Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Moeilijke woorden in de vogelliefhebberij
Dit onderwerp is gesloten
Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



JoskeVD
Website Member
Posts :96

Website Member
2011-05-23 - 09:18:46 send message to JoskeVD

heb het wel eens gehad in de tijd toen ik nog met kleinere parkieten kweekte, dat ik volk over de vloer kreeg die net een koppel Kakkeri's hadden gekocht voor in hun vogeličre.

elke keer toen ze die woorden uitspraken grinnikte eens diep vanbinnen, beter wetende dat ze eigenlijk kakariki's en voličre bedoelden.

op het net kan ik me hier ook soms aan ergeren, maar daar ben ik reeds over, op elk fora sociaal netwerk of wat dan ook lees je de zotste fouten. Dat is menselijk en kan gebeuren. Heb zelf dyslexie en dan let je toch op wat je schrijft, hoewel ik nog steeds fouten maak, is menselijk.

in het echt is het dan weer best grappig als je ineens hoort dat je een mooie vogel-čire hebt en dat kakkeri's hele leuke vogels zijn happy :)


Papegaaienboer
Website Member
Posts :190

Website Member
2011-05-23 - 09:24:37 send message to Papegaaienboer

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Bedankt Ben, Theelepeltje en Joske, jullie hebben het begrepen wat ik bedoel. Wat White bulldog schrijft is wat Karel bedoelt namelijk iemand wijzen op zijn fouten. Dat doe ik dus niet, ik wijs niemand op zijn fouten, ik noem geen namen maar herhaal alleen (vaak voorkomende) foutjes. Whitebulldog haalt mij nu naar beneden (of lijkt in ieder geval dat doel te hebben). En wat Henk de Laat Mijnheertje-ik-leg-alle-eieren-in-de-broedmachine-en-ik-ben-zo'n-goede-kweker-want-kijk-maar-eens-hoeveel-jongen-ik-heb betreft jij bent gewoon zielig. Bij mij geen legbatterijkippen, ik kan ook van mijn vogels genieten als ze geen productie maken.

Maar goed het was de bedoeling een luchtig item te brengen maar ik heb inmiddels zelfs al haatmail gehad dus ik laat het hier maar bij wat de grappige spelfouten betreft.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2011-05-23 - 10:00:11 send message to Karel

quote
is wat Karel bedoelt namelijk iemand wijzen op zijn fouten


Dat heb je verkeerd begrepen. Ik heb zeer bewust geschreven: "Wat is er zo vermakelijk aan het op fouten van anderen wijzen?"
Dat is niet hetzelfde als "anderen op hun fouten wijzen".

M.a.w. Ik zie de lol er niet van in om hier met z'n allen te gaan lachen om de fouten van anderen.

Ik sta overigens niet achter de reactie van WhiteBulldog, maar anderzijds vind ik dat je daar ook weer niet te hard over moet piepen: wie kaatst kan de bal verwachten.

Tot slot wil ik zeggen dat ik het zeer vervelend voor je vind, dat je haatmail ontvangt. Dat hoort niet.sad :(


Papegaaienboer
Website Member
Posts :190

Website Member
2011-05-23 - 11:09:58 send message to Papegaaienboer

Ik denk dat er niet veel mis is met het lachen om andermans fouten, zeker als het anoniem blijft. Je moet niet iemand voor schut gaan zetten.
Maar het was niet alleen ter vermaak maar ook ter lering dus als iemand nu ineens weet hoe je cites schrijft is dat toch mooi meegenomen? Zo niet dan schaadt het ook niet en als je er niet om kunt lachen en niets van kunt leren dan kun je het nog altijd negeren. Om er nu zo'n heisa om te gaan maken.. In de politiek zouden ze allang gezegd hebben dat ik geporaliseerd wordt..
Bovendien had ik toch een smiley er boven geplaatst dus ik begrijp de kritiek niet zo.

Overigens piep ik helemaal niet over whitebulldog, ik zet alleen mijn vraagtekens bij de bedoelingen. Henk de laat pak ik wel stevig aan omdat die mij bewust voor schut zet en zelfs suggereert dat ik een slechte kweker zou zijn omdat ik er niet genoeg aan verdien. Dat zijn 2 dingen die ik niet waardeer.

De reactie van Joske is meer in de lijn die ik zou verwachten in dit topic. Ik denk dat er meer mensen zijn die zich de verloedering van de taal niet laten welgevallen. Maar Karel heeft met zijn eerste reactie een bepaalde toon gezet waar anderen in meegaan. Helaas met anonieme niet zo leuke mailtjes tot gevolg.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2011-05-23 - 11:17:47 send message to Karel

quote
In de politiek zouden ze allang gezegd hebben dat ik geporaliseerd wordt


Wedden van niet!


Papegaaienboer
Website Member
Posts :190

Website Member
2011-05-23 - 11:39:56 send message to Papegaaienboer

Ja leuk, laten we er een welles - nietes spelletje van gaan maken. Als dat het enige is waar je nog commentaar op hebt dan zijn we er wel uit denk ik.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2011-05-23 - 11:54:28 send message to Karel

Ik lach je niet uit, maar wat is "geporaliseerd"?



whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2011-05-23 - 12:25:03 send message to whitebulldog

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

quote
Whitebulldog haalt mij nu naar beneden (of lijkt in ieder geval dat doel te hebben). En wat Henk de Laat Mijnheertje-ik-leg-alle-eieren-in-de-broedmachine-en-ik-ben-zo'n-goede-kweker-want-kijk-maar-eens-hoeveel-jongen-ik-heb betreft jij bent gewoon zielig. Bij mij geen legbatterijkippen, ik kan ook van mijn vogels genieten als ze geen productie maken.




Jij vind dat ik je naar beneden haal, en dat is heel wat anders. Zoals Karel al schreef; wie de bal kaatst...... Dus ik wil je geenzins naar beneden halen, maar wel je stelling, over typfouten, omdat het je zelf ook overkomt, en wij jou dan dus ook moeten gaan uitlachen? ik wilde alleen een spiegel voorhouden, niet meer, en niet minder, als ik je onderuit had willen halen had ik dat wel anders gedaan, en zie ik daar vooralsnog geen reden voor, dit is een forum, en dan hoeven we het niet altijd met elkaar eens te zijn, en mogen we best scherp discuseren, maar moet je wel bereid zijn ook de bal terug te krijgen.
Maar ik ga even verder; wat jij bij Henk de Laat doet gaat wel een stapje verder, en ook hier ga ik je weer een spiegel voorhouden, want wat jij over hem zegt is wel puur naar beneden halen of heb je daar ook een andere uitleg over?
Verder even goede vrienden hoor, maar als je ergens niet tegen kan , bedenk dan wel dat je op het plaatsen van een topic nu eenmaal reacties kunt verwachten die niet altijd in je straatje passen.
excusses voor de eventuele typfouten in dit bericht, want ik typ wel eens sneller als de bedeoeling is en dan gaat het niet altijd goed.laugh :Dwink ;)razz :p

ps ik heb er een paar smiley's achter gezet want dan schijnt het je minder kwalijk genomen te moeten worden wat je typt volgens sommigenwink ;)wink ;)wink ;)

quote
negeren. Om er nu zo'n heisa om te gaan maken.. In de politiek zouden ze allang gezegd hebben dat ik geporaliseerd wordt..
Bovendien had ik toch een smiley er boven geplaatst dus ik begrijp de kritiek niet zo.




whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2011-05-23 - 12:32:32 send message to whitebulldog

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

quote
Ik denk dat er niet veel mis is met het lachen om andermans fouten, zeker als het anoniem blijft. Je moet niet iemand voor schut gaan zetten.



hoe heet het volgens jou als taaldeskundige dan wat jij bij Henk de Laat doet?
en bovendien raar dat je wel op de opmerking van Henk terug komt terwijl die alleen reageert op zijn voorganger, en daar hoor ik je niet over. Zit er soms een beetje oud zeer tussen jullie ofzo, lijkt mij dan beter dit via p.b uit te praten toch?
Nu geniet iedereen mee, en als er dan reakties op komen die je niet zinnen heb je de poppen aan het dansen.

En als je niet tegen taalfoutjes kunt ga jezelf dan ergeren aan lingo, maar roep het dan niet hier, want dan krijg je dus deze reakties, en haatmail waarbij ik me bij de mening van Karel aansluit.


Papegaaienboer
Website Member
Posts :190

Website Member
2011-05-23 - 13:44:06 send message to Papegaaienboer

O, dat is dan wel weer grappig dat ik gepolariseerd fout heb geschreven in een topic over taalfouten laugh :D.

Verder heb ik geen moeite met wat stevige feedback daarom reageer ik verder toch aardig netjes. Maar omdat sommige mensen de bedoelingen verkeerd interpreteren (weer een moeilijk woord even checken of ik het goed heb gespeld) probeer ik natuurlijk wel uit te leggen dat het niet gaat om alle taalfouten uit te bannen maar een aantal veel gebruikte woorden zouden op deze site toch bekend moeten zijn.

Het is dus niet de bedoeling om mezelf op de borst te kloppen van kijk eens hoe foutloos ik schrijf want dat doe ik dus niet. Maar ik had verwacht dat er nog enkele woorden die vaak worden verkracht door anderen zouden worden ingebracht en voličre van Joske is er ook zo een, zonder streepje kan nog wel maar voillerre begint al aardig onbegrijpelijk te worden en vogeliere is natuurlijk gewoon grappig.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2011-05-23 - 13:57:34 send message to Karel

quote
O, dat is dan wel weer grappig dat ik gepolariseerd fout heb geschreven in een topic over taalfouten


Och, geen probleem. Ik begreep eigenlijk best wel wat je bedoelde. Zo'n beetje hetzelfde als iemand die papagaai schrijft in laats van papegaai. Dan weet ik ook wel wat hij bedoelt.razz :p

Maar even serieus, als dat mag:

VogelArena is een forum waar iedereen welkom is en iedere bijdrage van nut is of kan zijn.
Laten we er voor waken dat mensen die iets zinnigs te melden hebben of vragen hebben over hun vogels, dit niet meer durven omdat ze mogelijk kunnen worden aangesproken op hun niet perfecte gebruik van de Nederlandse taal.

Dit is een vogelforum voor álle vogelliefhebbers en waar niemand bang moet hoeven zijn uitgelachen te worden.

Geintje moet kunnen, maar.....

Tot slot wil ik daarom alle leden oproepen ook eens iets te posten en vooral mee te doen aan de discussies. Iedere bijdrage kan nuttig zijn.


Papegaaienboer
Website Member
Posts :190

Website Member
2011-05-23 - 14:22:50 send message to Papegaaienboer

Dat laatste sluit ik mij van harte bij aan. Dat een beginner fouten maakt is vanzelfsprekend dat iemand niet foutloos schrijft geen probleem. Maar ik blijf wel van mening dat iemand die al 30 jaar zijn brood verdient met de handel in papegaaien dit dan toch wel zo langzamerhand goed moet kunnen spellen.
Maar dat is mijn mening en een forum is nu eenmaal een forum van digitaal exhibitionisme (waarom gebruik ik toch zoveel moeilijke woorden) waarbij een ieder iets van zichzelf bloot geeft.
Het moet ook niet zo zijn dat er geen topics meer mogen worden gestart omdat je bang moet zijn iemand te kwetsen. Zoals al enkele keren herhaald dat was dus niet de bedoeling van dit topic.
Ik geniet ook altijd van de homevideo's en daar maak je ook plezier om andermans fouten maar ik besef dat er ook een hoop mensen zijn die ervan gruwelen.

We zijn het dus niet helemaal eens maar deze discussie brengt ons toch dichter bij elkaar wink ;).


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2011-05-23 - 14:25:34 send message to ParkietenPeter

Nou laat ik dan als moderator ook een steentje bijdragen:

Om een Belgische, in veel kringen gewaardeerde, kabouter te citeren: "Ik wordt hier zo moe van."

ParkietenPeter
Moderator VA


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2011-05-23 - 14:25:44 send message to wiechmann

zonder schrijffouten kan ik niet schrijven en zal ik nooit kunnen ook.dit is bij mij al vanaf jongs af.
en als iemand daar problemen mee heb nou jammer voor ze .en als die persoonen dan denken dat je dan ook geen verstand van papegaaien heb ook geen probleem mee .net zo lang mijn vogels maar kweken en ik mijn jonge makkelijk verkoop dan zal ik het met mijn schrijffouten nog niet zo slecht doen .

en mensen die over andermans schrijffouten schrijf vind ik maar zielige figuren . niet iedereen is even geleerd.en dat is maar goed ook.

hoe het geschreven word maak mij niet uit als men maar weet wat er mee bedoeld word. vind ik het prima.


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2011-05-23 - 14:40:34 send message to whitebulldog

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

quote
Maar ik blijf wel van mening dat iemand die al 30 jaar zijn brood verdient met de handel in papegaaien dit dan toch wel zo langzamerhand goed moet kunnen spellen.



maar als ie het al 30 jaar op die manier bij elkaar weet te scharrelen , dan doet ie het niet verkeerd lijkt mij, als ie maar geen spelfouten in de bedragen typt, want anders kan het wel goed misgaanlaugh :Dlaugh :Dlaugh :Dlaugh :Dlaugh :D

enne Peter die kabouter: Plopperdeplop, ik ken zijn naam, maar kom er ff niet zo snel op.laugh :D




Onderwerp gesloten



Er zijn in totaal 148 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede