Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Geelkoplori (Trichoglossus euteles) Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : Geelkoplori (Trichoglossus euteles)
theelepeltje
Website Member
Posts :621

Website Member
2011-03-09 - 10:07:10 send message to theelepeltje

Geelkoplori - Perfekt lorikeet (Trichoglossus euteles)

Ik heb gemerkt dat er weinig (Nederlandstalige) informatie te vinden is over deze vogels. Graag zou ik een koppel van deze lori's aanschaffen. Wat mij voornamelijk aanspreekt, naast dat het natuurlijk een prachtige vogel is, is het stemgeluid wat volgens bronnen op internet een stuk minder is dan dat van andere grotere lorisoorten. Ik woon namelijk in een woonwijk met direct buren naast mij, en zal dus rekening moeten houden met het lawaai van de vogels. Wie kan dit bevestigen? Alle verdere informatie over deze vogels is natuurlijk uiteraard welkom!



blg
Oud Lid
Posts :1027

Oud Lid
2011-03-09 - 11:43:15 send message to blg

Hoewel minder, kan de geelkop toch nog behoorlijk lawaai maken, hangt een beetje van binnen of buiten volière af, als ze de gekke 5 minuten hebben s'morgens om 6 uur in de buiten volière zullen de buren niet blij zijn.
De rustigste zijn de viooltjeslori en de stellalori, laatste is een "beetje" duur.


edou
Website Member
Posts :159

Website Member
2011-03-09 - 12:35:48 send message to edou

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

ook ik ben afgegaan op de info die op het net stond, maar helaas was het koppel wat ik had helemaal niet stil,

als het bij de 5 minuten was gebleven s morgens had het geen punt geweest, maar het was helaas meer om de 5 minutenangry

verder zijn het machtige vogelshappy :)


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2011-03-09 - 12:37:27 send message to Daniel

stil is nu eenmaal een eigenschap in vergelijking tot andere soorten. Voor een Trichoglossus soort is de geelkop inderdaad stil. In vergelijking met bijvoorbeeld neophemas of bergparkieten bijvoorbeeld zijn het lawaaischoppers.


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2011-03-09 - 14:13:22 send message to dooren

Nog wat info van deze leuke vogeltjes:

http://www.loribreeders.com/index.php?page=geelkoplori

Gert


theelepeltje
Website Member
Posts :621

Website Member
2011-03-09 - 15:12:50 send message to theelepeltje

De meningen lijken toch nog te verschillen dus. Ik zou deze vogels alleen willen houden mochten mijn buren er geen last van hebben.
Momenteel heb ik een koppel muisparkieten en een koppel pyrrhura rupicola's en ik merk dat dit soms te ver gaat. Vooral de pyrrhura's laten nogal vaak van zich horen. De muisparkieten hebben ook een hard stemgeluid maar laten niet zo vaak van zich horen, wat dat betreft maken mijn Valkparkieten een veel vervelender geluid, met name 's morgens.
Ik vraag mij wel eens af waar mijn buren zich meer aan zouden storen. Ikzelf vind het geluid van de Valkparkieten 's morgens erg irritant.
Ben dus ook wel benieuwd of Geelkoplories veel geluid produceren, of zou dit echt aan de vogel en de omgeving liggen. Hier zitten de vogels in een voliere in een tuin omgeven met schuttingen en zien dus geen andere personen, alleen mij.


loribreeder
Website Member
Posts :40

Website Member
2011-03-09 - 15:19:29 send message to loribreeder

Nou ik denk dat je valkparkieten meer lawaai maken dan de geelkoppen , ik heb ze zelf ook en je hoort ze haast niet .

Mvg Idalgo


blg
Oud Lid
Posts :1027

Oud Lid
2011-03-09 - 17:17:32 send message to blg

Valkparkieten maken de hele dag minder lawaai, de geelkoppen soms veel lawaai.


loribreeder
Website Member
Posts :40

Website Member
2011-03-09 - 19:58:23 send message to loribreeder

sorry maar dat ben ik totaal niet met je eens !!!


Mp vd Sande
Website Member
Posts :158

Website Member
2011-03-09 - 20:07:58 send message to Mp vd Sande

Kan je niet misschien met plexiglas werken om dit voor de volieres te doen, zodat het geluid gedempt word.
Ik woon zelf in een drukke woonwijk en heb lories die wat geluid kunnen produceren maar doormiddel van dit te gebruiken voor mijn volierés word dit geluid gedempt.


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2011-03-09 - 21:37:48 send message to dooren

ehummm koppel muisparkieten en een koppel pyrrhura rupicola's maken natuurlijk wel veel meer herrie dan een koppel geelkoppen.

Als je buren dit geluidsnivo afkunnen dan is een koppel geelkoppen helemaal geen probleem.
(ik heb ze zelf jaren gekweekt)
Gert


Birdman
Website Member
Posts :46

Website Member
2011-03-10 - 07:37:23 send message to Birdman

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

Goeiedag,
Ik heb zelf Geelkoppen, Viooltjes en Stella's. Vroeger ook wel Blauwe Bergen gehad. Tov de Blauwe Bergen zijn Geelkoppen best stiller, maar tov Stella's en Viooltjes zijn ze veel meer 'aanwezig' zeg maar. Viooltjes en Stella's zijn wat dat betreft inderdaad mee van de 'stilste' Lori's naar mijn mening. Maar ja de Geelkoppen zijn nou eenmaal erg leuk; ook qua gedrag...happy :)
En wat de buren betreft; ik woon ook in een woonwijk met direct aangrenzende buren en heb nog nooit opmerkingen van buren gehad erover. Het is maar net wat men gewend is denk ik.
Groeten van Ad


theelepeltje
Website Member
Posts :621

Website Member
2011-03-14 - 23:58:48 send message to theelepeltje

Heb je nog wat meer info over de viooltjeslories? Deze klinken mij ook interessant. Ben benieuwd naar hun gedrag, kweek, voeding, stemgeluid, winterhardheid? Ik zie op de bekende vogelsites dat ze weinig worden aangeboden.


Birdman
Website Member
Posts :46

Website Member
2011-03-15 - 08:08:26 send message to Birdman

Jazeker. Maar dat wordt een heel verhaal; Ik zal wel even een pb sturen met info. Maar op diverse lorisites als lories.nl en loribreeders.nl (mag dit of is dit reclame; sites zijn niet van mij) kun je ook nuttige info vinden over Viooltjes.


Dubbeloog
Website Member
Posts :22

Website Member
2011-04-24 - 13:13:06 send message to Dubbeloog

Ik zelf heb een koppel geelkop lori,s zitten,en nu dat ze zitten te broeden zijn ze zeer agressief en maken ook meer lawaai.


theelepeltje
Website Member
Posts :621

Website Member
2011-08-07 - 12:10:43 send message to theelepeltje

Dit bericht is 3 keer gewijzigd

Ik heb inmiddels twee Geelkoplories weten aan te schaffen: een man (2009) en een pop (2010). Prachtige vogels! Geluid valt m.i. mee. Wel regelmatig een hoge getjilp, maar over het algemeen rustig. Tussendoor wel wat zacht gebrabbel.

- Wanneer zijn ze broedrijp?
- Koppelen deze vogels makkeijk of zijn ze erg kieskeurig?

Ze zitten nu in een buitenvoliere van 3 x 1, voorheen zaten ze in een kleinere binnenkooi. Ik heb het idee dat ze wel wat aan de ruimte moeten wennen. Baden doen ze ook nog niet.

Valt me op dat ze weinig tot geen fruit eten (appel, peer) in blokjes. Blenden heb ik nog niet geprobeerd.
Momenteel eten ze voornamelijk Aves Loridry wat ze zelf mengen met water. Weet nog niet of dit voldoende is dus ben nog op zoek naar de juiste voeding voor dit mooie stel.



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 135 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede