Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > duiven/ kromsnavels Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : duiven/ kromsnavels
whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2011-04-27 - 20:25:13

Beste medeliefhebbers,
Omdat ik voorheen duiven gehad heb, en het duivenbacil toch aanwezig blijft bij mij zit ik zo af en toe toch nog wel eens te fantaseren over het houden van een paar duifjes.
Maar omdat ik geen extra hokken meer kan en wil bijbouwen in de tuin wil ik eens de mening vragen van anderen hoe zij er over denken of dit zal gaan naast de vlucht van mijn kromsnavels, omdat daar nog wel wat ruimte is te versieren voor een paar (sier) duifjes. De ruimtehoeft niet zo heel groot te zijn omdat deze i.p alle dagen de vrijheid krijgen één a twee maal daags ( afhankelijk van weersomstandigheden).
Waar ik me zorgen over maak/ over twijfel is of dit geen kwaad kan met ziekten, daar de duiven toch buiten komen, in aanraking met andere vogels/ uitwerpselen van vogels ( op de nokvortsen van het dak bijv) . Wel laat ik altijd al mijn duiven inenten tegen paramyxo, en krijgen ze altijd netjes geelkuur, luisbestrijding ,wormkuur, regelmatig badwater etc etc, kortom ze worden ook gewoon zo goed als kan verzorgd. wat zijn de meningen? want ik loop dus met hetzelfde schoeisel / kledingdoor beiden verblijven, en de ruimtes onderling zijn open, hoewel daar wel wat aan kan worden gedaan.
advies om nog eens de boel goed te overdenken zijn welkom.


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2011-05-03 - 19:57:10

niemand?


P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2011-05-03 - 20:21:03

Hallo

Hou het bij fantaseren lijkt mij wel zo veilig voor kromsnavel/tropenbestand

Ik schiet iedere duif die het lef heeft om op mijn volieres te komen af .

Zijn vliegende ratten met al de ziektes die ze ophalen/doorgeven en meeslepen .

Paul


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2011-05-03 - 20:32:09

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Beste Paul,

Ten eerste gaat het niet om wilde/verwilderde stadsduiven, maar om sier/ postduiven.
Ten tweede gaat het om duiven die ingeenet worden, wormenkuur krijgen, behandeld worden tegen luis etc, kortom de verzorging die nodig is om op een verantwoorde wijze je beetsen te houden.
Daarbij kon je mijn duiven vroeger door een ringetje halen.
Maareuh zijn jou vogels zo heilig of... zijn die imuun voor alle ziekten, en mankeren deze nooit iets??
Elke vogel is vatbaar voor zieketen het ligt eraan hoe je ze verzorgd, eens kijken als jij je vogels zou verwaarlozen, en aan hun lot overlaat, en tussen wilde zieke vogels stopt dan worde het ook vliegende ratten!!!.
maar waar het hier om gaat is of het verstandig is, en of ik dingen over het hoofd zie, of dat mensen ervaringen ermee hebben.
Mocht ik geen reakties krijgen zal ik eens gaan informeren bij een d.a.


marc1
Website Member
Posts :416

Website Member
2011-05-03 - 20:46:59

Mijn vogelmaatje heeft aan zijn overdekte voliere een duiventil hangen...al jaaaaaaren, en daar een koppel witte postduiven in.
Nog nooit geen problemen gehad, maar de duiven kunnen niet in de voliere schijten...


P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2011-05-03 - 21:20:32

Beste Michel

Dat je goed voor je vogels zorgt twijfel ik niet aan .
Veel duivenliefhebbers houden ook andere soorten vogels waaronder tropen en kromsnavels .

Gewoonlijk houden die de vogelsoorten strikt gescheiden en zorgen ervoor dat de andere vogels dan de duiven niet in aanraking kunnen komen met de mest van de duiven en dat ze er niet opgeschrikt kunnen worden doordat duiven op de voliere landen ( heb ik menig rosella door verloren )
Je gaf zelf aan dat je door de beide ruimtes met dezelfde schoen loopt en ik ben zeer voorzichtig met duiven die ook buiten rondvliegen en in contact kunnen komen met soortgenoten die niet geent zijn of een goede verzorging genieten want niet ieder die duiven houd wil daar de broodnodige zorg aan besteden en als het teveel gaat kosten enten achterwege laat , dan heb je nog de verwilderde duiven DAT zijn de vliegende ratten met weet niet hoeveel ziektes die ze meeslepen .
Ik neem geen risico met (ver)wilde(rde) duiven
Dat jezelf twijfeld kan ik maar 1 ding aangeven Bij twijfel niet doen en dat gaat voor 99,99% van de gevallen op

Paul


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2011-05-03 - 23:00:36

beste Paul,
Je antwoord is mij duidelijk, en je onderbouwing ook, ik zal er inderaad nog eens goed over moeten denken, er zit wel een kern van waarheid in wat je zegt.


Tamme vogels
Website Member
Posts :37

Website Member
2011-05-04 - 00:02:26

Hee.
Je kan ze het beste niet bij elkaar in de buurt doen.
de uitwerpselen, kunnen ook ziektes oplopen,
dat is een kleine kans.
En het ligt erook aan of je duiven op de voliere komen



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 109 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede