Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > vogelbeurs staphorst ( voorheen meppel ) Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : vogelbeurs staphorst ( voorheen meppel )
Blauwe bergen
Website Member
Posts :240

Website Member
2011-03-12 - 16:06:17 send message to Blauwe bergen

Ben vandaan naar de vogelbeurs in staphorst geweest .
wat vonden jullie ervan?


mreyder
Website Member
Posts :608

Website Member
2011-03-12 - 17:39:19 send message to mreyder

Ik ben er heel dubbel over. Was op zich wel goed georganiseerd, de omstandigheden in acht nemend, maar:
- 2 euro perkeergeld voor een parkeerplaats op een weide waar heel wat auto's vast kwamen te zitten bij het wegrijden....
- het had niet meer de sfeer, de glans van Meppel
- het leek VEEL kleiner als Meppel
- binnen leek het vrij chaotisch: lag ten dele aan de opstelling van de tafels, maar ook aan de constructie met de tent( waar je door een heel smal toegangsgangetje naar toe moest),de verschillende cateringpunten waar de toegang ed niet berekend was op zoveel mensen
- de zandbodem is waardeloos om op te lopen en doet (zoals in elke manege waar dergelijke evenementen georganiseerd worden) smerig en low-budget aan
- ik heb veel mensen horen zeggen: ik kom niet weer (en uitspraken van soortgelijke strekking)

positief was:
- goede kwaliteit vogels
- het leek erop, dat de handel goed liep

Ikzelf ben er dubbel over, ben bang, dat door de huidige locatie (nog) minder verkopers en vooral publiek zullen komen (vooral uit t buitenland en verre regionen van NL), waardoor de markt in een neerwaardse spiraal zal komen.


P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2011-03-12 - 19:46:00 send message to P.Rooth

Aan de organiserende mensen lag het niet , die hebben volgens mij alles uit de kast geprobeerd te halen wat er uit te halen was .

De lokatie is volgens mij een ramp zeker vergeleken met de Meppeler markt die qua parkeren goed geregeld was maar de 'toegangsweg'was al niet berekend op zo'n grote toestroom van auto's , stond zelf bijna een half uur in de file en ben niet tot aan het drassige terrein gereden was er geheid vast komen te zitten en me wagen uit elkaar roppen door een tractor bedank ik hartelijk .

Binnen ROOKTEN ze er flink op los wat ik hoogst onbeschoft vind , mijn vrouw sloeg bijna zo'n gek tegen de vlakte die het lef had haar recht in het gezicht te blazen deze vent heeft geluk gehad .

Kom ook zeker niet weer naar deze lokatie was er gelijk spuugzat van en ben zegge en schrijve een kleine 10 minuten binnen geweest omdat er geen doorkomen aan was het er enorm naar rook stonk en de paden slecht begaanbaar waren voor een scootmobiel .

Organisatie kan zijn best doen maar indien er zoveel asociaal publiek komt halen die de zaak naar beneden .

Vind het heel jammer voor de Meppeler vogelmarkt was altijd een gezellige markt en hoop dat ze een betere lokatie kunnen vinden zodat de naam van de gezelligste vogelmarkt eer aan gedaan wordt .

Paul


Sieta
Website Member
Posts :28

Website Member
2011-03-12 - 19:50:58 send message to Sieta

Ook ik moest aansluiten achteraan in de file op de A28 en na een klein half uur de auto maar in de berm geparkeerd en gaan lopen.
Het laten parkeren van de auto's kostte teveel tijd. Bij de ingang kon je gewoon doorlopen om vervolgens in de file binnen aan te sluiten. De smalle paden boden weinig uitwijk mogelijkheden.Jammer genoeg is terug naar de hallen in Meppel geen optie, maar zorg dan voor een rij minder in de hal of plaats een grotere tent. Dit komt ook de handel ten goede. Zoreg ook voor een betere verlichting, nu stonden op sommige plekken de vogels in het schemer. Ik hoop dat de organisatie goed gaat evalueren en zich eens achter de oren krabt of men zo de beurs in de toekomst wil blijven organiseren.


RICHARDVHASSELT
Website Member
Posts :232

Website Member
2011-03-12 - 20:35:03 send message to RICHARDVHASSELT

Ze kunnen ook gewoon de ijsselhallen huren alles veel bet geregeld niet vast ziten enz de ijsselhallen zijn gewoon te huur als je maar betaald waar de hal van is willen wel verhurewn geen probleem ik ga ook niet weer naar die hal toe jammer voor meppel het was altijd zo mooi maar ja de hallen weg in meppel dus je m oet wat.


ubels1
Website Member
Posts :78

Website Member
2011-03-13 - 10:19:56 send message to ubels1

tt hal assen of pb hoeve zuidlaren
goed berijkbaar ,goede parkeergelegenheden
en ruime hallen


jan-ferdinand
Website Member
Posts :86

Website Member
2011-03-13 - 10:35:17 send message to jan-ferdinand

dan zal toch de plaatselijke vogelvereniging de handen in 1 moeten slaan en een markt opzetten

wees blij dat vogelweelde meppel nog een markt organiseert ook al is het dan in staphorst (veel leden uit staphorst vandaar)

en je kan nooit vergelijk trekken met een vorige hal dit is nieuw anders en dus heel veel dingen om van te leren en eventueel te veranderen

kon er helaas niet zijn
maar ik hoop dat het zeker blijft bestaan de vogelmarkt als het nu in staphorst of meppel is
een negatief punt is snel gemaakt maar positieve dingen worden zo snel vergeten!!!!
wees dus blij dat er veel mensen de mouwen opstropen om het voor jullie mogelijk te maken om andere kwekers te ontmoeten
en om mooie vogels te zien
en om eventueel de vogels te kunnen vinden die je juist net zocht



Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2011-03-13 - 11:34:49 send message to Ton Koek

quote
wees dus blij dat er veel mensen de mouwen opstropen
Helemaal mee eens, dat wordt te vaak vergeten. Hier zijn heel veel mensen echt heel lang mee bezig geweest in hun vrije tijd.

Maar, opbouwende kritiek zou wel welkom moeten zijn, hopelijk komen er dan snel ook weer positieve verhalen.


RICHARDVHASSELT
Website Member
Posts :232

Website Member
2011-03-13 - 11:44:47 send message to RICHARDVHASSELT

Tuurlijk iedereen doet zijn best omj het iedereen naar de zijn te maken is ook niet makkelijk om te regelen allemaal,het parkeren in de modder was niet echt een succes maar in de hal zelf ald dat zand is ook even wennen ik zal de volgende keer wel weer gaan kijken als iedereen zegt we komen niet is het ook niks meer hoe meer zielen hoe meer vreugde zo is het ook.
Dus vogelweelde doe je best en maak er wat van de volgende keer zal vast goed komen dan.


Willy2000
Website Member
Posts :6

Website Member
2011-03-13 - 18:51:37 send message to Willy2000

Even een reactie vanuit de kant van de organisatie. Ik begrijp dat er kritiek is, dat is ook logisch. Je gaat na 30 jaar (noodgedwongen) op zoek naar een alternatief. En dat is niet eenvoudig, zeker niet als je de markt laagdrempelig en betaalbar wilt houden.
Dan is het voor iedereen wennen.
De opmerking dat het veel kleiner zou zijn, is optisch bedrog. Er was aan verhuurde stands circa 90% van de markthallen. Het roken klopt, hier is miscommunicatie met de manege geweest. Zal een volgende keer zeker niet meer voorkomen. Verlichting viel in delen van de hal tegen, zal verbeterd worden.
Ook het parkeren zal geevalueerd worden, net als de toegang vanaf de snelweg. Alleen probeer van te voren maar te bedenken hoe alles exact zal verlopen!
De vogelmarkt Meppel heeft in 50 jaar een goede reputatie opgebouwd, die vastgehouden moet worden. Zeker niet alleen voor de organisatie, maar ook voor u als liefhebber! Goede raad is duur, maar welkom. Voor de kritische bezoeker geldt dat naar u geluisterd wordt en geef daarom uw mening via markt@vogelweeldemeppel.com. Na 1x afschrijven is eenvoudig; met vertrouwen hebben dat de organisatie naar u luistert win je meer.
Graag tot 22 oktober.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 186 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede