Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > muizen Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3
volgende >>>


Auteur Onderwerp : muizen
montfoort
Website Member
Posts :11

Website Member
2010-12-04 - 11:48:02 send message to montfoort

heeft iemand een afdoend bestrijdingsmiddel voor muizen


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2010-12-04 - 12:11:35 send message to wiechmann

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

gif werk helaas nog steeds het beste.


Antonia
Website Member
Posts :1945

Website Member
2010-12-04 - 12:30:18 send message to Antonia

Ik heb hier jaren lang gestreden tegen telkens terugkerende muizenplagen in huis. Ik ben er nu vanaf. Het enige dat helpt ..... katten nemen wink ;)


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2010-12-04 - 14:56:59 send message to johanblok

Een kat is inderdaad erg effectief, maar schijnt soms niet erg goed te combineren met vogelhouders.


Rogert
Website Member
Posts :1303

Website Member
2010-12-04 - 15:28:11 send message to Rogert

Momenteel moet je fanatiek muizen bestrijden. Door de sneeuw, de kou en voedselgebrek kun je ze gemakkelijk lokken en vangen.

Ik gebruik verschillende methodes van bestrijding door elkaar heen. Met doorloopvallen kun je in één nacht wel 10 - 20 muizen in één val vangen. Door ze op de looppaden te plaatsen komt elke muis er langs. Je vangt de muizen wel levend, maar dan kun je zelf een methode bedenken om ze te doden of vrij te laten.

De slimmere muis kun je eventueel in een klapval vangen. Maar dit is maar één muis per val. Zet er gerust een stuk of 20 neer. Dan heb je altijd raak.

Niet iedereen is voorstander van gif omdat er ook katten in de buurt lopen of omdat ze vlees etende vogels hebben. Maar ook dit werkt. Zolang ze van het gif eten moet je het gif blijven plaatsen.

Maak vallen NOOIT schoon met zeep, chloor of andere schoonmaak middelen. Altijd met gekookt, gloeiend heet water. Muizen kunnen erg goed ruiken dat er in een val een soortgenoot gevangen is. Tijdens het vangen verliest een muis urine waar stress hormonen in zitten. Dit stoot de andere muizen weer af. Als je met water en zeep schoon maakt dan verdwijnt deze urine lucht niet, en de toevoeging van zeepgeur kan ook afstotend werken.


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2010-12-04 - 17:35:14 send message to whitebulldog

muizenlijm in combinatie met boevngenoemde werkt ook erg goed.


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2010-12-04 - 17:47:22 send message to mijnkaketoes.nl

Klomp=gestampte muisjes


jantuin
Website Member
Posts :60

Website Member
2010-12-04 - 19:50:09 send message to jantuin

kgebruik nu muizenlijm tis wel een martel dood maar zo kom je er wel van af


dddddd
Website Member
Posts :92

Website Member
2010-12-04 - 19:51:28 send message to dddddd

je kan ook pepermunt olie gebruiken
muizen hebben er een hekelaan


medaar
Geroyeerd
Posts :1001

Geroyeerd
2010-12-04 - 22:15:51 send message to medaar

de muis. zo doen. neem een platte schaal. doe daarin. veel poeder suiker en gips (plaaster). meng dit, droog mengen . zet nu ook een kom met wat water, er bij. zal rap gedaan zijn met je muizen plaag . want ze ruiken die suiker, eten ervan , en lekker water erbij. de maag zal boem doen.. dada muisje. medaar.


Antonia
Website Member
Posts :1945

Website Member
2010-12-05 - 01:58:16 send message to Antonia

Allemaal goeie tips, maar dan komt er weer een volgende muis. Als ze een kat ruiken heb je meer kans dat ze weg blijven.
Ik wilde het liever ook niet bij mijn tamme gaaien maarja ..... die muizen laten ergere dingen na, zoals evt ziektes en een hoop vuiligheid. De katten laat ik niet alleen bij de vogels natuurlijk.


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2010-12-05 - 19:05:23 send message to whitebulldog

maar ja als je perse geen kat wilt zal je toch een goed alternatief moeten zoeken toch?


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2010-12-05 - 19:32:13 send message to Rik

Aanvulling:

Veel katten houden op met muizenvangen als ze op leeftijd zijn gekomen. Die van ons is nu 10 jaar en is met muizenvangpensioen (gelukkig). Hij kan nog wel 15 jaar mee. Onzin dus om om deze reden een kat aan te schaffen. Het is alleen een leuk excuus om een kat om deze reden aan te schaffen.

By the way: muizenlijm is toch verboden?


Antonia
Website Member
Posts :1945

Website Member
2010-12-06 - 01:00:49 send message to Antonia

Voor mij geen leuk excuus hoor, zat er niet op te wachten wink ;) Maar na 100 muizen te hebben gevangen op lijmmatten was ik het wel zat. Ik stond een keer op met 9 kleine muisjes vast, nou daar wordt je ook niet happy van sad :(


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2010-12-06 - 10:01:05 send message to whitebulldog

Antonia, in jou geval was het wellicht extreem?
dus een geval op zich?
wellicht is het in zo'n geval dan ook zinvol professionele hulp in te roepen, want ik neem aan dat één kat in z'n eentje zo'n plaag ook niet aankan, en dus niet op kan vangen tegen de snelheid waarmee muizen zich voortplanten.


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2010-12-06 - 10:49:46 send message to denegon

quote
Een kat is inderdaad erg effectief, maar schijnt soms niet erg goed te combineren met vogelhouders.


ik heb met mijn vogels en met mijn katten totaal geen probleem. De katten weten dat als ze bij de vogels komen het baasje heel boos is en dat heb ik een keer laten merken en ze weten het nu alle 2.
van andere katten uit de buurt heb ik nu ook geen last de mijne houden deze wel uit de buurt.
dus voor mij geld katten een goed middel al zie ik wel eens een muis rond de voliere maar daar doen de katten de dag erna wel weer wat aan.
groetjes egon



Pagina : 1 2 3
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 244 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede