Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Wormen.....??????? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


Rogert
Website Member
Posts :1303

Website Member
2011-03-23 - 09:19:24 send message to Rogert

Ik denk dat we je frustratie wel begrijpen en dat je jammer genoeg deze ervaring hebt opgelopen. Ik heb ook slechte ervaringen met artsen maar dus ook een hele goede.

Maar uiteindelijk is de topic maker (Niek) niet geholpen met deze ervaring. Ik hoop dat hij zo wijs is geweest wel naar een vogelarts te gaan en dat hij er iets van heeft opgestoken. Laat je ons dat even weten?


marc1
Website Member
Posts :413

Website Member
2011-03-25 - 20:33:15 send message to marc1

veel klachten bij vogels zijn darminfectie = antibiotica(breed spectrum zoals marbocyl) en schimmel = (antmycoticum).
beiden kun je gewoon kopen bij een VA en bewaren in de koelkast.
zelf geef ik een vogel een dosering in combi met een vitaminepreparaat en pro-biotica.

eigenlijk haal je de meeste vogels er dan wel doorheen.

bij neo's moet je opletten op oogonstekingen en laten testen op clamidia...bij constatering 6 weken kuren met doxicicline.

zorg dat je als leifhebber dit in huis hebt, verdiep je in ziekte verschijnselen,en behandel je vogel zelf.

bij de gemiddelde VA krijgt de vogel exakt hetzelfde, dus de stelling spuit maar vol met antibiotica gaat niet op, dat doet de VA ook!!!

een dosering met een kropnaald of een borstinjectie ingeven geeft het snelste effect.
daarnaast kun je een vogel met darminfectie tevens handopfokvoer in de kropnaald geven, dan zit het gwicht er zo weer aan.

dit is mijn ervaring, en natuurlijk niet een algehele waarheid!!!!(dit even vermeld voor dat ik bakken commentaar krijg)


marc1
Website Member
Posts :413

Website Member
2020-08-28 - 19:32:10 send message to marc1

Ver achterhaald met de wetenschap anno 2020😁


jeffke kweker
Website Member
Posts :239

Website Member
2020-10-24 - 23:24:05 send message to jeffke kweker

Ontworming 2 verschillende nemen en om en om doen niet met een spul blijven doen



Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 182 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede