Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > nestkasten laag aan de grond Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : nestkasten laag aan de grond
De Prachtvink
Website Member
Posts :345

Website Member
2011-05-02 - 23:18:25 send message to De Prachtvink

hallo vogelvrienden

ik wil wat nestkasten plaatsen laag aan de grond . of het werkt weet ik niet daarom deze vraag.
even voor de duidelijkheid , ik heb alleen aus. prachtvinken.

met vr gr. Peter "De prachtvink"



arjandaf
Website Member
Posts :980

Website Member
2011-05-03 - 09:35:34 send message to arjandaf

naar mijn weten willen alle vogels het liefst hoogbroeden . ( uitzondering de grond vogels natuurlijk ,


arjan


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2011-05-03 - 10:04:36 send message to Daniel

Niet alle soorten broeden graag hoog. Er zijn nogal wat soorten die bij voorkeur in gras of laag struikgewas broeden en dan hebben we het niet alleen over grondvogels.

Maar ten eerste om welke soorten gaat het specifiek? Waarom wil je nestkasten laag hangen? Heb je gekeken wat de voorkeur is van de soorten in je voliere?


andre22
Website Member
Posts :68

Website Member
2011-05-03 - 18:56:06 send message to andre22

Het is natuurlijk wat voor de hand liggend maar je kan ook nestkasten hoog en laag ophangen zodat de vogels zelf kunnen kiezen.
Groeten,
Andre


De Prachtvink
Website Member
Posts :345

Website Member
2011-05-03 - 20:56:20 send message to De Prachtvink

quote
Maar ten eerste om welke soorten gaat het specifiek?


kijk maar even in mijn voliere

http://www.vogelarena.com/voliere/voliere_1000001453.html


cocobar
Website Member
Posts :591

Website Member
2011-05-03 - 21:04:42 send message to cocobar

Binsenastrildes en bichenowastrilde nestelen wel vaker half-hoog, zeker als het in struikgewas kan.

Goulds zitten liever hoog en is het zelfs aangeraden de nestkasten quasi tegen het plafond/dak te hangen zodat er geen verstoring kan zijn, door dominant gedrag van soort en volièregenoten.

3kleur PA durft wel laag of tegen de grond te broeden, mits er voldoende beschutting is onder de vorm van dichte grassen.
Andere australische soorten die graag laag durven broeden zijn emblema picta's, witborstrietvinken en ook wel maskeramadines...maar gewoon kale nestkasten laag hangen zullen niet erg aantrekken, vrees ik


De Prachtvink
Website Member
Posts :345

Website Member
2011-05-03 - 21:49:12 send message to De Prachtvink

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

het is inderdaad de bedoeling dat ik laag aan de grond wat lage planten in mijn voliere zet.
wel is waar, kunstplanten.
als je kijkt naar de bouw van mjn voliere , zie dat er een bloembak in geplaats is, maar die heb ik er sinds gisteren uitgehaald , omdat ik te veel last had van muizen de onder de grond zijn holletjes hadden. maar ik ga er wel weer wat potten met kunstplanten in zetten


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2011-05-03 - 22:58:32 send message to Karel

Met de vogels die je hebt kun je beter niet lager gaan dan ca. 1m van de grond. Ook al niet omdat je last hebt van muizen. Die wil je echt niet in de nestkasten hebben.


De Prachtvink
Website Member
Posts :345

Website Member
2011-05-04 - 00:01:51 send message to De Prachtvink

Hoi, karel ,
vertel mij wat!!.ik heb het zelfs 1 keer meegemaakt , een koppel loodbekjes had een nest gemaakt ik een plant , op zo'n 1,5 meter hoogte. toen ik het nest controlerde zat er een koppel muizen in . de eitjes , die waren natuurlijk op gegeten door de muizen.die muizen hebben het wel niet overleeft,toen ik met de plant een keer flink geschut had .vielen ze op de grond , en ik heb maatje 43 van schoen . dus je kan wel raden , wat ik er met die muizen deed he?



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 180 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede