Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Blauwkroontjes Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : Blauwkroontjes
Max.Weijers
Oud Lid
Posts :629

Oud Lid
2010-12-21 - 17:24:04

Hallo allemaal

De meeste zullen wel weten dat ik een lori liefhebber ben, echter heb ik nooit de goede behuizing gehad voor deze vogels. Maar dat is nu anders.
We hebben namelijk plaats voor drie grote hoekkooien waar ik blauwkroontjes (loriculus galgulus) in wil gaan kweken. Hier volgen de afmetingen, eerst het grootste stuk:
1,88 m. x 0,77 m. x 0,66 m. (lxbxh) dit gedeelte wil ik ook in tweeë kunnen delen door middel van een schot. Voor de jonge vogels en zodat ik de kooi makelijker kan schoonmaken.
Dan nu het korste gedeelte:
0,86 m. x 0,70 m. x 0,66 m. (lxbxh)
De maten kunnen nog een paar cm afwijken, maar dit is precies de ruimte waar de kooien komen te staan.
Ik wil deze kooien van dik multiplex maken. en in de winter wil ik voor het gaas doorzichtig hard plastic maken, zodat de warmte niet ontsnap. Ik wil namelijk in elke kooi een warmte lamp hangen.

Ik heb al van meerdere mensen tips gekregen, maar hoe meer hoe beter natuurlijk.
Dus als er iemand is die al ervaring met deze vogels heeft, dan hoor ik het graag.

Alvast heel erg bedankt.

Max


blg
Oud Lid
Posts :1027

Oud Lid
2010-12-21 - 19:06:34

Aan een warmtelamp heb je niet genoeg, blauwkroontjes moeten minimaal 10 graden hebben.
Blauwkroontjes behoren tot de hangparkieten en zoals de naam al zegt, hangen ze veel ondersteboven aan het gaas, ook als ze slapen.
Kun je beter met een koppel viooltjes lori beginnen kunnen beter tegen de koude en kweken beter/makkelijker dan blauwkroontjes.


Max.Weijers
Oud Lid
Posts :629

Oud Lid
2010-12-21 - 19:30:52

Oké bedankt hiervoor.

Ik zal wel eens kijken welke lori soorten ik allemaal in deze kooien kan kweken.

Alvast bedankt.


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2010-12-21 - 21:37:07

Speciaal voor lori zou je de wanden het best wel van goed afneembaar materiaal maken, de ontlasting is dun en zeer hardnekkig.

Iets geplastificeerds misschien? Veel liefhebbers gebruiken trespa.


Max.Weijers
Oud Lid
Posts :629

Oud Lid
2010-12-21 - 21:46:30

Bedankt.

Die trespa platen lijken mij inderdaad wat makelijker schoon te houden.

Ik vraag mij eigenlijk af dat als ik in een kooi een warmte lamp hang en dan tegen het gaas en hard plastic plaat maak. Of het dan nie ongeveer 15 grade is.

Ik heb in ieder geval aan meerdere kweekers om advies gevraagd, want ik alleen maar lori's kopen als ik zeker waat dat ze goed zitten bij mij.

Max


blg
Oud Lid
Posts :1027

Oud Lid
2010-12-21 - 23:35:31

Ik vraag mij eigenlijk af dat als ik in een kooi een warmte lamp hang en dan tegen het gaas en hard plastic plaat maak. Of het dan nie ongeveer 15 grade is.

Een warmte lamp is er voor bedoeld voor warmte onder de lamp, doe maar eerst een test met 15 graden onder nul met wandjes van trespa en plastic plaat, mag je er wel 500 watt in hangen.


Max.Weijers
Oud Lid
Posts :629

Oud Lid
2010-12-21 - 23:50:09

Daar hebt u wel gelijk in, maar het is ook zonder warmte lamp of trespa platen al vorstvrij.


Mp vd Sande
Website Member
Posts :158

Website Member
2010-12-22 - 14:03:27

Ik hoe mijn lori's in onverwarmdehokken zonder echt een nachthok.
Mijn rennen zijn gebouwd van aluminium en trespa.
Om het geheel tochtvrij te houden heb ik plexiglas gebruikt.
De vogels doen het prima, ik heb wel een radiatorkacheltje maar die gebruik ik alleen in nood.
Ik ben wel van de gedachte als je lori's in het voorjaar of zomer koopt dan ruien ze naar de kou.
En ik hou er wel rekening mee dat de pap vloeibaar is en de kooien tochvrij.


theelepeltje
Website Member
Posts :621

Website Member
2010-12-22 - 14:06:32

quote
De meeste zullen wel weten dat ik een lori liefhebber ben


nee.


Max.Weijers
Oud Lid
Posts :629

Oud Lid
2010-12-22 - 16:54:21

Mp vd Sande, bedankt. Mag ik vragen wat voor lori's u allemaal houd?
Ik heb ook nog een binnen buitenvoličre die in totaal: 3m.x1,50m.x2m. (lxbxh.) Hier wil ik ook nog een koppel lori's in doen, ik was aan het twijfelen tussen de volgende soorte:
geelgestreepte, rode, bloedvlek of groenstaart.

Ook wil ik vragen of de volgende prijzen per koppel kloppen:
geelgestreepte: 600
rode: 500
bloedvlek: 500
groenstaart 600

Alvast bedankt

Max


Mp vd Sande
Website Member
Posts :158

Website Member
2010-12-22 - 17:30:13

Hallo Max

De prijs van de geelstrepn ligt hoger dan 600 ik dacht zo rond de 1000 euro per koppel.
Voor rode betaal je al gouw 700 a 750 euro.
Groenstaarten gaan vanaf 600 euro en bloedvlekken zit je al een eind goed.
Ik heb zelf Geelmantellories, Duskylories, muskuslories, Rode lories en bloedvleklories.

Groeten

Mp vd Sande


Max.Weijers
Oud Lid
Posts :629

Oud Lid
2010-12-22 - 17:44:07

Heel erg bedankt.

Ik heb ook met verschillende lori kwekers contact vie de mail. een schreef mij dat als ik grotere soorten wil kweken die niet al te veel lawaai maken dat ik dan stella lori's moet aanschaffen. echter denk ik dat deze vreselijk duur zijn?

Ook zij het dat als ik de kooien tot 10 grade kan verwarmen dat ik daar dan alle soorte kleine lori's en hangpapegaaitjes in kan houden.

Maar voor dat ik ook maar een lori koop, wil ik eerst informatie hebben. Ik heb ook al met een kweker afgesproken dan ik een keer langs mag komen bij hem.
Ik heb trouwnes ook een voordeel, en dat is dat mijn opa al ervaring heeft met meerdere soorten:
violetnek lori's
konings lori's
rode lori's
witrug lori's
groennek lori's
forsten lori's
massena lori's
geelmantel lori's

Max


Max.Weijers
Oud Lid
Posts :629

Oud Lid
2010-12-23 - 14:59:08

Mijn kuze is tot nog toe gevallen op de roodflank lori's:
Hypocharmosyna placentis placentis
Hypocharmosyna placentis ornata
hypocharmosyna placentis subplacens
Ik wil van deze ondersoorten elk een koppel aanschaffen, en ik wil dan een kooi maken van ongeveer 2 meter bij 80 cm bij 70 cm (lxbxh) per koppel.
Ik had me ook nog bedacht om in de voličre (3mx2mx2m) een koppel stella lori's te doen, echter zij mijn opa dat ik beter met wat goedkopere soorten beginnen kan, dus dat doe ik dan ook.

Als er iemand is die tips heeft voor mij dan hoor ik het graag.

Max


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2010-12-23 - 16:25:07

In elk geval vast een fotootje voor wat voorpret:



Max.Weijers
Oud Lid
Posts :629

Oud Lid
2010-12-23 - 16:35:37

Hier wat foto's om het verschil tussen de ondersoorten duidelijker te maken:


van links naar rechts: intensior-ornatus-placentis-palidior-subplacens.


IGGINO VB
Website Member
Posts :54

Website Member
2010-12-23 - 17:14:52

Hoi max

het is veel beter dat je het bij 1 soort houdt. in de plaats van van elke ondersoort 1 koppel.
zeker voor de verkoop is het veel gemakkelijker als je onverwante kunt aanbieden. ook als er 1 sterft kan je zelf nog voort. zeker de subplacens is niet veel meer te vinden de ornata gaat nog met wat zoek werk, de placentis is nog het gemakkelijkst aan te geraken.



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 205 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede