Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Mijn eerste ara kind...... Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Mijn eerste ara kind......
Swaas
Website Member
Posts :465

Website Member
2004-09-04 - 00:27:59 send message to Swaas

Vandaag is mijn eerste ara jang gekipt, het heeft er zo'n 4 uur over gedaan, gelukkig had ik het horen piepen in het ei, en heb de keerder stilgelegt, toen zag ik de barst van de eitand, en snel daarna het eerste gaatje.
En hier is het dan mijn eerste kind (ik ben helemaal euforisch)
Deze nacht krijgt het biogarde sap en vanaf morgenvroeg 9 uur start ik met zijn voeding om de 2 uur, hopelijk komen de volgende eieren ook nog uit.....




De foto's zijn niet loepzuiver, ik moest snel zijn, anders koelde het te hard af.


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2004-09-04 - 00:35:50 send message to Hawkeye_NL

Wat lief toch weer. Is altijd een leuk gezicht.

Gefeliciteerd!
Erwin


bloemberg
Oud Lid
Posts :12

Oud Lid
2004-09-04 - 08:45:56 send message to bloemberg

gefeliciteerd dit is geweldig hopen dat de andere eitjes ook zo komen.


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2004-09-04 - 10:06:11 send message to Dennis Fr.

Hopelijk blijf je ook foto`s posten van hoe ze opgroeien .denk dat er ook wel meer zijn die dat mooi vinden om te zien.

Groeten Dennis


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2004-09-04 - 10:32:52 send message to Karel

happy :)
Geweldige foto's van een geweldig moment! Gefeliciteerd!

Natuurlijk ben je euforisch. Dat zijn we toch allemaal als we dit weer meemaken.
Daar doen we het toch allemaal voor, of niet soms?


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2004-09-04 - 11:20:29 send message to tonnl

Gefeliciteerd Swaas, erg leuke foto's ook!


Groeten, Ton.


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2004-09-04 - 12:02:02 send message to natasja

gefeliciteerd !!

erg goed nieuws , nu gaat het nachtbraken dus beginnen wink ;)
Veel succes


Swaas
Website Member
Posts :465

Website Member
2004-09-04 - 21:49:57 send message to Swaas

Nr 2 is er ook, die krijgt de naam: cocaille
Het heeft heel wat voeten in de gronf gehad voordat dit "kind" er was, het is een lange story, gelukkig(tot nu toe ) met een happy end, het begint regelmatig te ademen, en over 12 uur krijgt het zijn eerste spuitje biogarde, en dan kan het mee met Uno voor de 2 "uurlijkse voeding.
Deze nacht amper geslapen, ik hing meeer met mijn neus tegen de couveuse dan dat ik in de zetel lag.
Deze nacht slaap ik ook bij mijn kleintjes.
de 2 laatste eieren heb ik nog eens geschoouwt en ze zien er allebei héél donker uit, met alleen een halve maan; Dus veronderstel ik dat ze ook elk moment kunnen uitkomen.
Als ze alle 4 kippen heb ik mijn handen vol, zeker weten, en heb ik mijn vuurdoop gehad.
Waw wat een ervaring....en als ik geluk heb is dit VIERDUBBELlaugh :Dlaugh :Dlaugh :Dlaugh :D


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2004-09-04 - 22:52:01 send message to ParkietenPeter

Heel veel succes en heel veel sterkte

Peterwink ;)


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2004-09-05 - 21:09:48 send message to natasja

ohww dat lijkt me toch wel geweldig .. heb je strks 4 van die onhandige , uit evenwicht zijnde araatjes van een week of 5 .. geweldig , wel veel foto's plaatsen dan hoor wink ;)

Ohww als ik toch ooit de centjes zou hebben wink ;)


marnic
Oud Lid
Posts :212

Oud Lid
2004-09-06 - 00:33:51 send message to marnic

Heel mooi en natuurlijk gefeliciteerd Swaas, trouwens leuk direct wat foto's er bij.

Ik zou het leuk vinden als je regelmatig de vorderingen en straks de capriolen van de kleintjes natuurlijk ook, succes Swaas happy :)


Swaas
Website Member
Posts :465

Website Member
2004-09-10 - 23:29:17 send message to Swaas

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

user wiped their message


Swaas
Website Member
Posts :465

Website Member
2004-09-10 - 23:31:03 send message to Swaas

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

Ondertussen zijn we een week verder.....het 2e ei is gekipt en het jong stierf een uur later, eergisteren is het 2e gekip....maar 2 uur later was het ook gestorven, bijde jongen waren bij de geboorte merkelijk zwakker dan het eerste jong enhaaden ontzettend veel moeite om uit het ei te geraken.
Nu ligt er nog 1 ei iin de broeikast, ook bevrucht, en na schouwing vandaag zag ik duidelijk het jong bewegen dus........sad :(sad :(op hoop van zegen, ik ben als een wakhond aan mijn broedmachine, morgen zou het moeten gebeuren, of ten laatste dit week end, mijn temperatuur wordt angstvallig op peil gehouden, de vochtigheid ook, en voor de rest laat ik de natuur zijn gang gaan....ik ben vreselijk gespannen, en hoop uit de grond van mijn hart dat dit schatje het haalt, dan heeft Uno tenminste een kameraadje om mee op te groeien.
src="be.msnusers.com/_Secure/0TQAqAygXsH0XNLlqGQxeJjbwT8Vmdfb!AiBz7u!53OTob!7WW*ffcRqhSdqlg!R2LOxBqw5m7U7*IMzFTrrIA6eEB5TLKuT8zQ356Idb1yVAPYKTSkLdqQ/Uno%20010.jpg">De laatste foto is alweer niet zo zuiver maar dat komt nog wel, Uno weegt nu 35 gr (woog er 22bij de geboorte)


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2004-09-11 - 22:35:12 send message to natasja

hihi knappe kip hoor wink ;)

Ik hoop dat het laatste ei net zulk goed nieuws mag geven als het eerste ei wink ;)



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 145 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede