Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > DRINK WATER Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : DRINK WATER
BONTEBOER
Oud Lid
Posts :183

Oud Lid
2004-08-23 - 16:10:19

ik heb een aantal kooien met bonteboeren, meyerpapagaaien, zwartoorpapagaaien
in deze kooien zitten draaiplateau`s
met 2 bakken in een bak water en in een voer elke keer is het water vuil ik ben op zoek naar iets waar mee dit niet gaat
ik heb al losse bakken in de kooien gehad maar die gaan door de kooi heen
wie weet hier een oplossing voor

alex


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2004-08-23 - 16:49:45

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Neem eens contact op met Bert Smedinga van www.birdpages.nl Hij maakt gebruik van het systeem van www.goelan.nl

Erwin


zwier01
Website Member
Posts :48

Website Member
2004-08-23 - 17:01:05

je kan ook een proberen om de drinkflessen die ook voor bv cavia's en konijnen gebruikt worden. (de flessen die op hun kop opgehangen worden)
Ik gebruik ze nu bij de kakariki's en de roodruggen en het gesmeer is helemaal ten einde.
Weet alleen niet of de tuiten sterk genoeg zijn voor uw vogels, maar een fles hier aan wagen kan geen probleem zijn lijkt me zo.

succes


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2004-08-23 - 18:50:38

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Hallo
ik heb zelf ook bonte boeren meyers zwartkop caique`s zonparkieten ik maag ook gebruik van knaagdieren drinkflesjes en dit bevalt mij prima geen gesmeer

heb dat goelan systeem is ff bekeken maar dat lijkt me ook wel wat scheelt een hoop werk plus dat het mooi hygienisch ishappy :)
Groeten Dennis


rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2004-08-23 - 18:54:12

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

ik gebruik ook 'knaagdier' drinkflessen bij Pyrrhura's en Amazones. Bevalt prima. Voor de zekerheid heb ik een overgangsperiode van ongeveer twee weken aangehouden, maar ze hebben het veel eerder in de gaten.

sukses.


DenisdeV
Oud Lid
Posts :153

Oud Lid
2004-08-23 - 21:35:28

Collega's,

Mijn vogels (maar zeker ook ikzelf) zijn zeer te spreken over het Goelan-systeem.
- Het scheelt mij een enorme berg werk in het kweekseizoen ( ong 2 liter per reservoir ipv vele kleine bakjes/flesjes)
- er komt geen rotzooi in het water
- en bij toevoegingen kan dit in een keer voor alle aangesloten kooien.

Mooiste is dat het ook nog eens zeer eenvoudig aan te sluiten is zodat een dubbellinkse als ik het mooi en goed functionerend in zeer korte tijd aan de praat heb. Het kost ff wat,maar dan heb je ook wat.


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2004-08-23 - 23:04:35

DennisdeV, ik las op de site dat er een bepaalde hoeveelheid uitkomt als de vogel er tegenaan drukt. Het lijkt mij dat de vogel niet alles kan opvangen, waar blijft dit dan? Zit er een opvangbakje onder oid??

bvd

Niltava


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2004-08-23 - 23:41:03

Als je even kijkt op www.goelan.nl dan heb je het antwoord. Voor extra vragen kan je ook met hen bellen.

Erwin


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2004-08-24 - 08:10:36

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Hawkeye, dat miste ik dus op de site, vandaar!

En ik hoor het ook graag van een gebruiker.

Niltava


BONTEBOER
Oud Lid
Posts :183

Oud Lid
2004-08-24 - 10:23:31

ik heb de proef op de som genomen en een paar knaagdieren drinkfessen gehaald
de vogel keken eerst raar maar gingen nu op onderzoek
het eerst flesje is al gesneuveld de bonteboeren knaagde er al een gaatje in
ik heb er nu een stukje blik voor gedaan dat ze niet bij het flesje kunnen komen alleen bij het drink nippelje
en ga nu eens kijken hoe dit af loopt
als dit niets word ga ik toch eens naar dat van goelan kijken

alex



natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2004-08-24 - 13:54:58

voor konijnen bestaan extra stevige drinkflessen met nippels , de flessen zijn dan van glas wink ;)


zwier01
Website Member
Posts :48

Website Member
2004-08-24 - 14:33:46

een nadeeltje van het Goelan systeem is dat alle vogels met hetzelfde drinkwater in aanraking komen, ivm de weinige druk op het systeem dient er rekening gehouden te worden met regelmatig schoonhouden van de leidingen, wordt dit niet met regelmaat gedaan dan komt er meer ellende van dan dat er plezier van verkregen wordt.


DenisdeV
Oud Lid
Posts :153

Oud Lid
2004-08-24 - 19:05:00

Toch even een reactie op de reacties m.b.t. het Goelan-systeem (er zijn er wel meer,maar zover ik weet niet in nederland verkrijgbaar)

quote
ik las op de site dat er een bepaalde hoeveelheid uitkomt als de vogel er tegenaan drukt. Het lijkt mij dat de vogel niet alles kan opvangen, waar blijft dit dan? Zit er een opvangbakje onder oid??

De vogel drukt tegen een soort palletje die in de nippel zit dat opzij gaat waardoor er een opening richting leiding komt.Door de druk gaat nu het water lopen. Gaat het palletje weer terug naar de originele stand (m.a.w. de vogel duwt er niet meer tegen) wordt de nippel afgesloten en stopt de watertoevoer.

quote
een nadeeltje van het Goelan systeem is dat alle vogels met hetzelfde drinkwater in aanraking komen
Klopt inderdaad,als ik een koppel iets aparts wil geven smokkel ik nog wel even met een flesje

quote
ivm de weinige druk op het systeem dient er rekening gehouden te worden met regelmatig schoonhouden van de leidingen, wordt dit niet met regelmaat gedaan dan komt er meer ellende van dan dat er plezier van verkregen wordt
Klopt als een bus,maar dat moest je met drinkflesjes e.d. ook. Advies is éénmaal per week,met mijn flesjes wisselde ik om de dag,dus dat is voor mij ook winst.

Zoals onze nationale voetballegende al zei :
quote
Elk foordeel hep sen nadeel
wink ;)
Maar over Goelan ben ik erg enthousiast.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 171 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede