Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > vogelpark walsrode Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : vogelpark walsrode
marco
Website Member
Posts :58

Website Member
2004-08-29 - 21:07:27 send message to marco

hoi even een berichtje ben net terug van vakantie ben dit weekeinde nog naar het vogelpark walsrode geweest wat is dit een schitterend park zeg!!!!!! echt een super aanrader voor alle vogelliefhebbers !!!!
mvg marco rijndorp


BenDoensen
Website Member
Posts :75

Website Member
2004-08-29 - 21:58:28 send message to BenDoensen

Een klein voorproefje vindt U hier.
www.vogelpark-walsrode.de
Groetjes Ben


wilbor
Website Member
Posts :121

Website Member
2004-08-30 - 11:10:15 send message to wilbor

Ook ik ben vorige week in Walsrode geweest en inderdaad is het een schitterend vogelpark.Gelijk even m.n oude legerplaats in Seedorf bezocht, wat is dat veranderd, het is een heel dorp geworden, maar dat terzijde.Persoonlijk hou ik niet van arashows die in het park worden gegeven, dat hoort naar mijn mening niet thuis in een vogelpark net zo als in een dierentuin waar men met sommige dieren shows houden.Ik heb de eerste nacht in een pension overnacht en de tweede dag het park bezocht waar je de hele dag wel kan doorbrengen, s.avonds weer overnacht en de volgende dag weer naar huis, met de gedachte volgend jaar weer.Het Pension waar ik overnacht heb is Inge Joachim, het adres staat in Onze Vogels en kost 20 euro p.p.p.n Het park kan ik iedereen aanbevelen een paradijs voor vogelliefhebbers.

M.v.g Wilbor


wilbor
Website Member
Posts :121

Website Member
2004-08-30 - 11:15:27 send message to wilbor

Bijna vergeten, bij de 20 euro is ook het ontbijt inbegrepen en inge Joachim staat ook op internet.

m.v.g. wilbor


HermanH
Website Member
Posts :121

Website Member
2004-08-30 - 12:05:42 send message to HermanH

wink ;)Ik ben afgelopen zaterdag ook in Walsrode geweest,en het is inderdaad echt de moeite waard om eens te bezoeken.
Ik heb nu alles op 1 dag gedaan maar dat is wel vermoeiend. 3,5 uur rijden,een uur of wat rondslenteren en dan weer 3,5 uur terugsad :(.
Volgend jaar ga ik ook in een hotel o.i.d.wink ;)


rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2004-08-30 - 14:31:16 send message to rupicola

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Het vogelpark Walsrode is buiten de geweldige collectie altijd weer een bron van inspiratie t.a.v. inrichting van verblijven, de hygiëne, voeding enz enz. Ik kwam er voor het eerst in 1979, waarna ik het vogelpark nog vele malen heb bezocht.
Ik zou bijna willen zeggen dat dit vogelpark 'een Must' is voor de particuliere liefhebbers.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2004-08-30 - 15:03:51 send message to Karel

Ook ik was er voor het eerst in 1979, dus het wordt hoog tijd om weer eens te gaan.happy :)

Ik herinner me een prachtige collectie casuarissen. Hebben ze die nog?
Of heb ik weer eens een afwijkende interessewink ;)


v.dijck
Website Member
Posts :298

Website Member
2004-08-30 - 18:30:59 send message to v.dijck

wij zijn er twee weken geleden ook geweest en het blijft een mooi park alleen vergeleken met een jaar of 9 geleden was de collectie wel groter vooral meerdere kaketoe soorten en de amzones, maar we hebben wel weer een mooie dag gehad met veel vogel plezier.


v.dijck
Website Member
Posts :298

Website Member
2004-08-30 - 18:32:04 send message to v.dijck

foutje ik bedoel dat de collectie niet meer zo groot is


HermanH
Website Member
Posts :121

Website Member
2004-08-30 - 19:02:33 send message to HermanH

happy :)volgens mij wisselt dat nog wel eens i.v.m kweek o.i.d.
Ik ben in juni ook geweest en er waren toch een paar andere vogels als toen,of die er toen wel zaten en nu niet.shocked 8O


v.dijck
Website Member
Posts :298

Website Member
2004-08-31 - 18:13:29 send message to v.dijck

ik weet niet of dat wisselt maar er zijn van een hoop vluchten ook 1 grote gemaakt en er waren ook minder grote parkieten dan toen ik heb daar meerdere mensen gesproken en die zeiden dit ook dus en het park schijnt over genomen heb ik gehoord weet niet of het waar is dus?


natje
Oud Lid
Posts :5

Oud Lid
2004-12-27 - 13:40:05 send message to natje

hey ik weet ondertussen wel dat het park is
overgekocht door de gemeente zelf
de boedoeling zou zijn om het meer toeristisch te maken dit is zeker al 1 jaar geleden gebeurd
ps ; weet iemand of ze sindsdien nog altijd dieren particulier verkopen?


KeesdeJongh
Website Member
Posts :264

Website Member
2004-12-27 - 17:22:53 send message to KeesdeJongh

Ik ben er inmiddels al een keer of 4 geweest, de eerste keer was dit een jaar of 18 geleden, de collectie was toen inderdaad voor de vogelliefhebber nog interessanter dan nu, er zat toen o.a. nog een Spix ara ,enkele koppels koningsamazone’s en Keizersamazone’s.
Helaas is het park een paar jaar geleden failliet gegaan en is men gedwongen om meer commercieel te gaan werken.
Een aantal kostbare maar in kleur minder spectaculaire soorten is verkocht of overgebracht naar kweekstations in Loroparque op Tenerif, dit weet ik toevallig van een gids ter plaatse.
In de plaats hiervan zijn er meer kleurrijke vogels terug gekomen die voor de leek met z’n gezin interessanter en spectaculairder zijn.
De collectie Lorie’s is er werkelijk prachtig.
Alles bij elkaar blijft Walsrode een prachtig park waar iedere vogelliefhebber maar ook de planten en tuinliefhebber toch zijn of haar ogen uitkijkt.
Ik vind wel dat je er minimaal 2 dagen voor moet uitrekken.

MVG
Kees de jongh




Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 201 bezoekers op de site, waarvan 8 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede