Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > bonte boer Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : bonte boer
Erik D.
Website Member
Posts :185

Website Member
2011-03-26 - 16:04:43 send message to Erik D.

kan ik mijn bonte boeren rouwe erwten en touge geven heb me laten vertellen dat dit goed is ter vervanging van kiemvoer daar ik geen tijd heb voor kiemvoer te verstrekken mvg erik d.


lorikwekerij
Website Member
Posts :240

Website Member
2011-03-27 - 08:34:20 send message to lorikwekerij

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

waarom zou je geen tijd hebben om kiemvoer te verstrekken?
als je kiemvoer maakt dan heb je er eigenlijk niet veel werk aan
je neemt gewoon een hoeveelheid kiemvoer dit doe je in een bakje met lauw water dit laat je 12 uur in het water liggen (in tussentijd even 1 keer omspoelen)daarna giet je het water er af en spoel je de voer even om en laat je de voer 12 tot 24 uur kiemen waarbij je de voer 2 a 3 keer even omspoelt daarna heb je een perfecte kiemvoer voor je vogels

maar als je hier geen tijd voor hebt dan moet je in mijn ogen niet aan vogels beginnen want dan word alles gehaast en krijgen de vogels niet diegene wat ze nodig zijn

voel je niet aangevallen maar denk hier eens over na

mvg willem


Erik D.
Website Member
Posts :185

Website Member
2011-03-27 - 10:42:00 send message to Erik D.

sorry maar ik heb er de tijd niet voor daar ik door de week in het buitenland verblijf en zo doende zoek ik een ander alternatief er voor


oli4
Website Member
Posts :745

Website Member
2011-03-27 - 10:49:07 send message to oli4

door de week niet thuis zijn, en vogels combineren lijkt me niet zo goed voor het welzijn van de vogels??!

waarschijnlijk laat je de zorg dan over aan iemand anders? Laat die kiemvoer makenwink ;)
is dus echt een heel, heel kleine moeite hoor en het komt de vogels ten goedewink ;)


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2011-03-27 - 15:36:07 send message to meyer

Ik denk er net zo over als de antwoorden hierboven. Zo kun je geen dieren houden.

Maar om kort te zijn op je vraag ,rouwe erwten en touge kun je niet vergelijken met kiemzaden.
Het gaat tenslotten om de kiem want daar zitten juist de vitamines in.
Je zou vrijdags het zaad onder water kunnen zetten , zaterdag spoelen en op een zeef leggen zodat je het zondags kunt voeren. Het is krap en niet alle zaden zullen gekiemd zijn maar ook dit is beter dan droog zaad. De restanten welke de andere dag nog in of naast de voerbak liggen moeten dan wel verwijderd worden anders krijg je schimmels. Je bent dan zelf waarschijnlijk al weer vertrokken voor je werk dus zal dit over moeten laten aan derde.

Ik wens je veel succes want het is geen juiste verhouding jou werk en dieren houden.

Groeten Meyerwink ;)


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2011-03-27 - 19:18:33 send message to whitebulldog

quote
sorry maar ik heb er de tijd niet voor daar ik door de week in het buitenland verblijf en zo doende zoek ik een ander alternatief er voor



en hoe doe je dat dan met dagelijks vers drinkwater? en de drinkbajes reinigen?
Je kan ook kiemzaad in porties invriezen, dus op de momenten dat je er wel tijd voor hebt, kiemzaad maken, en invriezen, zo kost het je alleen tijd om het in het schaaltje te doen.
Maar wat ik mezelf afvraag is of je wel ten volle geniet van je vogels op deze manier?
kan me zo voorstellen dat je op de dagen dat je wél thuis bent genoeg andere dingen nog te doen hebt , waardoor de vogels even niet op de eerste plaats komen?


Erik D.
Website Member
Posts :185

Website Member
2011-03-27 - 21:43:14 send message to Erik D.

Kijk mensen dat is het hem juist ik geniet ten volle van de vogelhobby . Dat is juist het leuke er aan door de week ben ik niet thuis maar in de weekends kom ik voledig tot rust bij men vogels en dat is juist het goede aan de hobby . Ik heb er inderdaad niet veel tijd voor maar de tijd die ik heb probeer ik er dan ook ten volle van te genieten en voor de vogels te zorgen . En zoals de vogelvrienden zeggen doe ik het niet slecht ik zou zeggen nog een goed kweekjaar en geniet van de vogelliefde dat doe ik ook mvg. erik d.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 192 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede