Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > broeds neiging jardine Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : broeds neiging jardine
dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2011-02-11 - 09:50:40 send message to dun grijzeroodstaart

Sinds een aantal maanden ben ik trotse bezitter van een stelletje jardine .

nu zijn de vogels door de vorige eigenaar wel gesext maar op het sexrapport staat niks van broedrijp op ....

de vorige eigenaar ging die dag met 25 vogels naar die dierenarts en hij er werd wel gezegd dat de meeste vogels broedrijp waren of er tegen aan zaten ..

nu hebben al meerdere mensen gezegd dat mijn vogels nog vrij jong waren mits omdat ze nog niet de gehele oranje kleur hebben ....

zelf had ik ook zo,n gevoel , maar sinds een goeie week zitten de vogels constant achter mekaar aan over de stokken te rennnen en vooral de man heen en weer en dan stopt hij bij de pop en maakt zijn eigen groot en voert hij de pop en trekt af en toe 1 poot omhoog net alsof hij erop wil gaan zeg maar en de pop gaat dan ook netjes zakken ...

zelf weet ik nu dat dit een prima paartje zal worden mochten ze er nog niet klaar voor zijn , maar dit gedrag heb ik bij jonge grijze nog nooit gezien !

is dit dus een normaal gedrag bij de jardine en zullen ze waarschijnlijk toch tegen het broedrijpe aan komen te zitten met dit gedrag ??

mvg



Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2011-02-11 - 10:43:21 send message to Rik

Volgens mij kunnen de vogels niet heel erg jong zijn aangezien het om importvogels gaat. De wijze van doorkleuren kan met de vogel zelf te maken hebben (de één is nu eenmaal meer oranje dan de ander). Het kan ook te maken hebben met de mate waarin de vogels aan daglicht zijn blootgesteld. Zaten jouw vogels donker toen je kocht?


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2011-02-11 - 10:52:56 send message to dun grijzeroodstaart

Hoi ,

toen ik de vogels kocht zaten ze inderdaad donker , en ik heb ook gezien waarin ze vervoerd waren richting nederland !!!

tjonge tjonge daar wil je nog geen overleden vogel in vervoeren ...

dus ikzelf ben erg blij dat ik deze vogels heb gered , en ben er ook heel erg blij mee omdat je ze gewoon ziet genieten nu in een ruime voliere .....

maar goed wat jij zegt heb ik nog ineens over nagedacht maar klinkt wel logisch .....

en ik weet dat de een meer oranje heeft dan de ander heb al wat opgezocht op internet en de fantiensisse zijn allemaal verschillend ..

wat me wel opvalt dat ze jardine van mij sinds ze ook buiten in de zon zitten dat ze een blauwe waas over de veer krijgen Prachtig om te zien ...

gr



Ruben31
Website Member
Posts :791

Website Member
2011-02-11 - 10:56:14 send message to Ruben31

Dit zijn goede berichten!
Ben blij dat ze het naar hun zin hebben bij je,want ze zagen er niet uit.

Hopelijk is dit een goed klikkend koppel en kun je er mee kweken,alhoewel ik denk dat het niet alleen om het kweken gaat bij je.

Suc6 ermee.


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2011-02-11 - 11:10:16 send message to dun grijzeroodstaart

@ruben ,

uiteraard is kweken leuk een keer jongen van je vogels is altijd welkom laten we eerlijk zijn ..

maar het gedrag van de vogels is helemaal geweldig en belangrijker ....

heb zelf al meerdere jongen gekweekt met mijn grijze roodstaarten het stel heb ik verkocht aan een kennis [ jaap ] mede omdat ik aan iets anders toe was , en al een poosje de jardine op het oog had .
toen de keus gemaakt om ze te verkopen ook al kweekte ze vollop ..

met de jardine word ik echt verrast , echt leuke vogels en worden met de week mooier van kleur , en uiteraard nu het broedsgedrag zich laat zien word het weer een leuke uitdaging !!!

gr




Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 180 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede