Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Aymara's in gezeldschap voliere?? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Aymara's in gezeldschap voliere??
Binkieboertje
Website Member
Posts :4

Website Member
2011-01-22 - 12:25:35 send message to Binkieboertje

Ik heb een gezeldschap voliere met valkparkieten, grasparkieten, catharina's maar ook kanaries, loodbekjes, gordelgrasvinken en kleine duifjes..
Het gaat allemaal prima met elkaar, maar ik zag net bij een vogelkweker aymara's..
wat is het gedrag van deze vogels?? Lijken ze ook echt op catharina's (omdat ze tot dezelfde 'familie' behoren) of kunnen ze niet bij kleinere vogels?
Het was gewoon een nieuwschierig vraagje, weet niet of ze ook echt hier zullen komenwink ;)


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2011-01-22 - 14:08:00 send message to Daniel

in mijn ervaring kunnen aymara's toch wel agressief zijn. Het hangt natuurlijk altijd van de individuele vogel af, maar ik zou ervoor kiezen om aymara's appart te houden.


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2011-01-22 - 18:43:19 send message to denegon

als ik het zo zie komen er 7 koppels vogels in de voliere???
om er een koppel aymaras bij te zetten is van belang hoe groot de voliere is. als deze zeg 2 meter hoog is en 4 breed en 8 lang dan gaat dit wel echter is deze 2 bij 2 bij 2 dan zou ik het niet doen.
dus als je meer info geeft zullen de antwoorden beter worden groetjes egon


Max.Weijers
Oud Lid
Posts :629

Oud Lid
2011-01-22 - 20:07:29 send message to Max.Weijers

Ik weet niet of dit goed gaat, maar ik weet wel dat de aymara's (samen met de citroen parkieten) in een ander genus is geplaats omdat ze veel van uiterlijk verschillen, maar het gedrag heeft ook een grote rol gespeeld. Een kweker vertelde mij, dat de catharina's zeker niet te vergelijken zijn met aymara's.

Max


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2011-01-22 - 20:20:13 send message to denegon

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

zoals ik al zei het ligt aan de groote van de voliere.
de catharina is een leuk bol vogeltje dat best beweeglijk is echter minder graag vliegt. de aymara en citroen zijn slanker zijn net zo actief echter minder klimmen en klauteren maar meer vliegen. tussen citroenparkieten en aymaras zit ook nog veel verschil de aymara is vinnig en kan zelfs agressief zijn tegen soortgenoten en kleinere en grotere andere soorten. citroen parkieten zijn voornamelijk zeer lief en koddig en in mijn ervaring doen ze niks en niemand iets kwaad. vandaar dat ik zeg als je aymaras bij andere vogels zet moet je voliere groot genoeg zijn.

groetjes egon

ps als ik ooit een groot stuk grond heb en ik kan een grote voiere zetten zal er een voliere komen van 2 koog en 5 lang en 3 breed voor 4 koppels aymaras.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 225 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede