Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > papegaaien in Suriname Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : papegaaien in Suriname
montfoort
Website Member
Posts :11

Website Member
2010-12-06 - 20:54:29 send message to montfoort

In februari wil ik Suriname bezoeken. Ik ben in het bijzonder geinteresseerd in papegaaien. Heeft iemand suggesties


Ronny123
Website Member
Posts :42

Website Member
2010-12-06 - 21:06:57 send message to Ronny123

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ik ben net terug; vogelliefhebbers kunnen naar plantage peperpot (even googelen natuurpark peperpot) zo`n 8 kilometer achter de brug naar Commewijne (oost-west verbinding). Amazone amazonica kun je elke middag / begin van de avond zien in de tuin van het Academisch ziekenhuis (zo uit mijn hoofd aan de kernkampweg), deze vogels vliegen ook bijna overal langs de kust (geelvoorhoofdamazones zijn zo af en toe te zien ter hoogte van weg naar zee, kwattaweg afrijden en de Henry Fernandesweg inslaan, deze uitrijden). Heb zelf nog 8 blauwgele ara`s zien vliegen op Commewijne, ter hoogte van Tamansarie (tussen 16 en 17 uur). Je zou ook naar Brownsberg kunnen gaan en naturlijk naar de omgeving van Kabalebo (geelvleugels, groenvleugels, blauwbaardamazone en verschillende aratinga`s en andere kromsnavels: wel vrij prijzig en je loopt de kans dat de vogels verder zijn getrokken op zoek naar voedsel). Ter hoogte van Calcutta (Saramacca) heb ik verschillende dwerg ara`s zien vliegen; weet de soort niet); Coppename punt schijnt bekend te staan vanwege de ara`s en oranjevleugel amazones waar vrij veel op geschoten wordt. Zorg dat je goed voorbereid bent want mijn ervaring is dat de gemiddelde "gids" weinig verstand heeft van vogels. Kijk ook eens op http://www1.nhl.nl/~ribot/ned/.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2010-12-06 - 22:59:25 send message to Karel

Montfoort (en Ronnie123), als het jullie bedoeling is om ons met dit droomreisje jaloers te maken, dan kan ik melden dat dat, wat mij betreft, gelukt is! happy :)

Ik wens je een aangename reis in februari en reken er natuurlijk wel op dat je niet alleen naar papegaaien gaat kijken (toekans, orependola's enz!). Én we willen natuurlijk tzt horen en zien wat je allemaal voor de lens hebt gekregen.


VGM
Website Member
Posts :89

Website Member
2010-12-07 - 07:44:10 send message to VGM

Eind van de maand ga ik ook naar Suriname ,ik zal eens op de vogels letten wat er te zien is en proberen te fotograferen (al is dat mijn hobby niet).


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2010-12-07 - 09:47:04 send message to denegon

Ik ben er 6 jaar geleden geweest voor mijn werk en heb toen een ara soort gezien. en een heleboel maisparkieten die echter niet al te dicht bij komen.
als je gaat zwemmen ga dan naar een strand dat aangelegd is ik heb bij wat stranden gezwommen en daar lagen zeer scherpe rotsen beter 5 euro uitgeven voor een lekker stoeltje en een mooi strand dan op de scherpe keien liggen verder veel plezier.
groetjes egon



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 234 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede