Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > eitjes koud Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : eitjes koud
paduy
Website Member
Posts :28

Website Member
2011-02-20 - 14:42:48 send message to paduy

Gm,daarnet heb ik bij controle van mijn broedende koppels grasparkieten een koppel gevonden die van het nest was gegaan omdat de etensbak verstopt was geraakt(is de eerste keer dat ik dit tegenkom)De eitjes kunnen dus hoogstens een paar uur koud hebben gelegen want deze morgen zag ik nog niks aan t koppel.De eitjes zijn ongeveer halverwege de broedtijd laat ons zeggen in week 2 van 3.Natuurlijk lag onder dit koppel een tweetal eitjes van mijn topkoppel.Mijn vraag voelt u al komen natuurlijk zijn deze eitjes reddeloos verloren(heb ze direct onder een ander koppel gelegd en 2 plastieken eitjes bij origineel koppel gelegd ter controle of ze nog terug zou gaan broeden,wat ze ondertussen terug is gaan doen en heb ze dus haar eigen eitjes terug gegeven )Of is er nog hoop dat ze dit koud avontuur overleven wat ik natuurlijk hoop.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2011-02-20 - 14:50:15 send message to Karel

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Je vergeet te vermelden bij welke omgevingstemperatuur de vogels broeden.

Binnen? happy :)
Buiten? sad :(


perushke012
Website Member
Posts :104

Website Member
2011-02-20 - 15:48:45 send message to perushke012

beste,

zelf kweek ik ook al enkele jaren met grasparkieten. het ene jaar al wat beter dan het andere natuurlijk.

Nu voor op jouw vraag te antwoorden meten we natuurlijk weten waar je broedt zoals karel al vermeldt heeft. indien dit binnen is kan het niet echt kwaad dat de vogels er af gaan. buiten is het een verloren zaak. nu bij mij komen de poppen bijna niet uit hun broedblok enkele om eens te drinken. dus even vermelden waar ze broeden

mvg perushke012


paduy
Website Member
Posts :28

Website Member
2011-02-20 - 15:57:15 send message to paduy

Idd was ik vergeten te vermelden.Ik kweek ze in een geďsoleerd tuinhuis waar t momenteel 10 graden warm is zo ongeveer.Dus zeker niet buiten .Dit zal hun kansen al voor een groot deel verhogen denk ik zo maar denk ik juist?
patrick


hedrik
Website Member
Posts :14

Website Member
2011-02-20 - 17:59:58 send message to hedrik

Hallo
heb dit vorig jaar gehad met valkparkieten
ook de koude eitjes in de broedmachine en kunst eieren bij de valken en daarna weer terug gelegd
alle 4 eieren zijn toch uitgekomen.
dus het proberen waard.
vr groet henk.


perushke012
Website Member
Posts :104

Website Member
2011-02-20 - 20:19:46 send message to perushke012

beste,

idd zolang het niet onder de 10 graden gaat zit je goed ik heb momenteel een koppel dat in de garage heeft gebroed daar is de temperatuur ook rond de 10 graden en ik heb er een mooi jong uit voort gekregen. dus je denkt goed. :d

mvg perushke012


paduy
Website Member
Posts :28

Website Member
2011-03-03 - 15:15:08 send message to paduy

Ondertussen zijn we een tweetal weken verder en er is maar 1 eitje afgestorven en ondertussen zijn er 3 jongen geboren dus er was geen probleem,zelf niet een latere uitkomst dag


perushke012
Website Member
Posts :104

Website Member
2011-03-03 - 16:08:50 send message to perushke012

Zeer mooi spijtig van het ene eitje maar toch.

veel succes verder

mvg perushke012



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 213 bezoekers op de site, waarvan 7 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede