Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > valkparkiet mist onderkant van snavel Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : valkparkiet mist onderkant van snavel
nielus
Website Member
Posts :40

Website Member
2011-01-25 - 18:43:41 send message to nielus

ik heb een valkparkiet en die mist opeens de onderkant van zijn snavel. Ik heb al geprobeerd te voeren met een spuitje maar het begon gelijk te bloeden en ze wou ook niet. WAT NU ????
bedankt alvast voor de reactie


petro
Website Member
Posts :122

Website Member
2011-01-25 - 18:56:45 send message to petro

met zulke dingen direct naar de dierenarts..



denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2011-01-25 - 19:25:52 send message to denegon

sad :( misschien hard om te zeggen maar ik vrees dat de vogel afmaken het meest humaan is. ik heb het met een pruimekop parkiet gehad en hier toen ook voor gekozen. of de dierenarts hier iets aan kan doen ik denk het niet . waarschijnlijk ook in laten slapen.

suc6 met deze lastige kwestie. sad :(sad :(


Max.Weijers
Oud Lid
Posts :629

Oud Lid
2011-01-25 - 19:32:30 send message to Max.Weijers

Het zou toch jammer zijn als je hem moet afmaken. als je toch tot die conclusie moet komen dan geef ik hier een tip, hoe je het (naar mijn weten) het best kunt doen.
Je pakt de vogel vast en slaat hem zo hard als je kan met de nek tegen een buis (buis van de fiets, tafelpoot enz.) het moet wel een dunne buis zijn, zodat de kop aan de andere kant van de buis komt. Zo gaan ze het snelst dood.

Maar wie weet is dit helemaal niet nodig, laten we het hopen.

Max


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2011-01-25 - 19:40:10 send message to Rik

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

shock doc happy :)


jordain
Website Member
Posts :80

Website Member
2011-01-25 - 21:32:05 send message to jordain

Jawadde, als beginneling toch wat geschokt als ik zo een dingen lees.sad :(

Verwacht je niet op een forum vol vogelliefhebbers, sorry


perushke012
Website Member
Posts :104

Website Member
2011-01-25 - 21:43:43 send message to perushke012

het beste is toch nog steeds naar de dierenarts gaan. maar ik denk dat ie hem zal laten inslapen want een parkiet heeft steeds de onderste bek nodig. voor de zade te pellen en stuk te maken. de onderbek bevat ook de meest bijtspieren.


AlmeerseParkiet
Website Member
Posts :238

Website Member
2011-01-25 - 22:56:29 send message to AlmeerseParkiet

Gatverdamme Max.weijers !!! Ik zat zo lekker mijn broodje knakworst te eten!sad :(

Nouja.. laat ik dan ook meteen maar mijn theorie vertellen.. Ja dierenarts als je geld hebt. Als je geen geld hebt.. uhmmm.. ik heb het een keer zo gedaan, omdat ik hem niet durfde aan te kijken en vast te houden... in een plastic tas stoppen en dan met al je kracht in 1 keer tegen de muur aan slaan.


Max.Weijers
Oud Lid
Posts :629

Oud Lid
2011-01-26 - 09:21:42 send message to Max.Weijers

Ik heb eigenlijk geen zin meer om op zo'n dingen te antwoorden, dus het enigste wat ik hier nog op zeg:

denk maar eens goed na wat zielig is, of de vogel laten leven en dan dood laten gaan van de honger, of hem gewoon zo snel mogel dood maken.

Het zou mij trouwens niks verbaze dat de vogel aan dood is gegaan van de honger.

Max


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2011-01-26 - 10:30:07 send message to ParkietenPeter

Beste Jordain,

Kijk even op http://www.vogelarena.com/forum/forum_read.php?id=7480&recordnum=0

Hier is een heel topic aan euthanaseren van onze vogels gewijd.

@Max, wie kaatst moet de bal verwachten!

Ik vind wel dat de kwaliteit van discussiëren achteruit aan het gaan is. Let er op dat niet iedereen dezelfde mening heeft en dat mag hier in Nederland! Als iemand het niet eens is met een antwoordt vervalt men al snel in geďrriteerde reacties, dit is natuurlijk nergens voor nodig. Ook helemaal niet eens gewenst.

Toon wat meer respect voor elkaar.

ParkietenPeter
Moderator VA


jordain
Website Member
Posts :80

Website Member
2011-01-26 - 11:08:06 send message to jordain

Eigen mening hebben mag hier in Belgie ook bestlaugh :D
Ik wil hier zeker geen welles nietes spelletje beginnen, daar dient een forum niet voor.
Ik kan Max best begrijpen, ik heb het wel zelf nog niet voorgehad, maar als het gebeurd....misschien moet je dat doen ???
Ik ben niet heiliger dan de paus.. ( alhoewel , wat de laatste tijd allemaal bovenkomt ).

Juist wat geschrokken van de " preciese beschrijving " .
Verder spons erover, en dit forum verder lezen en volgen om , zoals in dit geval , proberen bij te leren.


Max.Weijers
Oud Lid
Posts :629

Oud Lid
2011-01-26 - 11:22:09 send message to Max.Weijers

Dat snap ik allemaal wel, maar ik heb ook duidelijk gezecht dat ALS het nodig is om het dan zo te doen.
Het lijkt mij namelijk het beste om ALS je een vogel dood maakt dat je het dan zo doet dat hij er het minst van lijd.

Max


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2011-01-26 - 18:49:00 send message to denegon

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

voor nielus en misschien ook voor jordain is het misschien het beste om naar de dieren arts te gaan als (ALS) ze zoon geval krijgen en die te laten beslissen. als de vogel dan uit zijn leiden verlost moet worden zal ook de dieren arts dit kunnen doen.

de optie van max is echter hard maar zeer effectief.

uiteraard hopen we dat de dierenarts het vogeltje kan genezen en er helemaal niet gekozen hoeft te worden over hoe de vogel te doden.

groetjes egon


AlmeerseParkiet
Website Member
Posts :238

Website Member
2011-01-26 - 21:41:27 send message to AlmeerseParkiet

Wat een gezeik! Iedereen weet toch dat hij het niet gaat overleven. Dat beesje moet je uit zijn lijden helpen zo snel mogelijk! Een dierenarts kan hem voor je laten inslapen. Of je doet het zelf. Dood gaat hij toch wel!


manvan
Website Member
Posts :120

Website Member
2011-02-04 - 10:38:53 send message to manvan

leeft de valk nog
mvg jan venema


nielus
Website Member
Posts :40

Website Member
2011-02-05 - 19:34:14 send message to nielus

hij is niet van mij die valk maar van een goede vriendin van ons zal het even vragen hoe het er mee is. Ik zou hem zelf niet hebben laten leven maar zij was er nog al aan gehecht.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 194 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede