Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > duif. Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : duif.
camille.
Website Member
Posts :1

Website Member
2010-12-31 - 02:02:27 send message to camille.

Hoi,

ik heb op straat een gewone stadsduif gevonden.
ze kon niet meer vliegen dus heb ik ze mee naar huis genomen , eten en drinken gegeven.
Ze ziet er al een stuk beter uit maar ze kan nog steeds niet vliegen, weet iemand wat ik hier aan kan doen of wat de eventuele oorzaken hiervan zijn ?

liefs, camille.


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2010-12-31 - 09:36:33 send message to ParkietenPeter

Hoi Camile,

Bedoel je een gewone duif of een gewonde duif?

Ligt eraan wat de verwonding is. Er is weinig dat je nog doen kunt.

Laat de duif gewoon zitten met water en voer en de mogelijkheid we te vliegen. (sluit hem niet op) Als het een wilde duif is vliegt hij wel weg als hij sterk genoeg is.
Is het een reisduif of een stadsduif kun je beter op zoek naar een duivenmelker of vogelopvangcentrum cq dierenbescherming die hem opneemt, anders kom je hem niet meer kwijt. laugh :D

Succes,
wink ;) Peter


berepret
Website Member
Posts :80

Website Member
2010-12-31 - 09:48:20 send message to berepret

Hoi, is de duif geringd?? Dan kun je via de ringencommissaris van de plaatselijke Postduiven vereniging te weten komen bij welke vereniging de duif thuis hoort. Die secretaris kan je dan zeggen van welke eigenaar de duif is. Verder is het inderdaad bijvoeren en rustig laten zitten. Wanneer hij op krachten komt zal hij vanzelf vertrekken. Mocht het een verwilderde duif zijn heb je kans dat hij in de buurt blijft, hopende op een dagelijkse verzorging.


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2010-12-31 - 12:55:05 send message to whitebulldog

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

als we het over een geringde duif hebben, maar dat is niet duidelijk in dit geval, hoewel ik vermoed dat hij een stadsduif ( en dus ongeringd) bedoeld.
Maar mocht de duif toch geringd zijn, kan je het ringnummer ook via internet achterhalen o.a bij de NPO.

http://www.npo.nl/duif-gevonden


AlmeerseParkiet
Website Member
Posts :238

Website Member
2011-01-01 - 00:44:01 send message to AlmeerseParkiet

Ik heb laatst ook een duif gevonden die in me tuin zat en niet meer kon vliegen. Ik pakte hem op en tot mijn verbazing had hij een ring met telefoonnummer. Die man is hem komen ophalen. Ik wist ook niet wat ik moest doen. heb hem in een kooitje gedaan en maat wat water neergezet en wat parkietenvoer neergezet. Dat zat ie lekker te eten hehe. De man die hem kwam ophalen was heel nors en nam hem mee zonder bedankje shocked 8O


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2011-01-01 - 12:03:09 send message to Karel

quote
De man die hem kwam ophalen was heel nors en nam hem mee zonder bedankje


Duidelijk geen Arena-lid.shocked 8O



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 228 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede