
Posts :11

Website Member
2010-11-21 - 22:44:35 send message to qwerty

kijk eens op valkparkieten.com


pakietje
Website Member
Posts :39

Website Member
2010-11-23 - 11:34:21 send message to pakietje

zet het valkje in een wat kleinere kooi zodat hij niet van je weg kan vliegen.haal het voer eruit voor een dagje en probeer hem te lokken door het voer in je hand te leggen,probeer dit meerdere malen per dag.wil hij echt niet geef hem dan het voer weer terug in zijn bakje hij mag natuurlijk niet uithongeren. herhaal dit zo lang totdat hij bij je hand komt en er uiteindelijk uit durft te eten.zo went hij aan je hand.zet de kooi verder op ooghoogte zodat hij niet schrikt als je van bovenaf de kooi moet benaderen.zet hem verder bij je in de buurt,ergens waar je vaak zit b.v.. mocht hij zover komen dat hij uit de kooi kan knip hem dan de vleugeltjes zodat hij niet ergens tegenaan kan vliegen als hij mocht schrikken.ga nooit achter hem aan jagen dit zal hem alleen maar bang maken voor je hand. en wat betreft het bijten,maak je vinger nat met wat speeksel dat vinden ze meestal niet zo lekker aanvoelen zodat ze na een tijdje het wel zullen laten met bijten. ik heb jaren vogeltjes tam gemaakt en wat ik merk bij valkjes is dat ze doen alsof ze je gaan aannvallen maar dat ze meestal niet zo snel zullen bijten.als je nog vragen hebt mail me dan gerust. sukses
grtjs erica


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2010-11-23 - 11:52:38 send message to Ton Koek

quote
haal het voer eruit voor een dagje
Sorry hoor, maar dat is ronduit dierenmishandeling! Dat je dat wil promoten hier, bah!


arjandaf
Website Member
Posts :980

Website Member
2010-11-23 - 12:53:07 send message to arjandaf

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

idd PRUTS advies eerste klas .
met geduld en aandacht EN VOER bereik je absoluut meer . rustig en op de hoogte van de poten benaderen nooit boven de vogel !! en dan komt het goed wil de vogel niet RUSTIG terug gaan met je hand en later weer proberen . ik heb jaren lang vogels tam gemaakt *****

gr arjan

(ongepast en verwijdert)


Dit bericht is door moderator ParkietenPeter aangepast

Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2010-11-23 - 14:02:56 send message to Karel

quote
whahahaha ja *****



Tamelijk bot en ongepast, vind je niet, Arjan?


Dit bericht is door moderator ParkietenPeter aangepast

pakietje
Website Member
Posts :39

Website Member
2010-11-24 - 12:38:01 send message to pakietje

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

nou nou zeg,zo ga je toch niet met mensen om zeg!
als je het bakje voer er s'morgens uithaald en het er sávonds weer inhangt dan is je valkje echt niet verhongerd hoor. daar wij toch allemaal het beste hier met dieren voorhebben vindt ik het vreemd dat je meteen "verdacht" wordt van dierenmishandeling. en dan vraag ik me af wat er nog meer naar mijn hoofd geslingerd wordt dat zo netjes is dat het geschrapt wordt!niet erg professioneel zeg!


Ubernoob
Website Member
Posts :405

Website Member
2010-11-24 - 15:47:46 send message to Ubernoob

Tja een vogel eet 's nachts niet. Dus als je 's morgens het bakje weg haalt heeft hij aan het einde van de dag 24 uur niet gegeten. Dat lijkt mij te lang.

Belangrijkste tegenargument echter is dat het helemaal niet nodig is om je valkparkiet zonder voer te zetten als je hem tam wilt krijgen. Zorg dat je erachter komt wat hij lekker vind laat die ene ingrediënt weg uit zijn dagelijkse voer en win daarmee zijn vertrouwen. Al hebben mijn valkparkieten een kilo voer voor een hapje sla of appel komen ze toch echt even bij mij zitten hoor.


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2010-11-24 - 18:11:48 send message to Ton Koek

quote
daar wij toch allemaal het beste hier met dieren voorhebben vindt ik het vreemd dat je meteen "verdacht" wordt van dierenmishandeling.
Voedsel onthouden aan een dier in gevangenschap is dierenmishandeling, daar kun je over discussiëren maar dat is het gewoon.
Een dierenliefhebber doet dat niet.


Ubernoob
Website Member
Posts :405

Website Member
2010-11-24 - 18:42:54 send message to Ubernoob

Toch valt ook daarover wel weer te discussiëren Ton. Valkeniers brengen hun vogel immers ook op vlieggewicht door minder of energiearm te voeren. Zou je die willen betichten van dierenmishandeling?

Ik zal niemand aanraden om zijn dieren voedsel te onthouden omdat het nergens voor nodig is maar toch denk ik dat een gezonde trek niet per definitie verkeerd is voor een vogel. Het motiveert een vogel in het wild om iets te ondernemen om aan voedsel te komen. Wij als vogeleigenaren zouden daar gebruik van kunnen maken als we onze vogels iets zouden willen leren.

Maar goed dan hebben we het over weight management en dat is bij valkparkieten natuurlijk absolute onzin....


wilbor
Website Member
Posts :121

Website Member
2010-11-26 - 22:47:37 send message to wilbor

Geachte heer Arjandaf.

Ik kan mij niet aan de indruk ontrekken dat er bij U vaak wordt ingegrepen waarschijnlijk vanwege het taalgebruik. Als er een vraag wordt gesteld en daarop wordt een mening gegeven kan men het daarmee eens of oneens zijn, maar ik ben wel van mening dat men wel met een fatsoensnorm daarop kan reageren.sad :(

Met vriendelijke groet



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 199 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede