Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Staart Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


Peggy
Website Member
Posts :153

Website Member
2011-05-20 - 15:35:32 send message to Peggy

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

misschien een idee om een paar kleinere schommels in te hangen?
ik noem maar wat.
niet dat ik een grote super grote kooi heb, maar ik zie wel dat ze die schommel altijd wel leuk vinden, en van die katoenen touwen waar ze op kunnen zitten, hier en daar een kleine java zitstok?
hoop dat je er wat aan heb.


marti
Website Member
Posts :302

Website Member
2011-05-20 - 15:58:13 send message to marti

Vanaf welke leeftijd? geen idee, dat zal per vogel wel verschillen, bij sommige houd je het probleem ook vast wel, maar van mijn kweekvogels, dus minimaal 12 maand oud, heeft geen een dit probleem nog, terwijl ze als jong ook vaak rafelige staarten hadden..


Ruben31
Website Member
Posts :791

Website Member
2011-05-22 - 15:03:24 send message to Ruben31

Sprak een kweker die gerust de geheele staart van zijn pyrrhura's uittrekt mochten deze raffelig zijn.

Lijkt me erg pijnlijk en onnodig.


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2011-05-22 - 17:10:23 send message to meyer

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Je zou een plexiglas plaat aan de binnenkant kunnen maken zodat ze daar niet meer kunnen gaan hangen.Allen aan het bovenste gedeelte zodat de wind er nog wel doorheen kan waaien. Je kunt dan nog gewoon je vogels zien en de vogels kunnen nog naar buiten kijken. Na een paar keer botsen zijn ze er aan gewend. Als je volgend jaar de plaat weer zou verwijderen zijn je vogels het misschien afgeleerd om aan de gaas te blijven hangen.
Je hebt een transparant golfdak zag ik. Dit verhoogt de temperatuur ook enorm waardoor de vogels misschien ook wel tegen de voorkant aan gaan hangen. Dit kun je eenvoudig oplossen door de platen ongeveer 10 cm te laten zakken waardoor er een opening ontstaat op het hoogste punt waar de warmte langs uit kan. Je kunt daar dan evt. weer iets boven maken zodat de regen niet langs die opening binnen komt.Een plank met schanier zodat je de opening in de winter of koude dagen weer dicht kunt zetten werkt prima.

Groeten Meyerwink ;)



Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 245 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede