Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Blauwgele baby-ara met 1 stijve poot Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3
<<< vorige


birdway!
Website Member
Posts :27

Website Member
2004-10-21 - 14:55:54

Dit bericht is 1 keer gewijzigd





jhobbens
Oud Lid
Posts :11

Oud Lid
2004-10-21 - 22:28:13

Hallo Peter,

Je hebt helemaal gelijk. In zo'n situatie weet je dat het eigenlijk niet klopt, maar je wilt het even niet weten. Dom, ik weet het.

Kyra is vandaag voor een (vooraf geplandehappy :)) algemene check naar dr. Tol in Zelhem geweest. Hij vroeg of ze echt 7 weken oud was en vond het een "fantastisch mooie gezonde sterke vogel" Tja, het zijn zijn woorden, maar wij zijn het er helemaal mee eens. Ze zit volgens hem buitengewoon goed in de veren en is ook goed op gewicht (1.210 gram), ze moet alleen niet veel zwaarder worden omdat de poten nog in ontwikkeling zijn.

Een beetje leip is Kyra welwink ;). Ik was haar net aan het kriebelen en ze ging met haar vleugel wijd uit op haar rug liggen, zodat ik beter bij haar buik kon. Ondertussen van die verwende geluiden aan het maken. Lekker ding hoor. Elke dag ontdekt ze weer wat anders. Super!

Wat de overgang op zaad/pellets betreft: we hebben alle tijd. We hebben maar 1 vogel om voor te zorgen, dat scheelt natuurlijk.wink ;)

Groet, Petra en Jurgen


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2004-10-21 - 22:54:05

zet eens een foto op deze site het is wel een zwaar gewicht ik heb er een van 6 weken die 1050 gram weegt dat vond ik al zwaar zijn zus weeg maar 580 gram maar voor de rest gezond de vader is ook zwaar en de pop is ook klein .veel geluk met de baby dat je er veel plezier aan mag beleven


jhobbens
Oud Lid
Posts :11

Oud Lid
2004-10-21 - 23:02:27

Waar kan ik dan een foto plaatsen? Weet jij dat? Maak me blij haha....

Petra


Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2004-10-22 - 00:48:33

Dit bericht is 7 keer gewijzigd

happy :)

Voor een ara van 7 weken zit deze goed aan het gewicht, maar wel proberen het in de hand te houden.
Nou zal de ara ook meer gaan bewegen en spelen, dus de energie verbranding gaat ook omhoog, voeg daarbij ook nog de benodigde energie die nodig is voor de groei, nou dan zit je wel goed hoor.
Nu zijn we wel voorstander van lekker doorvoede baby's, kunnen ze wat hebben he.
Op deze leeftijd zitten ze bij ons in een kinderbox met verstelbare bodem, zodat je niet zo diep moet bukken en met volop speelgoed klimgerei enz..
Is werkelijk een pracht gezicht om ze zo bezig te zien in hun box, tevens wennen ze op gelijke hoogte aan de honden en dat is ook heel leuk en leerzaam voor ze,laugh :D moet je wel honden hebben natuurlijk.
Probeer zoveel mogelijk met de ara bezig te zijn, heel veel handcontact is belangrijk, maar ook al laten merken wat wel en niet mag, en alleen met je stem he, geen straf in de zin van een tik, want het is en blijft nog heel lang geestelijk een baby, al zou je gezien zijn formaat dat niet denken.
Geef elkaar het vertrouwen en bouw gezamelijk aan een hechte band, je zult dingen bereiken die menigeen met verbazing zal doen toekijken.
Maar ook zelf zul je soms versteld staan wat deze ara je zal geven aan genegenheid en aandacht.
Foto's kun je via volieres naar hier overplaatsen.


ad van Angel, HEEL VEEL LIEFDE EN GOEDE OPVOEDING, is de sleutel tot succes.

Peter.



Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2004-10-22 - 11:15:22

quote
en ze ging met haar vleugel wijd uit op haar rug liggen, zodat ik beter bij haar buik kon.
Een ara in het nouw gaat ook op de rug liggen. Ze wachten op deze manier dat je dicht bij komt zodat ze op het juiste moment met hun poten van zich af kunnen trappen. Hierbij krabben ze met hun nagels je arm open.

Ik denk dat in het omschreven geval er idd sprake is van het toelaten tot de buikregio maar het is niet altijd een positief en lief gebaar van een ara als ze op hun rug gaan liggen.

Erwin


Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2004-10-22 - 23:46:01

happy :)

Petra&Jurgen.

Na de foto omgezet te hebben in jpg bestand is het gelukt om Kyra hier op deze topic te zetten.



Nou wat mij betreft ziet hij/zij er perfect uit, mooi vol en krachtig.

wink ;)

Peter.


jhobbens
Oud Lid
Posts :11

Oud Lid
2004-10-24 - 21:45:34

Dank je wel Peter, hartstikke leuk. En ze is al weer zo veranderd. Ik heb je gemaild dat ik een weekend weg zou gaan (Jurgen was thuis). Kyra lijkt al weer heel anders. De kop lijkt groter (kan vast niet echt zo zijnhappy :)) en ze zit nog weer beter in de veren. Wat het meest opvalt is dat ze nog veel aktiever is geworden.

Dank je wel!

Groetjes, Petra


Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2004-10-25 - 06:44:38

happy :)

Graag gedaan hoor.

wink ;)

Peter.



Pagina : 1 2 3
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 253 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede