Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Het eerste zebravinken kuiken is er. Mijn en hun eerste keer Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Het eerste zebravinken kuiken is er. Mijn en hun eerste keer
Teunie
Website Member
Posts :16

Website Member
2011-05-10 - 18:20:25 send message to Teunie

Hoi iedereen,
Ja het is zover.
Beauty heeft het eerste kuikentje.
Ik dacht dat Isabella het eerst zou zijn, maar Beauty was serieuzer.
Als ik de vogels verzorg, voer en de kooi schoonmaak kijk ik altijd even hoe het er mee staat.
Ik zag bij Isabella 6 eieren totaal, dus 2 samen met haar nieuwe vriend Finch, omdat ik Calimero helaas apart heb moeten zetten. Hij is nog niet in orde.
Beauty had (voor zover ik het kon zien, ze heeft een vreemd nest gebouwd wink :)) 3 of 4 eieren, en toen in vanmiddag keek zag ik iets pluizigs bewegen.
Ik was helemaal ontroerd. Dus meteen eivoer aan het voer toegevoegd zodat zij of hij kan groeien. Wie weet volgen er nu meer kuikens en blijven ze hopelijk leven.
Nu snap ik ook waarom moeders de vrouw zo fel wordt als er één van de andere vogels in de buurt van haar nest komt. Met Beauty en Mec gaat het dus goed, ze broeden netjes om de beurt dus dat zal wel goedkomen.
Isabella daarentegen is 2 dagen van het nest geweest overdag. Misschien omdat Calimero weg is, maar misschien ook omdat Finch er bij kwam. Ze heeft dus 2 eieren van hem. Het kan dus zijn dat de anderen niet uitkomen.
Dolly is nog vrijgezel en heeft geen nest gemaakt nog. En dat komt doordat Mec en Finch heen en weer gingen tussen Isabella en Beauty.
Ja het is een hele soap geworden laugh :D
Omdat Melanie (thuiszorg) me veel heeft geholpen met de vogeltjes (zij vond het ook super!) heb ik haar beloofd als er een meisje bij is dat ik die Melanie noem.
Ik heb nog geen foto kunnen maken, maar dat komt vast wel.
Ik ben dus oma hahahaha
En hartstikke trots.
Groetjes van Teunie


grasparkiet03
Website Member
Posts :151

Website Member
2011-05-10 - 21:56:17 send message to grasparkiet03

Beste,

Als je eivoer geeft gelieven het appart te geven en niet tussen het gewone eten mengen.

ik heb dit vroeger ook gedaan en men heeft mij gezegt dat je zo steeds het eivoer mee weggooit als je het eten vervangt.

dus nu eivoer geef ik appart en dit gaat zeer goed.

mvg


Teunie
Website Member
Posts :16

Website Member
2011-05-11 - 12:12:38 send message to Teunie

Hoi Grasparkiet
Ik geef het voer inderdaad apart hoor
Dus dat komt helemaal goed hoop ik
het jong was levendig vanmorgen en ik houd goed in de gaten of er meer bijkomen.
door het warme weer gaat het allemaal wat sneller, ik ben supertrots!


grasparkiet03
Website Member
Posts :151

Website Member
2011-05-11 - 12:15:49 send message to grasparkiet03

zebravinken kweken gemakkelijk heb zelf ook een koppeltje en ze hebben al een 2de nestje voledig grootgebracht ik heb de jongen trouwens nog zitten drie mannetjes leuk hoor het kleine grut maar lawaai eerste klas daarmee dat ik ze binnekort buiten in de grote voliere ga plaatsen.

mvg



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 156 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede